background preloader

OMOTE / REAL-TIME FACE TRACKING & PROJECTION MAPPING.

Related:  Pot-pourriVideo

Tyrsa La plus vieille survivante de l'holocauste est morte à 110 ans Les informations recueillies sont destinées à CCM Benchmark Group pour vous assurer l'envoi de votre newsletter. Elles seront également utilisées sous réserve des options souscrites, à des fins de ciblage publicitaire. Vous bénéficiez d'un droit d'accès et de rectification de vos données personnelles, ainsi que celui d'en demander l'effacement dans les limites prévues par la loi. Vous pouvez également à tout moment revoir vos options en matière de ciblage. En savoir plus sur notre politique de confidentialité. Les informations recueillies sont destinées à CCM Benchmark Group pour vous assurer l'envoi de votre newsletter. Elles seront également utilisées sous réserve des options souscrites, à des fins de ciblage publicitaire. Vous bénéficiez d'un droit d'accès et de rectification de vos données personnelles, ainsi que celui d'en demander l'effacement dans les limites prévues par la loi. Vous pouvez également à tout moment revoir vos options en matière de ciblage.

‘Kenneth Anger: Film as Magical Ritual’: Jaw-dropping German TV doc from 1970 “Magick is action. Mysticism is a withdrawal from action” If you’re a Kenneth Anger fan, be prepared to be seriously blown away by this astonishing German television documentary from 1970 that shows the master at work on Lucifer Rising. It’s fun to ponder, as you watch, what the average German must have thought about this film, which doesn’t flinch from presenting some of the most outrageous ideas and imagery ever to be broadcast to an entire (unsuspecting) nation. Not only would this have been the first look the world would get of Anger’s magnum opus (which he is seen shooting Méliès-style in a tiny space) there are substantial excerpts from Fireworks, Inauguration of the Pleasure Dome, Rabbit’s Moon, Puce Moment, and Invocation of My Demon Brother, which showed hash smoking (and cocks!) As filmmaker Reinhold E. This is as direct an explanation of Anger’s cinemagical modus operandi as I have ever heard him articulate anywhere.

étapes: design & culture visuelle 25 carteles que demuestran que Spain sigue siendo ‘different’ 25 carteles que demuestran que Spain sigue siendo ‘different’ 3 comentarios Strambotic “Feria de ganado. Queda prohibida la asistencia de cerdos”. Pero, como bien sabemos en Strambotic, España lleva tiempo viajando hacia al pasado, así que nos sorprende entre poco y nada que carteles de esta jaez sigan apareciendo en las paredes de esta España que, inmune a moderneces, globalizaciones y otras zarandajas, sigue siendo different: “Mujer con tierras busca hombre con tractor. Las fotos propiamente dichas están cogidas por la patilla de La Llavadora, Proyecto Cartele, Strambotic, Drama en el portal y Desmotivaciones, entre otros. ¡Síguenos en Facetrambotic y en Twitterbotic! Ven al mercadillo trucho: –Vitorio y los chinos: los mejores carteles de los mercadillos –Tu padre está perdiendo la memoria, ¡regálale una biografía! –Drama en el portal: Los carteles más demenciales de las comunidades de vecinos –Crean un lubricante de marihuana que te ofrece orgasmos durante 15 minutos

This Eerily Beautiful Dystopian Short Film, Shot by Chris Doyle, Will Leave You Wanting More In the past two years, I have written about quite a few cinematographers. Of that hefty group, few have stolen my heart quite like Hong Kong-based DP Christopher Doyle, whose cinematographic work with legendary director Wong Kar Wai will go down as some of the best in history. A new Doyle-shot short film just so happens to be making its way around the web, and, as you might expect, it looks absolutely fantastic. The film is called The Sand Storm. Directed by Jason Wishnow, the short is a self-proclaimed "lo-fi sci-fi" look at a nearby dystopian future in which society is facing rampant water shortages and where technology is as much of a hinderance as it is an asset. Take a look: Although the story and the structure of the film are a bit of a mess, Wishnow, Doyle, and the production design/art direction team absolutely nailed it in terms of creating a viably dystopian sense of time and place.

MEGAFORCE Christine Boutin : "L'homosexualité est une abomination" "Je n'ai jamais condamné un homosexuel. L'homosexualité est une abomination. Mais pas la personne. Le péché n'est jamais acceptable, mais le pécheur est toujours pardonné", explique notamment Christine Boutin. J'ai des amis homosexuels. "Je ne suis pas quelqu'un d'incestueux" Sur son mariage avec Louis Boutin, son cousin germain, elle déclare : "Je ne vois pas ce qu'il y a de mal à se marier avec son cousin germain. "On s'imagine que je suis une bonne femme dans le formol, mais je suis comme tout le monde, j'aime la vie. En ce qui concerne l'affaire DSK, Christine Boutin n'exclut pas un "complot politique". "Il y a du reste quelque chose qui, honnêtement, me paraît toujours bizarre dans cette affaire.

Maintaining the mystery: editor Kirk Baxter on Gone Girl Editor Kirk Baxter has worked with David Fincher on such projects as House of Cards, The Curious Case of Benjamin Button, The Social Network and The Girl with the Dragon Tattoo, winning Oscars for those latter two films. With Gone Girl, Baxter continued his association with Fincher, helping to sell the suspense as to whether the character Nick Dunne (Ben Affleck) killed his wife Amy (Rosamund Pike) in a small Missouri town. fxguide caught up with Baxter to discuss his process on the film, including how he launched into using Adobe Premiere Pro CC for its first ever outing on a major feature. ***Note: this interview contains plot spoilers*** Kirk Baxter at the 84th Academy Awards where he won an Oscar for Achievement in Film Editing for The Girl with the Dragon Tattoo with Angus Wall. Photo credit: Darren Decker / © A.M.P.A.S. fxg: The film’s running time is about 145 minutes, but it just doesn’t feel like that at all. Baxter: I was very conscious of the time all the way through editing.

Related: