background preloader

UX: Psychology of great design – part 1

UX: Psychology of great design – part 1
The World Wide Web turned 20 in April 2013. In its first 20 years the web matured from a largely static medium into the rich, collaborative and wonderfully interactive medium we know today. As such, the interactions and relationships between users and systems have become increasingly complex. Consequently, web designers need to understand the experience of the website or app they are making. Designers should consider who is using it, what they need to do and ultimately if the design makes their users’ experience easier or, ideally, more delightful. Essentially, this is what user experience (often abbreviated to UX) is focused upon: studying how a person reacts or feels when using a product or service and how this experience can be improved. The term ‘user experience’ was originally coined by Don Norman while he was Vice President of the Advanced Technology Group at Apple: “I invented the term because I thought human interface and usability were too narrow. > Why is it being made?

http://www.webdesignermag.co.uk/features/ux-psychology-of-great-design-part-1/

Related:  UX - Interaction Design - Multimedia SystemgoodyvyUX

Five Things Every UX Designer Should Do Well — Dan Willis People give plenty of blah blah blah to failing these days, but I’ve met very few who have committed to it as completely as I have. I’ve been creating digital products for nearly two decades and I have screwed things up in just about every way things could be screwed up. So what follows isn’t some academic treatise; this is a practical list with scars nestled under each of its five heuristics.

UX, UI : c’est différent et c’est pas pareil 21 décembre 2012 Dans le jargon des métiers de la conception web, on parle souvent, et de plus en plus d’UX et d’UI, ou expérience utilisateur (User eXperience) et interface utilisateur (User Interface) en bon françois. Si pour vous ces deux notions sont aussi compréhensibles qu’une équation mathématique différentielle du second degré, lisez ce qui suit pour éclairer vos lanternes. UX is not UI but UI is UX Souvent, l’UX est assimilé à l’UI. Cela revient à croire que, grosso modo, l’expérience utilisateur se limiterait au fait de surfer sur un site au design agréable pour accéder à de l’information, sans taper des lignes de codes.

Pourquoi faire appel à des designers U.X pour vos projets digitaux ?, Le Carnet d'une aventurière du Web C’est devenu un lieu commun de dire que les modes de consommation se digitalisent. Par contre, on évoque moins (il me semble) les conséquences que cette digitalisation a sur les entreprises qui voient les frontières entre le physique et le digital se brouiller. Aussi à la faveur de cette digitalisation, les points de contact entre un produit/service et leurs consommateurs se multiplient (appareils connectés, mobiles, tablettes, ordinateur desktop,…). Ce qui a pour effet de complexifier les parcours clients autour d’une offre ou de produits. Lorsqu’une entreprise souhaite innover ou faire évoluer une offre existante, elle bute souvent sur cette complexité.

¿Qué es UX?...y...¿qué no es UX? El fundamento para crear este post es que navegando por internet se pueden encontrar muchas definiciones de UX y no todas son válidas ni correctas, por lo que me gustaría compartir mi punto de vista acerca de ello. Además también ofrezco unas lecturas recomendadas y una pequeña introducción al proceso de diseño de experiencia de usuario, que en próximas entradas entraré a un nivel más profundo. Sin más, vamos a ver ¿qué es ux?

marketing interactif, experience utilisateur, conception multimedia et gestion de projets Il y a 1 semaine environ, la célèbre marque horlogère TAG Heuer (groupe LVMH) a mis en ligne en collaboration avec l’agence Nurun ;-) 2 opérations stratégiques dans le cadre de son 150ème anniversaire : Pour avoir eu la chance de travailler sur ces 2 projets (et parce que cela me fait tout simplement plaisir d’en parler ;-) je vais vous présenter ces 2 opérations. A l’occasion de ses 150 ans, TAG Heuer se lance, en partenariat avec Tesla Motors, dans un tour du monde 100% électrique ("The 1st World Tour in a 100% Electric Car"). L’aventure, "The Odyssey of Pioneers", se déroule à travers 15 villes et 37 000 km, et, à chaque étape du parcours, une exposition itinérante dévoile des pièces historiques de la marque mais aussi des montres de demain.

