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Leek Wars - Développez l'IA de vos poireaux robots Si vous vous connaissez un peu en algo et que vous cherchez de quoi vous occuper pour les vacances, voici un jeu qui je pense devrait vous plaire. Ce jeu, c'est Leek Wars, un jeu de stratégie et de programmation tour par tour qui se joue dans le navigateur et qui vous permet d'élever des poireaux guerriers (ou magiciens ou robots) en programmant leur intelligence artificielle afin de les faire combattre le plus efficacement possible. Chaque poireau peut lancer des sorts et dispose d'un niveau de vie, force, agilité...etc. et en "LeekScript", un langage spécial proche du JS et du PHP que vous devrez coder lors de combats de tests afin de peaufiner votre stratégie. Une fois que c'est prêt, vous pouvez vous lancer à l'assaut du potager et affronter d'autres joueurs comme vous ! À découvrir d'urgence ici ! Merci à Pierre pour le partage ! Rejoignez les 60094 korbenautes et réveillez le bidouilleur qui est en vous Suivez KorbenUn jour ça vous sauvera la vie..

CodeCombat - Learn how to code by playing a game Learn | The Hour of Code Dance Party Grades 2+ | Blocks Minecraft Hour of Code Make a Flappy game Star Wars: Building a Galaxy with Code Grades 2+ | Blocks, JavaScript Code with Anna and Elsa Write your first computer program Minecraft Hour of Code: AI for Good The Grinch: Saving Christmas with Code Grades 2-8 | Blocks Make Your Own Kodable Mazes Pre-reader - Grade 5 | JavaScript, Language independent (can be taught in multiple languages) codeSpark Academy with The Foos: Create Games Pre-reader - Grade 5 | Blocks Code Your Hero Lightbot Coding Town Grades 2-5 | JavaScript Kodable (pre-readers welcome) Pre-reader - Grade 5 | Blocks | All modern browsers, iPad app Create your own Google logo Grades 2+ | Blocks, Scratch Codesters: Basketball Grades 6+ | Python Box Island All ages | Blocks Gumball's Coding Adventure Grades 6-8 | Blocks, Scratch Imagine a World Moana: Wayfinding with Code Barbie You Can Be Anything Pre-reader - Grade 5 | Blocks, Tynker Code a Cartoon Animate a Name Learn to Code with Crossy Road Grades 9+ | Blocks Boat Race Candy Quest

SCIENCE EN JEU Made by Pixelate – Understanding Games Understanding Games is series of four games explaining the basic concepts of video games. The tutorial-style episodes deal with rules, motivation, learning and identification in video games. The player is guided through each episode by the narrators Bob and Bub, who explain core concepts of games to the player. If you’re trying to explain games to someone – a student, a loved one, your parents – this is a great way to start. Understanding Games explains the underlying concepts behing gaming by having you play a series of flash games. Recommended Readings Chen, Jenova: Flow in Games. Costikyan, Greg: I Have No Words & I Must Design. Crawford, Chris: The Art of Computer Game Design. Csikszentmihalyi, Mihaly: Flow: The Psychology of Optimal Experience. Gee, James Paul: What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy. Gingold, Chaim: Miniature Gardens & Magic Crayons: Games, Spaces & Worlds. Huizinga, Johan: Homo Ludes: A Study of the Play Element in Culture. How to play Credits

10 places where anyone can learn to code Teens, tweens and kids are often referred to as “digital natives.” Having grown up with the Internet, smartphones and tablets, they’re often extraordinarily adept at interacting with digital technology. But Mitch Resnick, who spoke at TEDxBeaconStreet, is skeptical of this descriptor. Sure, young people can text and chat and play games, he says, “but that doesn’t really make you fluent.” Mitch Resnick: Let's teach kids to code Fluency, Resnick proposes in this TED Talk, comes not through interacting with new technologies, but through creating them. The former is like reading, while the latter is like writing. The point isn’t to create a generation of programmers, Resnick argues. In his talk, Resnick describes Scratch, the programming software that he and a research group at MIT Media Lab developed to allow people to easily create and share their own interactive games and animations. While we’re at it: bonus!

AlgoBox AlgoBox n'inclut pas de débogueur complet intégré et infaillible. Toutefois, lors de l'arrêt de l'exécution d'un algorithme suite à une erreur, la dernière ligne exécutée est signalée automatiquement;une erreur de calcul entraîne automatiquement l'arrêt de l'exécution : la ligne où figure la calcul est signalée;pour aider à déboguer un algorithme qui ne donne pas les résultats attendus : il est possible d'afficher à tout moment l'état d'une variable (instruction AFFICHER Variable) et d'inclure une instruction PAUSE;l'exécution de l'algorithme en mode "pas à pas" permet d'afficher étape pas étape la valeur de toutes les variables. Remarque : si l'algorithme ne se lance pas, c'est que le code contient une grave erreur de syntaxe empêchant son démarrage. L'utilisateur est alors invité à vérifier notamment la syntaxe des affectations et des conditions (ainsi que les éventuels tracés graphiques et la définition de la fonction F1)

Kodu | Home SpeedyMarks Cascade: fighting Alzheimer's disease through gameplay When building Cascade, once we decided how to represent the brain, we then had to work out how to navigate it. We had been back and forth over this issue. Ideally we wanted a fully navigable 3d Space, but had almost resolved to make a planar environment that had a limited number of Cells to explore. Again this was not the intended representation, we wanted the landscape to be vast, a near everlasting space of brain cells, to convey the magnitude of the brain. Each of the cells in an individual battle ground against Alzheimer’s disease. We made a single brain cell but gave it the ability to be individual. A high resolution cell that is viewable close up duplicated many times will not render on the platforms that we intend to launch Cascade.

20 ressources pour apprendre aux enfants à programmer et coder N’est-il pas étonnant de voir un bébé prendre une tablette et s’en servir? Ils savent comment faire marcher des outils technologiques de plus en plus tôt et les enfants absorbent les informations super vite. Ainsi, ils peuvent apprendre des langages (parlés ou codés) en l’espace de quelques mois. Et vous avez peut-être envie (ou bien l’idée vient même d’eux-mêmes) qu’ils apprennent à coder et programmer pour faire des petits jeux rigolos et exercer leur logique. La technologie fait désormais partie intégrante de notre vie et il y a peu de chances pour qu’on revienne en arrière. Nos enfants sont nés dedans et leur apprendre à coder, c’est un peu comme jouer aux Legos, finalement, construire une maison avec des petites briques ou une application, c’est un peu le même concept. Voici 20 resources (la plupart en anglais) que l’on peut utiliser pour introduire la programmation auprès de vos enfants: 1. 2. 3. 5. 6. 7. 8. 9. les cours HTML5 du Site du Zéro : à partir de 8/9 ans. 10. 11. 12. 13.

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