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Outdated UX patterns and alternatives

Outdated UX patterns and alternatives
Meet North, design and development standards to align and guide your project. It's a comprehensive guide contributed to the open source community to encourage, "a mobile-first, in-browser, system based approach to design and development." Check out North on GitHub: The section of the guide that I found most interesting is, Outdated UX Patterns, a collection of examples of what not to do when building a website, which tries to steer designers from borrowing from ineffective practices to solve common problems. Just like how presentations deprecate, so do UX patterns. There are a plethora of outdated UX patterns currently being used that do not suit users or business well and their usage should be ceased. It may be ambitious to call some of these patterns "outdated" since many of them are still prevalent across the web. Carousels These are everywhere on the web, but largely inefficient when it comes to getting users to engage with content past the first slide. Alternative: Alternatives: Overlays

UI For Drunks In app design, we often talk about designing for the user in context. For example, a taxi app can't rely on a perfect GPS signal in a crowded city, a user in the countryside may not have brilliant bandwidth, battery life is not infinite so we should limit certain features when power levels are low. The common theme in those examples is that we are designing for the phone's context, not the user's context. We rarely say "let's introduce a left-handed option" or "do we need a night reading mode?" A lot of modern "lifestyle" apps are focussed around getting people to bars and clubs - so why aren't designers creating interfaces for the "cognitively impaired?" I'd encourage you to watch this usability study from Three Sheets Research where they ask a drunk woman to navigate and interact with a moderately complex website. Hilarious, right? My favourite social drinking app is Untappd. The interface, however, doesn't fully respect the change that I go through the more I use the app. Like this:

UX, UI : c’est différent et c’est pas pareil 21 décembre 2012 Dans le jargon des métiers de la conception web, on parle souvent, et de plus en plus d’UX et d’UI, ou expérience utilisateur (User eXperience) et interface utilisateur (User Interface) en bon françois. Si pour vous ces deux notions sont aussi compréhensibles qu’une équation mathématique différentielle du second degré, lisez ce qui suit pour éclairer vos lanternes. UX is not UI but UI is UX Souvent, l’UX est assimilé à l’UI. Cela revient à croire que, grosso modo, l’expérience utilisateur se limiterait au fait de surfer sur un site au design agréable pour accéder à de l’information, sans taper des lignes de codes. En effet, l’interface utilisateur, c’est ce qui fait le lien entre l’humain et la machine. Les réflexions sur l’UI font l’objet de nombreuses études : quelles typographies utiliser ? Or, pour qu’une expérience utilisateur soit agréable, que dis-je mémorable, travailler l’UI n’est clairement pas suffisant. Source : illustration Agence LunaWeb Source : aquent.fr

e & interactivité blog de design par Geoffrey Dorne » Petit guide de démarrage du UX Design. Hey Le design d’expérience utilisateur aussi appelé « UX Design« est un travail sur la qualité de l’expérience vécue lors de l’usage d’un site web, d’une application mobile ou tablette, d’une borne interactive ou de tout autre dispositif numérique. Cette expérience est aujourd’hui soumise à de nombreuses sollicitations, tant dans la richesse de la différence entre les utilisateurs que dans la multimodalité des interfaces (voir mon intervention sur le sujet). Pour comprendre les bases de l’expérience utilisateur et ses fondamentaux, Jonathan Lupo a réalisé cette belle image ci-dessous afin de mieux cerner les objectifs du design centré utilisateur. Un document intéressant donc, autant pour vous que pour les personnes avec qui vous travaillez ! Merci Rémy Ces articles peuvent aussi vous intéresser:

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