The Difference Between Information Architecture and UX Design Information architects form the blueprints of the web Next to explaining what I do for a living, the second question I most frequently hear is: “What’s the difference between Information Architecture and User Experience?” The line always seems to blur between the two, even though there’s clearly a difference. How should I go about explaining it? Information Architecture, according to Wikipedia, is “the art and science of organizing and labelling websites … to support usability.“ According to the same source, User Experience is “the way a person feels about using a product, system or service.

Designing the cognitive future (part I) Authors:Juan Pablo HourcadePosted: Tue, March 05, 2013 - 11:26:08 We are designing the cognitive future and most of the time we don’t even realize it. We are changing the way cognitive processes work in people who use the technologies we design, from perception to memory, attention, learning, communication, and social cognition. Qu'est-ce que l'expérience utilisateur ? En 2007, j’ai rencontré Nancy Dickinson, qui était alors Directrice de l’Expérience Utilisateur chez Ebay. Nancy y occupait une fonction régalienne et faisait figure de leader parmi la communauté des designers d’expérience – les « UX » (prononcez « iouhèxe »). Ce groupe s’imposait comme une des castes les plus influentes de la Silicon Valley, volant la vedette aux développeurs. Plus de quatre ans après, leur concept a dépassé la baie de San Francisco pour parvenir en Europe, d’abord à Londres et en Scandinavie, puis en France. Comme les autres grandes capitales, Paris possède sa Conférence UX et plusieurs entreprises parisiennes essaient d’intégrer des responsables de l’expérience utilisateur dans leur organigramme.

Roger Beynon – Customizing your Personas for the Sales Team (7 of 7) The persona series to this point focused on personas built specifically for website design teams. True, they can be utilized by teams from other functions (customer service, advertising, lead-gen, content producers), but the needs of those other teams often dictate an additional or alternate phase. This is particularly the case with sales teams. Our customers tend to be large corporations, so their sales people typically operate in territories and are less likely to be found in single-location clusters. This makes the training component of the persona process more difficult – often impossible — to coordinate.

User Experience Architect – Lab49 Description Our UX Architects work with our development teams and customers, envisioning and designing the applications we create. You will be responsible for every aspect of a system's user experience - the overall flow and layout of the screens, the fields and information presented, the actions and interactions that are provided, and the visualizations of the data. You'll be involved in solving workflow problems, developing new ways of presenting market data, and figuring out what tools the client needs in their solution that even they don't realize yet.

Les tendances du web design de 2015 Pour comprendre l’évolution des tendances du web design, il est nécessaire d’appréhender avant tout les changements comportementaux qui affectent les consommateurs du Web de manière générale. Comment les nouvelles technologies influencent-elles les habitudes de navigation ? Qui sont les nouveaux acteurs qui font bouger la toile ? Quelles variations de design ont été opérées par les titans comme Google, Microsoft ou encore Apple pour optimiser l’utilisation de leurs interfaces ?

Roger Beynon - Predictive Personas (1/7) You are about to embark on a major site redesign. Your team has come up with a raft of ideas, covering everything from exotic product simulators to a new color palette. How do you evaluate the ideas? Journey from Software Development to User Experience Deborah’s speech inspired me so much that I then realized UX is wrongfully associated with the “UI”. It should be declared as a crime and cops should issue a ticket when someone says “UX/UI”. IT IS NOT ACCURATE. It is like “Father/Son”. Etude sur la compréhension des icônes Miratech a mené une enquête pour déterminer si les icônes étaient comprises. Conclusion : certaines icônes sont aussi indéchiffrables que des hiéroglyphes. Avant la lecture des résultats, faites le quizz pour tester vos propres connaissances. Les icônes sont de petits pictogrammes d’une interface informatique qui dirigent l’utilisateur vers une action à mener. La plus célèbre est peut-être l’icône de la disquette qui signifie « sauvegarder » dans les logiciels. Les écrans de smartphone étant de taille réduite, les concepteurs d’applications et de sites mobiles ont tendance à utiliser beaucoup d’icônes afin de gagner de la place sur l’écran.

Related: