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A Bloom's Digital Taxonomy For Evaluating Digital Tasks

A Bloom's Digital Taxonomy For Evaluating Digital Tasks
What makes Bloom’s Taxonomy such a power tool is its flexibility in framing almost anything–which is why you’ve been seeing a lot of it around lately, and will likely continue to. Whether you’re creating a checklist for instructional design, evaluating an assessment, skimming a favorite unit of yours, or using it as a walkthrough instrument to get a feel for the level of student thinking in a classroom, Bloom’s Taxonomy is a powerful tool for any educator at any level. So the following Bloom’s Digital Taxonomy was was especially interesting in how it mashes digital tasks–podcasting, blogging, networking, hacking, bookmarking, social media sharing, and so on, with the stalwart learning tool so graciously delivered by Benjamin Bloom. The result is Bloom’s Digital Taxonomy, from edorigami’s excellent wikispaces site. One Takeaway Thematically, this is a chart version promoting technology in learning–or rather technology-infused learning.

Que signifie vraiment « intégrer les TIC » en pédagogie Posons-nous la question suivante : comment un enseignant qui désire intégrer les technologies à sa pédagogie doit-il procéder ou quelles sont les étapes successives et requises visant à l’intégration des TIC par un enseignant ? Il existe quelques modèles qui nous permettent de bien situer les enseignants à l’égard de l’usage des technologies. Un premier modèle expérientiel global est celui proposé par Morin (2010) dans le cadre de son article intitulé « Ma petite histoire d’intégration des TIC en pédagogie » de la revue Pédagogie Collégiale, VOL 23, Numéro 2 (hiver 2010). Vu sous l’angle d’une progression dans le temps, Morin (2010) nous propose une intégration des TIC en six temps très distincts : « En intégrant les TIC à ma pédagogie, je me suis vite rendu compte que la compétence dans le domaine ne se limite pas à la connaissance des outils technologiques. Nos recherches nous ont permis de trouver quelques ébauches de définitions de l’intégration des TIC en pédagogie.

The Simpsons' secret formula: it's written by maths geeks | Television & radio | The Observer Without doubt, the most mathematically sophisticated television show in the history of primetime broadcasting is The Simpsons. This is not a figment of my deranged mind, which admittedly is obsessed with both The Simpsons and mathematics, but rather it is a concrete claim backed up in a series of remarkable episodes. The first proper episode of the series in 1989 contained numerous mathematical references (including a joke about calculus), while the infamous "Treehouse of Horror VI" episode presents the most intense five minutes of mathematics ever broadcast to a mass audience. These examples are just the tip of the iceberg, because the show's writing team includes several mathematical heavyweights. When they moved from academia to Fox Studios, these writers retained their passion for numbers and they have secretly planted mathematical references in dozens of episodes. The 2006 episode "Marge and Homer Turn a Couple Play", for example, contains a triple dose of secret mathematics.

DOSSIER : Le BYOD : entre perspectives et réalités pédagogiques Par Aurélien Fiévez et Gabriel Dumouchel Un dossier conjoint de L’École branchée et de Carrefour éducation. Illustration par Mélanie Leroux Table des matières 1. Introduction 2. Ces dernières années, nous voyons apparaître une nouvelle forme d’intégration des technologies en salle de classe : le « Bring Your Own Device (BYOD) » ou « Bring Your Own Technology » (BYOT) ou encore « Apportez Votre Appareil Numérique (AVAN) en français. Ce dossier vise à apporter un éclairage pratique et scientifique sur l’utilisation du « Bring Your Own Device » (BYOD). En parallèle, les établissements scolaires suivent cette tendance alors qu’ils sont de plus en plus nombreux à permettre à leurs élèves d’apporter leur appareil personnel à l’école (Burns-Sardone, 2014). Alors, quelles sont les réalités, quels sont les prérequis et les aboutissants d’une intégration BYOD dans une salle de classe? Que signifie BYOD? Par ailleurs, notons que la multiplicité des outils technologiques n’étonne plus personne.

5 Uses of Augmented Reality in Education Last week I mentioned augmented reality during a presentation and I could tell from the looks on some people's faces that augmented reality was a new thing to them. That's not uncommon. Sometimes when people hear "augmented reality" their minds drift to some vision of a science fiction world. Here are five potential uses of augmented reality in education today. Create 3D, augmented reality stories with ZooBurst. The Getty Museum offers a neat way to view art through augmented reality. Fetch! Spacecraft 3D is a free iPad app produced by NASA's Jet Propulsion Laboratory. Star & Planet Finder enables you to locate the planets and stars in the night sky through your iPhone or iPad.

10 compétences d’un leader technologique du 21e siècle - L'École branchée Et si le directeur des technologies et/ou le technicien de votre établissement était appelé à jouer un plus grand rôle dans la transformation de l’éducation? Un directeur technologique américain exprime 10 compétences que ces nouveaux leaders devraient avoir selon lui. Le milieu de l’éducation est en pleine transformation. La technologie y prend de plus en plus de place, et la façon de travailler et d’apprendre se transforme aussi. L’enseignant n’est plus le seul détenteur du savoir et les écoles ne sont plus les seuls lieux où l’éducation est possible. On parle souvent des attentes envers les enseignants à ce sujet. Selon Tom Murray, lui-même directeur des technologies du Quakertown Community School District, en Pennsylvanie, le rôle typique d’un directeur ou d’un technicien en technologie est devenu obsolète. Voici les 10 compétences qu’il identifie : 2- Arrêter de jouer à la « police » et mettre en place un service de support à l’apprentissage numérique sans compromettre la sécurité;

HarlemCam : I want this book... Numérique : « On a encore plus besoin du professeur » En quoi la révolution numérique vous amène-t-elle à parler d’un « nouvel humain » ? Michel Serres – Le diagnostic est clair et largement admis : depuis les années 1980, le numérique bouleverse toute la société, les commerces, l’industrie, la banque, les hôpitaux et l’école en particulier. Dans cette bascule des civilisations, comparable à l’apparition de l’écriture et à celle de l’imprimerie, le nouvel humain, que j’ai baptisé « Petite Poucette », n’est pas un remake de ses parents ou de ses grands-parents. Elle a son ordinateur, son portable… Autant pour des gens comme moi, aussi adaptés que l’on soit, ces engins demeurent des outils, comme la voiture, autant elle vit dans le monde impliqué par ces technologies. Elle est dans l’ordinateur, j’y suis extérieur. Voilà pourquoi je parle de nouvel humain. Petite Poucette, porteuse de ces évolutions, n’a plus les mêmes relations avec les personnes, elle n’habite plus le même espace, elle est davantage dans le virtuel que dans le réel.

50 Free Collaboration Tools That Are Awesome for Education April 7th, 2010 Whether you are looking for tools that can bring a distance education class together or tools to help students and teachers in traditional classrooms working on group projects, the following collaboration tools will help with any need. From group papers to file sharing to group communication, the following tools will help bring any educational group together seamlessly to produce awesome results. Group Projects and Papers When working on group projects or research papers, these tools make collaboration a breeze. Nicenet. Discussion Groups and Communication Don’t let a little thing like distance stop your group or class from communicating. MemberHub. Research, Note Taking, and File Sharing Share your research, notetaking, and files with these great tools. CiteULike. Social Networking Social networking provides an opportunity for students and teachers to connect beyond the classroom walls in new and innovative ways. ePals. Wikis and Blogs Wikispaces. Task Management

Informatique dans le primaire, par Maurice Nivat | AFTIE La présente réflexion nous a été aimablement transmise par Maurice Nivat, un des pionniers de l’informatique. Nous l’en remercions sincèrement 2 mars 2015 L’enseignement primaire est le lieu de la découverte du monde par l’enfant, en dehors de l’acquisition des notions fondamentales qui concerne surtout la langue vernaculaire et les mathématiques (nombres et figures géométriques). Il ne saurait être question de tout apprendre aux enfants mais de mettre une sémantique sur des mots c’est-à-dire de donner naissance à des concepts : qu’est- ce par exemple qu’un « monument » ? Et de relier ces concepts entre eux : les monuments ont à voir avec l’architecture, la sculpture, l’histoire, la mémoire, l’honneur, le respect toutes choses qui feront l’objet d’un traitement similaire. Ce long préambule est destiné à regarder ce qui peut se passer dans d’autres domaines comme les sciences et les techniques, et plus particulièrement l’informatique.

TeacherTube - Teach the World Curiosity Is as Important as Intelligence - HBR There seems to be wide support for the idea that we are living in an “age of complexity”, which implies that the world has never been more intricate. This idea is based on the rapid pace of technological changes, and the vast amount of information that we are generating (the two are related). Yet consider that philosophers like Leibniz (17th century) and Diderot (18th century) were already complaining about information overload. The “horrible mass of books” they referred to may have represented only a tiny portion of what we know today, but much of what we know today will be equally insignificant to future generations. In any event, the relative complexity of different eras is of little matter to the person who is simply struggling to cope with it in everyday life. 1. Complex environments are richer in information, which creates more cognitive load and demands more brainpower or deliberate thinking from us; we cannot navigate them in autopilot (or Kahneman’s system 1 thinking).

7 Top Tips to Attract EdTech Twitter Followers Eager to get involved in the thriving and enriching EdTech Twitter community? Take advantage of these top tips to help you bag a host of followers in no time! 1. Promote Yourself Remember, when they first come across you on Twitter, all other users have to go on when deciding whether or not to follow you is your brief profile description. Avoid the temptation to make a sarcastic or witty comment and focus on getting across the main points about your interests and expertise – let them know why you’re worth following and what you’ll be tweeting about. 2. Getting involved in a particular Twitter community means putting your ear to the ground and immersing yourself thoroughly in the trending topics and important issues being discussed. 3. A great way to ensure that you are ‘on trend’ is to keep up to date with some of the education technology community’s most popular hashtags. 4. 5. 6. 7.

untitled Top 10 Social & Mobile Educational Games That Make You Smarter The Hague, The Netherlands (PRWEB) September 12, 2012 Gramble’s mission statement is ‘to make the world a better place through social gaming’, so it’s no surprise that Gramble has an interest in educational games. “Gaming can be productive, educational, and time well spent,” says Gramble CEO and co-founder Adam Palmer. “We all know students will spend many hours on their devices playing games anyway, so we are happy to offer some ideas for games that are not only fun but can also help make you a little smarter.” Here’s Gramble’s top-ten list of social and mobile games to learn from: 1- Apparatus (Engineering/Math/Problem Solving) Using the laws of mechanics, players build complex machines to perform simple tasks. 2- Words with Friends (English/Grammar/Spelling) Players take turns forming words horizontally or vertically on a Scrabble-like board trying to score as many points as possible for each word. 9- Where in the World is Carmen Sandiego? About Gramble

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