background preloader

A History of Modern Music: the timeline

A History of Modern Music: the timeline
Related:  Histoire de la musique et des artsART II

Education Musicale - Académie de Paris - Accueil 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

Education Musicale dans l'Académie de Caen. 1-Introduction : l’entrée de la musique au cinéma Quelques constats : La musique est génératrice d’émotions de manière plus immédiate que l’image seule. La perception du son demande moins de disponibilité physique que l’image. Biologiquement, et de façon chronologique, l’être humain découvre d’abord le sonore, ensuite le visuel. La puissance émotionnelle de la musique est le résultat d’une longue histoire que l’on ne peut séparer de sa dimension incantatoire qu’elle revêt depuis ses origines (le corps, le mouvement, la voix) Lorsqu’elle est associée à l’image en mouvement, une alchimie complexe se créé : échappant à toute règle car sitôt établie, sitôt transgressée. Il n’existe à l’heure actuelle aucune règle de grammaire dans ce domaine où chaque créateur a recherché quelque chose à défaut de trouver des solutions transposables. Quelques fonctionnalités descriptives… …et les matériaux sonores associés Tout cela n’a bien entendu, rien d’exhaustif. Rimski-Korsakov 1844-2908 : Fantasia 1940

Songs that justify why I bought $800 headphones Mayhem, Metal and Massacre Requested by kobalt · Compiled by FuckYeahMetal \m/ (>.<) \m/ ROCK ON 01. Avenged Sevenfold - “Beast and The Harlot” - (City Of Evil) 02. Avenged Sevenfold - “Welcome to the Family” - (Nightmare) 03. Hippy Shit Requested by sunshine · Compiled by StudyingCanWait 01. I think I’m turning into a redneck and I like it Requested by Fixing my car in skinny jeans and a v-neck · Compiled by Adaligogh 01. soundtrack for dreams Requested by alice railstone · Compiled by Liam 01. so what if someone leaves you every 22 minutes I’m still in love with you Detroit. Requested by Jimmy Wilson · Compiled by Jim Leyland's Mustache Detroit is the only real American city. 01. I Wanna Fuck Requested by Rachel Johnson · Compiled by thehighwaysend A mix like this could go two different ways, so I did both. The Lead Up: 01. Go Time: 01. Finding Beauty optimistically, through dark times. Requested by BP · Compiled by Urethra Franklin 01. When robots take over the world, it will be beautiful 01.

History - British History in depth: British History Timeline Free Sound Clips | SoundBible.com La musique sérielle ou le sérialisme est une technique de composition basée sur l'utilisation de séries d'éléments musicaux. Initié en 1923 par Arnold Schönberg avec le dodécaphonisme, le sérialisme permet de composer des œuvres atonales. Ce concept englo Musique sérielle attachment Luigi Nono: Y su sangre ya viene cantando (1954) SHOSTAKOVICH No 4 Trombone Solo John Cage: Music of Changes (1951) Arnold Schoenberg - Transfigured Night for String Sextet, Op. 4 Schoenberg - Verklärte Nacht, Op 4 - Boulez Peri Mauer, "Winter" Claude Ballif, Sonate pour flûte et piano Op. 23 [1958] - 1 of 2 Mstislav Rostropovich - Penderecki - Cello Concerto No 2 Arvo Pärt: Symphony n.1 "Polyphonic" Karlheinz Stockhausen - Oktophonie - 1990-91 Karlheinz Stockhausen - Sirius Source Inmusica.fr

Premier tableau : Composition numéro VIII (1923)... • AUTOPSI-ART Robert Moog's 78th Birthday In the mid-1960s, Dr. Robert Moog unleashed a new universe of sounds into musicdom with his invention of the electronic analog Moog Synthesizer. The timbre and tones of these keyboard instruments (true works of art in and of themselves) would come to define a generation of music, featuring heavily in songs by The Beatles, The Doors, Stevie Wonder, Kraftwerk and many others. When people hear the word “synthesizer” they often think “synthetic”—fake, manufactured, unnatural. With his passion for high-tech toolmaking in the service of creativity, Bob Moog is something of a patron saint of the nerdy arts and a hero to many of us here. Much like the musical machines Bob Moog created, this doodle was synthesized from a number of smaller components to form a unique instrument. Special thanks to engineers Reinaldo Aguiar and Rui Lopes and doodle team lead Ryan Germick for their work, as well as the Bob Moog Foundation and Moog Music for their blessing.

Related:  Modernmusic places