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Internet : Avec CrowdSpirit, l'internaute devient créateur de produits électroniques Le web 2.0 a déjà accouché de nombreux sites où les consommateurs assument un pouvoir de recommandation sur des produits ou des services existants. Et si, demain, c?était les internautes qui se chargeaient d'en concevoir de nouveaux ? CrowdSpirit, une jeune pousse d'origine grenobloise, a fait le pari de développer des produits électroniques grand-public en misant sur le réservoir à idées - mais aussi à compétences - que représente une communauté. L?idée s? Le site, encore en version Beta, est lancé depuis septembre 2007. Un système de vote et de discussion permet de sélectionner une idée de départ, de l'affiner et de l'améliorer. En octobre dernier, la communauté a retenu un projet de calendrier numérique mural rassemblant les emplois du temps de toute la famille. Manquant de moyens, la société n? Si un produit les intéresse, les distributeurs s? L? Le patron de CrowdSpirit est conscient de l?

Case Study: 5 Factors Behind One Startup’s Rapid Growth Bizzy, a personalized local business recommendation engine, announced yesterday that it hit 100,000 favorites in just 10 weeks since its relaunch — that is, its members have supplied 100,000 recommendations on their favorite places to eat, shop and play. Bizzy is a service, accessible via its website and iPhone app, that recommends local businesses based on a user's favorites, as identified by answering questions about their favorite local spots, such as restaurants, nightclubs and shops. While 100,000 favorites doesn't initially seem like a big deal, it's important to note the speed with which this data has accrued, especially as compared to the early stages of other recommendation engines for local businesses, such as Yelp. Founded in 2004, Yelp has become top-of-mind for users looking for local business reviews, having been brainstormed as "the yellow pages for the 21st century." By the summer of 2006, Yelp reached 100,000 reviews, the key data point for its system. 1. 2. 3. 4. 5.

E-collaboratif : IBM ouvre le Jam aux entreprises Empruntée à l'univers du jazz dans lequel elle consiste à réunir des musiciens pour une improvisation, une Jam session revue et corrigée par IBM désigne un brainstorming en ligne rassemblant divers interlocuteurs. La pratique s'appuie ainsi notamment sur les forums de discussion, mais également les blogs, le but étant de mettre à profit la créativité des collaborateurs pour faire germer des idées. IBM Global Business Services propose désormais une offre de conseil en matière de stratégie et de conduite du changement s'articulant autour de brainstormings en ligne, les Jams. Et comme on est jamais mieux servi que par soi-même, IBM a appliqué le concept en interne dès 2003, au cours d'une session baptisée ValuesJam, dont le but était de redéfinir les valeurs de l'entreprise. BigBlue récidive avec l'InnovationJam 2006 qui rassemble pas moins de 150 000 participants, partenaires et clients de 104 pays.

(Saving...) (Saving...) How to bring a product to market / A very rare interview with Sean Ellis Nivi · December 14th, 2009 Sean Ellis recently sat down with us and explained how to bring products to market. You should listen to this interview for ideas on how to get to product/market fit, how to measure fit, and how to survey your users so you can improve fit. If you don’t know Sean from his blog or tweets, he lead marketing from launch to IPO filing at LogMeIn and Uproar. This is the first time Sean has done an interview on the record. SlideShare: How to bring a product to market Audio: Interview with chapters (for iPod, iPhone, iTunes) Audio: Interview without chapters (MP3, works anywhere) Transcript with highlights: Below This inteview is free — thanks to KISSmetrics We’re bringing this interview to you free, thanks to the kind support of KISSmetrics. KISSmetrics built survey.io with Sean — now they’re collaborating on KISSMetrics, a new tool for funnel optimization. Prerequisites You’ll get more out of this interview if you also read: Outline Transcript Nivi: Right. Sean: Yeah.

Innovation ouverte Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Elle peut concerner tous les domaines de la recherche. Dans sa matérialisation économique, elle se traduit souvent par des plates-formes et outils d'échanges de type Give and Get (donner/recevoir) ou des plates-formes mutualisées d'innovation. Dans certains cas, par exemple pour les prix (allant jusqu'à 1 million de US dollars) délivrés par une entreprise qui joue le rôle d'intermédiaire en innovation ouverte comme InnoCentive, il s'agit d'inviter les « esprits créatifs » à trouver les meilleurs chances de résoudre le mieux possible, et le plus vite possible les problèmes les plus graves que l'humanité doit affronter[1] (problèmes de biodiversité, pollution, climat, santé environnementale, alimentation, développement, éducation). Dans ce cas, en échange des bourses scientifiques qui sont offertes aux chercheurs retenus, il leur est demandé de publier leurs résultats sous une licence perpétuelle, libre, gratuite[2],[3]. Remarques :

On Startups by Dharmesh Shah Collaborative innovation network A Collaborative Innovation Network, or CoIN, is a social construct used to describe innovative teams[clarification needed]. It has been defined by the originator of the term, Peter Gloor (a Research Scientist at MIT Sloan's Center for Collective Intelligence) as "a cyberteam of self-motivated people with a collective vision, enabled by the Web to collaborate in achieving a common goal by sharing ideas, information, and work." Overview[edit] COINs feature internal transparency and direct communication. Members of a COIN collaborate and share knowledge directly with each other, rather than through hierarchies. They come together with a shared vision because they are intrinsically motivated to do so and seek to collaborate in some way to advance an idea. The five essential elements of collaborative innovation networks (what Gloor calls their "genetic code") are as follows: COINs rely on modern technology such as the Internet, e-mail, and other communications vehicles for information sharing.

Home Fab lab A fab lab (fabrication laboratory) is a small-scale workshop offering (personal) digital fabrication.[1][2] A fab lab is generally equipped with an array of flexible computer controlled tools that cover several different length scales and various materials, with the aim to make "almost anything".[3] This includes technology-enabled products generally perceived as limited to mass production. While fab labs have yet to compete with mass production and its associated economies of scale in fabricating widely distributed products, they have already shown the potential to empower individuals to create smart devices for themselves. History[edit] While the Grassroots Invention Group is no longer in the Media Lab, The Center for Bits and Atoms consortium is still actively involved in continuing research in areas related to description and fabrication but does not operate or maintain any of the labs worldwide (with the excmobile fab lab). Popular equipment and projects[edit] FabFi[edit]

Open Living Labs | The First step towards a new Innovation System Innovation Tribune: Innocentive « Séminaire Ressources Technologiques et Innovation de l'Ecole de Paris du Management | Accueil | Les Mardis de l'innovation au CNAM, prochaine séance: Expérience 2036, simulation de la vie quotidienne dans une génération » Innocentive Développée par le groupe pharmaceutique Eli Lilly, Innocentive est une plate-forme qui permet à des entreprises de soumettre un problème de R&D, et aux chercheurs de gagner des primes en le résolvant. Innocentive annonce 80000 scientifiques inscrits, répartis dans plus de 170 pays. Pour l'anecdocte, une statistique sur le lieu de travail des chercheurs qui ont résolu les 69 premiers problèmes : Etats-Unis : 34, Allemagne : 10, Russie 5, Inde : 5, Royaume-Uni : 2, Pologne : 2, Espagne : 2, Chine : 1, Australie : 1, Suisse : 1, Moldavie : 1, Italie : 1, Autriche : 1, Israël : 1, Suède : 1, Canada : 1 J'allais oublier : France : 0... L'url d'Innocentive : www.innocentive.com/ Posted by Bernard Buisson on décembre 6, 2005 at 10:19 PM dans Actualité | Permalink

Innovation Training Workshops InnovatorsDigest Part 1 in a Series of Articles on Linked What happens when someone invests 30 minutes per day for 10 years on Linkedin? I know the answer, because I invested that time. And yes, that investment has paid off. Several years ago, when Linkedin surpassed the 100-million member mark, I was surprised to receive a personal letter from Reid Hoffman, the cofounder and chairman of Linkedin. Many people have asked why I created my large network. A few years ago, FAST COMPANY's "Influence Project" ranked me as one of the "Top 25 Most Influential People Online." So how did I achieve such a milestone? At first, people were hesitant to join me on Linkedin, but they trusted my opinion and joined. In 2007, I was one of the first people to take advantage of Linkedin's new feature for creating Groups. I created a group focused on "green and sustainable" innovation, which now has over 20,000 members. But I had something bigger in mind.

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