background preloader

Ocean Wave Simulation

Ocean Wave Simulation
Related:  webgl

JoclyGames: New game! Penguin Soccer... Penguin Soccer Penguin Soccer is a funny game involving crazy penguins playing some kind of soccer. Slide and kick to score a goal on a square field. Easy to play, not easy to win, you will have to be a clever penguin. Please watch this short video below to have a quick overview of the game and its rules. Enjoy the slide! :) => play now PS: a 2D version is available if your device or browser does not support WebGL. jcfrog : Nouveaux jeux 3d sur Jocly:... 4 in a Row / Torus 4 Nous avons sorti hier la version 3D du grand classic "4 in a row" plus connu sous le nom de Puissance 4 mais il pourrait y avoir un risque légal à utiliser cette marque détenue par Hasbro. 4 variantes sont diponibles: le plateau classique 7x6, un plateau 9x6, un popout 7x6 et un 5 in a row (plateau 9x6). Nous sortons aujourd'hui le Torus 4 où les alignements n'ont plus de limites dans la dimension horizontale: ce plateau cylindrique pourrait bien vous faire perdre la tête :)

Lighter, Faster, Prettier #webgl #3d #performances #threejs We just released our new chess games for which we've worked a lot on rendering optimization. The previous version of the game was ok but too heavy in terms of device resources. We would like to share our progress on this issue made in the last few months. Our 3D games use the brilliant Threejs library for webgl. To create 3D pieces, we follow this main process: design and create objects in blender export the object with the Threejs exporter to produce a javascript file. import piece in game using THREE.JSONLoader modify geometry and materials to suit our needs The contraint we have is to minimize the size of the JS files, and the "weight" of the objects in the 3D scene. All vertices, normals and UVs are included in the javascript file. Low resolution meshes lead to ugly objects. We decided to design low poly meshes to get small files, always keeping in mind we would smooth them once loaded in the scene. Not bad we thought. We want low poly meshes but higly detailed rendering. To summarize:

jcfrog : #breaking Jocly dévoile sa... dévoile sa nouvelle interface utilisateur ! Vous aurez peut-être remarqué que nous n'avons pas beaucoup communiqué à propos de Jocly ces derniers temps. Non, nous n'étions pas en train de rotir lassivement sous le soleil des Caraïbes, nous étions affairés au design et la livraison d'une toute nouvelle interface pour Jocly. Nous y voilà, c'est donc avec beaucoup de joie que nous la dévoilons aujourd'hui. Quoi de neuf? Bien plus rapide: pour plus de clarté, nous avons pris la décision de n'autoriser l'affichage que d'un seul plateau à la fois. Plus intuitif: nous avons abandonnés l'interface jBlocks qui est apparue bien trop déroutante pour nombre d'utilisateurs. Plus attrayante: nous avons porté un soin tout particulier à l'embellissement de l'interface, et espérons que vous en serez aussi satisfaits que nous. Mobilité: la nouvelle application a été conçue pour s'adapter à des écrans allant de 320x480 à 30 pouces. Configurable: il y a plusieurs paramètres disponibles pour configurer au mieux votre expérience utilisateur.

Makruk - Thai chess Makruk is a popular chess variant born and played in Thailand. Play now Pieces are the same as in International Chess but shapes are very unusual for western players and some pieces have different moves: the queen (much weaker) and the bishop (limited moves). (The detailed rules are available on the Makruk Wikipedia page) Here is a view of the initial setup in the 2D version of the board Glińsky's hexagonal chess Play now Glińsky's chess is a hexagonal chess variant played on a 91 hexagonal cells board. Rules were invented in 1936 by Władysław Gliński. Each player commands 18 pieces 1 king 1 queen 2 rooks 3 bishops 2 knights 9 pawns Initial setup There is no castling. Pieces moves The King The Queen The Bishop The Rook The Knight The Pawn Double step from starting position if possible.

Related: