background preloader

3897.Rich_Seam_web.pdf

Related:  APRENDIZAJE Y PEDAGOGIA 2.0 DEL S. SXXI

De visita en ‘Tierra de Gigantes’ >> Escuelas en Red “En esto descubrieron treinta o cuarenta molinos de viento que hay en aquel campo, y así como Don Quijote los vio, dijo a su escudero: la ventura va guiando nuestras cosas mejor de lo que acertáramos a desear...” (Miguel de Cervantes Saavedra, El Ingenioso Hidalgo Don Quixote de la Mancha, Capítulo VIII) ¡Por fin, nuestro proyecto de audioguías y realidad aumentada es un hecho, lo hemos conseguido! Expresión de alegría manifestada por un grupo de estudiantes de primero de bachillerato, del Instituto público de Educación Secundaria ‘Isabel Perillán y Quirós’ de Campo de Criptana (Ciudad Real), ante los resultados conseguidos con un proyecto colectivo de aprendizaje, que incorporaba, además, una fuerte vocación de servicio a la comunidad. Folleto de Acceso a la aplicación Se trataría de difundir el valor, el sentido y funcionalidad de algunos recursos turísticos seleccionados, haciéndolos accesibles a cualquier visitante de manera satisfactoria. Equipo trabajo 2013/2014.

Technology and Young Children Key Messages When used intentionally and appropriately, technology and interactive media are effective tools to support learning and development. Intentional use requires early childhood teachers and administrators to have information and resources regarding the nature of these tools and the implications of their use with children. Limitations on the use of technology and media are important. Special considerations must be given to the use of technology with infants and toddlers. Attention to digital citizenship and equitable access is essential. View Key Messages Summary (PDF) Examples of Effective Practice View Examples of Effective Practice (PDF) Technology That Supports Early Learning Pre-recorded Webcast: Technology and Interactive Media as Tools in Early Childhood Programs This prerecorded 21-minute webcast addresses key messages in the position statement. View the webcast

Edupunk Edupunk es un neologismo, usado en inglés para referirse a una ideología concerniente a las prácticas de enseñanza y aprendizaje que resultan de una actitud tipo "Hágalo usted mismo" (HUM). Muchas aplicaciones instruccionales pueden ser descritas como educación HUM Edupunk. El término describe enseñanza y aprendizaje "inventivos". Jim Groom como "poster boy" de Edupunk. El término fue usado por primera vez el 25 de mayo de 2008 por Jim Groom en su blog,[1] y referenciado menos de una semana después en la publicación en línea Chronicle of Higher Education (Crónica de Educación Superior).[2] Stephen Downes, un comentarista en el campo de la educación en línea, indica que "el concepto de Edupunk ha tomado amplio vuelo, propagándose a través de la blogosfera como un incendio".[3] Hoy en día existen proyectos académicos que, basados en los principios del Edupunk, procuran estudiar y adoptar las potencialidades de este principio desde los circuitos de la educación tradicional.

Mobile Learning Publications UNESCO Mobile Learning Publications Today there are over six billion mobile phone subscriptions worldwide, and for every one person who accesses the internet from a computer two do so from a mobile device. Given the ubiquity and rapidly expanding functionality of mobile technologies, UNESCO is enthusiastic about their potential to improve and facilitate learning, particularly in communities where educational opportunities are scarce. This Working Paper Series scans the globe to illuminate the ways in which mobile technologies can be used to support the United Nations Education for All Goals; respond to the challenges of particular educational contexts; supplement and enrich formal schooling; and make learning more accessible, equitable, personalized and flexible for students everywhere. UNESCO Policy Guidelines for Mobile Learning Illustrative Initiatives and Policy Implications Exploring the Potential of Mobile Technologies to Support Teachers and Improve Practice Mobile Reading Back to top

11 Claves para enseñar motivación en las aulas. INFOGRAFÍA Motivación. Motivación para el cambio. Motivación para ser mejores. Siempre he sido un defensor de lo que se denomina la cultura del esfuerzo, la determinación por conseguir algo que nace de tu interior y que depende en gran medida de ti. ¿Qué es la motivación? La motivación es la predisposición que uno tiene para promover un cambio, para realizar una transformación. Infografía realzada con Easel.ly 11 Claves para enseñar la motivación en las aulas. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. Acabaré el artículo sobre motivación de hoy con una cita que creo que contiene la esencia de esta entrada y que reza así: La tragedia en la vida no consiste en no alcanzar tus metas.

ITEA's Technology for All Americans Project Technological Literacy Standards Briefings "Promoting Technological Literacy for All" ITEA has prepared a new set of ten videos that do a great job of explaining the ITEEA Standards for Technological Literacy (STL). Advancing Excellence in Technological Literacy (AETL), the four Addenda publications to STL and AETL, and other topics relevant to the standards. These are called the Technological Standards Briefings. Click here for the Technological Literacy Standards Briefings videos. Attention: Most of the links on this page lead directly to files in PDF format. Technological Literacy Standards (Two Publications) Addenda to the Standards (Four Publications) Developed during Phase III of the , the Addenda to the technological literacy standards* were written in response to needs indicated to ITEA by states. Wiggins, G., & McTighe, J. (1998). Association for Supervision and Curriculum Development. Rationale and Structure for the Study of Technology ITEA-TfAAP Gallup Polls Full Glossary

inteligenciaColectiva.pdf National Education Technology Plan About the National Educational Technology Plan The U.S. Department of Education released the 2024 National Educational Technology Plan (NETP): A Call to Action for Closing the Digital Access, Design and Use Divides. First released in fulfillment of the 2000 Educate America Act, NETP has been updated multiple times since its original release, most recently in 2016. The Digital Use Divide, addressing opportunities to improve how students use technology to enhance their learning, including dynamic applications of technology to explore, create, and engage in critical analysis of academic content and knowledge; The Digital Design Divide, addressing opportunities for educators to expand their professional learning and build the capacities necessary to design learning experiences enabled by technology; and The Digital Access Divide, addressing opportunities for students and educators to gain equitable access to educational technology, including connectivity, devices, and digital content.

14 Collaboration Tools for Social Media Teams Just the other day, peeking into the social media schedule here at Buffer, I noticed that it was full of wonderfully-worded, completely click-worthy, queued posts—posts that I spent zero time writing or adding. Such is the beauty of collaborating together on social media sharing. Taking a team approach to filling a queue or managing a social channel is a splendid way of saving time on social media. You don’t have to do it all yourself. Others have amazing ideas and content to share. And of course, having the smoothest tools makes social media collaboration even easier. Quick collaboration tips on sharing to social media as a team There’s a lot to consider when sharing together as a social media team—whether that be a team of two, 10, or more. How we share to social media as a Buffer team We like to consider ourselves a team of social media sharers here at Buffer. How do we do it? On the Buffer for Business plan, you can invite collaborators to your account in one of two roles: 1. 2. 3. 4. 5.

Al Trasaire | el blog de josanlatorre 10 neuroinsights para la educación | Educación y Cultura AZ Hace algún tiempo escuché una conferencia del famoso especialista en neuromarketing e innovación Jürgen Klaric en la que, entre otras cosas, comentaba sus “10 neuroinsights aplicadas al marketing”. Son descubrimientos e ideas basadas en estudios de neurociencia que nos dicen cómo nos comportamos los consumidores ante las ofertas que el mundo comercial nos plantea y cómo ese comportamiento es aprovechado por las empresas para vendernos sus productos. A la vista de lo interesante de la conferencia, intenté encontrar el paralelismo de esas ideas con el mundo educativo, al fin y al cabo los maestros somos “vendedores” de conocimiento y como tales debemos saber cuáles son las estrategias, técnicas y recursos que motivan más a nuestros “compradores” -alumnos- para transmitirles el placer del aprendizaje. 1. En educación la mirada del alumno dice mucho de su interés por lo que explicamos, sobre su estado de ánimo, sobre sus sensaciones. 2. 3. con poco texto y mensajes claros y breves. 4. 5.

La Innovación Pendiente

Related: