background preloader

Mozart - Così Fan Tutte (2006)

Mozart - Così Fan Tutte (2006)

Opera Lyra Ottawa (operalyraottawa) Synopsis- Cosi Fan Tutte Mozart Opera Lucio Silla Conductor Tomas Netopal Verismo Given the number of reality programs on TV these days, we might be forgiven for thinking that the notion of exploring real life in art and in literature is a new idea, yet about 1890, an Italian opera movement, now known as verismo (which roughly translates as "true to life") also looked at the lives of ordinary folks in moments of extreme personal tragedy. What separates these operas from their predecessors is that the heightened emotions are not centered on kings and mythic heroes, but rather on common people in the contemporary world. Towards the end of the 19th century, several literary movements came to light that sought to portray the lives of everyday people in a frank, unglamorous manner, and also to treat these stories in a serious way, as momentous happenings. The first of these literary movements took hold in France. Often Bizet’s Carmen (1875) is cited as the first important opera that stems from this literary style and with good reason. ‘La commedia è finita’

Triomphe à Salzbourg pour un étourdissant Lucio Silla | Il Tenero Momento Mozart – Lucio Silla – Salzbourg, Haus für Mozart, 01/02/2013 Quel triomphe ! Ce Lucio Silla, l’une des affiches les plus attendues de la saison lyrique 2012/2013, a tenu toutes ses promesses. Chant, orchestre, direction, mise en scène, costumes, tout est proche de la perfection dans un spectacle réjouissant à plus d’un titre. D’abord, il est le fruit de semaines studieuses de répétitions, d’une collaboration précieuse et intelligente entre un chef d’orchestre et un metteur en scène totalement investis. Inga Kalna & Olga Peretyatko L’opera seria, donné à Milan en décembre 1772, fut, selon les propres dires de Leopold Mozart, un « triomphe » avec plus d’une vingtaine de représentations. Olga Peretyatko Réussir Lucio Silla, c’est donc tout d’abord réunir deux chanteurs capables d’endosser les rôles écrasants des deux jeunes amants, gênés dans leurs desseins par l’amour tyrannique que le dictateur romain Lucio Silla voue à Giunia. Marianne Crebassa Rolando Villazón

San Francisco Opera - Nixon in China Tweet Seats Application San Francisco Opera is looking for a few socially savvy Tweeters to attend the final dress rehearsal of Nixon in China on Tuesday, June 5 at 2 PM and Tweet through the entire performance. John Adams’ rhythmically rich re-creation of a presidential trip to Beijing has established itself as a great American opera, a work of “clarity, simplicity, shocking elegance” that “will be around for the long haul” (The New York Times). We want your authentic opinions and thoughts, and perhaps even a scene-by-scene recap of the onstage action. In other words, we'll give you an opera ticket in exchange for your stellar social media skills! Sound like something you'd be interested in? Opera: Nixon in China Date: Tuesday, June 5 Time: 2:00 PM Location: War Memorial Opera House Seats are extremely limited* Apply today! Submission of this form does not guarantee your seat. Questions? Thank you for your interest in one of our Tweet Seats for the Nixon in China final dress rehearsal.

Faut-il faire une bande démo ? L'avis de différents directeurs de casting - Le blog du Comédien Françoise MENIDREY – DIRECTRICE DE CASTING Quelle est pour vous la DEMO IDEALE ? Pour moi la démo idéale est calquée sur ce que j'ai vu en Allemagne, en Angleterre et aux Etats Unis; c'est un vrai montage de scènes différentes qui n'excèdent pas plus de 5 minutes, car j'ai remarqué que les metteurs en scène n'avaient pas la patience de regarder plus longtemps. Et je dis toujours aux jeunes acteurs ou actrices qui n'ont pas suffisamment d'éléments pour faire une vraie démo, de se faire filmer avec un monologue de leur choix.J'attends d'une démo, le charisme de l'image, la voix et la gestuelle. Patrick METZLÉ – DIRECTEUR DE CASTING La démo idéale pour moi est courte (2/3mn max), sans effets (musique ajoutée, effets de montage), il n'y a pas ou peu de théâtre, ni court métrage bancal ou autre filmage entre amis, 2 ou 3 scènes de fiction avec différentes intentions de jeu suffisent souvent mieux que des tas d'images sans intérêt. Aurélie AVRAM – DIRECTRICE DE CASTING

Peer Gynt | Opéra de Dijon Ensemble régional associé Tarif B de 5,50€ à 44€ Tarif enseignement 5,50€ (écoles primaires, collèges et lycées) Durée 3h environ avec entracte Aller plus loin * séances scolaires Avant-concertFoyer-barde l’AuditoriumMARSmer 12 19 hRencontre avecEmmanuelle Cordoliani. opéra semi-scénique LIVRET Henrik IbsenMUSIQUE Edvard Grieg DIRECTION MUSICALE Gergely Madaras MISE EN SCÈNE Emmanuelle Cordoliani SCÉNOGRAPHIE & COSTUMES Julie Scobeltzine CHEF DE CHANT Nicolas Chesneau CHEF DE CHŒUR Mihály Menelaos Zeke PIANO Maurizio Prosperi TRADUCTION François Régnault en français& Norvégiensurtitré La célèbre Chanson de Solveig, Pénélope du nord qui attend fidèle celui auquel elle s’est promise, cache souvent la véritable nature du texte d’Ibsen, et de la musique de Grieg. Pour cette pièce loin de tout classicisme, qui cherchait à inventer un nouveau théâtre, la musique de scène que le jeune Grieg de trente ans écrivit à la demande d’Ibsen connut un succès immédiat et fit entrer le compositeur dans la gloire.

Part 2 - Animation Technique and Keyframe Interpolation | Classroom: Basic Compositing and Animation in After Effects Community Translation Episode available in 2 languages Available Translations: Join the Community Translation Project Thanks for your interest in translating this episode! Please Confirm Your Interest Thanks for your interest in adding translations to this episode! An error occurred while processing your request. Another translator has already started to translate this episode. Thanks for Participating! This episode has been assigned to you and you can expect an e-mail shortly containing all the information you need to get started. About This Episode In part 2 of this series, you'll continue to expand your knowledge of Adobe After Effects CS5 by learning how to fine tune your animation.

Related: