background preloader

MIKE PERRY

MIKE PERRY

nicoz goes west | (yes, just like fievel) Máquinas maravillosas… continuación | El Hombre Jazmín Giant Whirlings, Vollis Simpson Vollis Simpson (1919) en Carolina del Norte utilizó la energía del viento y el sistema de calefacción de su hogar para mover sus molinillos gigantes, algunos de más de 10 metros. El metal empleado en su fabricación procede de piezas de vehículo encontradas en vertederos. Le interesaban sobre todo los reflectores que devolvían brillos de colores en todas direcciones. En Fay-aux-Loges, Francia, encontramos Le Manège, obra de Pierre Avezard (1901-aprox. 1980) consistente en un conjunto móvil de figuras de madera y metal construidas con latas de conservas y otros materiales de desecho. A Pierre Avezard, llamado Petit Pierre (1909-1992) le gustaba decir que nació antes de lo previsto. Etiquetas: Giant Whirlings, La Fabuloserie, Le Manège, outsider art, Petit Pierre, Pierre Avezard, Vollis Simpson

Latest Work - Maricor/Maricar 2 ou 3 choses que je sais d?elle? la typographie ? 2 ou 3 choses que je sais d?elle? la typographie Il y a près de quatre ans, sur l’invitation généreuse de Renaud Huberlant, j’entamais, avec la co-animation de ce blog, un exercice de balisage du flux informationnel de la toile et une tentative modeste de décryptage des enjeux et des élans du graphisme contemporain. Aujourd’hui, après avoir chaleureusement remercié Renaud pour son invitation et Simon Lagneaux pour son travail de développement et de suivi de cet interface, je vais poursuivre cette aventure critique et pédagogique au sein de l’espace plus collectif proposé par la revue en ligne Tombolo. Cet article est donc le dernier que je produirai, non sans quelque émotion, sur 2 ou 3 choses que je sais d’elle… la typographie. Un tombolo c’est ce genre de talus qui protège ou constitue le lien littoral entre deux étendues terrestres. Une forme d’isthme, une langue de sable dans la mer qui s’accroche à une île. Tombolo a été initié par officeabc (Catherine Guiral, Brice Domingues) et votre serviteur.

do-ho suh - interview with the contemporary korean artist who now lives and works in new york feb 05, 2008 designboom interview: do ho suh designboom interview: do ho suh‘cause and effect’, 2007 installation at the gallery lehmann maupin, new york image courtesy gallery lehmann maupin DB: in your work I can see a lot of social criticism, did you have periods in your life characterized by rebellion? DHS: maybe, my work has social criticism, once in a while…but it doesn’t come from any sort of rebellion. I’m a slow starter, I can’t be reactionary as fast as others. ‘screen’, detail, 2004 installation at the museum for world culture in gothenburg, sweden image courtesy gallery lehmann maupin, new york massimo mini I designboom

Linzie Hunter - Illustration, Hand Lettering, Maps, Book Covers and Art Licensing inspire.2ia Artist’s Block Artist’s Block Art Writing Pretty, Pretty Good What can artists learn from writers? Ryan Gander Everything is learned, iii, 2010. Installation view 'I know about creatve block and I know not to call it by name' at Lisson Gallery, Milan, 2011 (photograph: Ken Adlard) As a writer, I always feel sorry for artists at this time of year. When I’m melancholically stuck, I return to Marguerite Duras’s Écrire (Writing, 1993): ‘Write. Of course, artists do address their blocks. It’s reckless, but I’m going to ‘translate’ for artists the best advice I’ve read on writer’s block. If you read Anne Lamott’s Bird by Bird: Some Instructions on Writing and Life (1994) and replace her ‘writer’s’ view with the ‘artist’s’, you get the ugly truth: ‘[Artist’s] block is going to happen to you. The cartoonist Lynda Barry, who turned her attention to creative writing, offers more artistically inclined advice in her illustrated guide What It Is (2008). Jennifer Allen

Alison Carmichael

Related: