background preloader

Tomb of Tutankhamun - recorded by Factum Arte for the SCA - 2009

Pyramides de Gizeh 3841 tombs and monuments listed. Thanks to 10 years of collected research, Dassault Systèmes was able to reconstruct the Giza Necropolis as accurately as possible. Israel Bartal’s Response to Shlomo Sands’ Invention of the Jewish People (Haaretz 7/2008) « ce399 | research archive: (anti)fascism According to Shlomo Sand, everything you ever thought you knew about the Jewish people as a nation with ethno-biological origins is false. Israel Bartal, however, says Sand didn’t do his homework Mattai ve’ekh humtza ha’am hayehudi? (When and How Was the Jewish People Invented?) The first sentence of “When and How Was the Jewish People Invented?” This assertion, according to which an entire chapter in Jewish history was deliberately silenced for political reasons, thrust me back to my days as a ninth grader, in the late 1950s. Sand suggests that it was “the wave of decolonization of the 1950s and 1960s [that] led the molders of Israeli collective memory to shield themselves from the shadow of the Khazar past. With considerable trepidation, I returned to my yellowing copy of volume IV of the Mikhlal Encyclopedia. When I reread the entry on the Khazars, my mind was put at rest. These claims are baseless. Descendants of pagans What is Sand trying to prove in this study? Scattered communities

Plan de Rome Une domus La maquette en plâtre traduit les connaissances sur la Rome antique à un moment donné (la mise à jour s'arrête entre 1930 et 1940). L'utilisation des moyens informatiques permet de créer une maquette virtuelle évolutive tenant compte en permanence des progrès de la connaissance archéologique, historique et littéraire. Ainsi, au-delà de la reproduction fidèle de l'oeuvre de Paul Bigot, pourra-t-on restituer une Rome à différentes étapes chronologiques et appréhender les phases de construction, l'évolution du tissu urbain... Pour une explication sur les objectifs et la méthode d’approche de la restitution virtuelle, voir Ph. Fleury et S. Pour une réflexion sur l'image de restitution et la restitution de l'image, Cf.

Shlomo Sand : « Quand je lis Finkielkraut ou Zemmour, leur lecture de l’Histoire, je suis effrayé  Tel-Aviv (Israël), envoyé spécial. Votre dernier ouvrage s’intitule Crépuscule de l’Histoire (1). Un titre qui fait peur. Il s’apparente à la fin de l’Histoire ? SHLOMO SAND Je parle du métier. Cela diffère-t-il selon les nations ? SHLOMO SAND Le mythe national, tel qu’il existe en France avec par exemple « nos ancêtres les Gaulois », n’est pas un mythe chaud. Dans vos travaux, vous vous êtes attaqué à la théologie, puis au mythe chaud sioniste. SHLOMO SAND Je commence à décomposer le mythe d’une Europe qui commencerait avec Athènes et se termine avec Nadine Morano. Est-ce que cette problématique que vous soulevez touche les milieux des historiens partout dans le monde ? SHLOMO SAND Je dis dans mon livre que je suis privilégié. L’Histoire s’écrit en permanence au Proche-Orient peut-être plus qu’ailleurs ? SHLOMO SAND Celui qui a traduit le livre Une histoire populaire américaine, de Howard Zinn, en hébreu l’a fait en prison parce qu’il avait refusé de partir à l’armée.

Sign in to your account Type the email address of the account you want to sign in with. We're having trouble locating your account. Which type of account do you want to use? Sign in to {0} Which type of account do you want to sign in with? Be sure to type the password for your work or school account. Your user ID should look like an email address, for example someone@contoso.com or someone@contoso.onmicrosoft.com. Make sure you typed your email address correctly. Please enter your password. To sign in, start by entering a user ID. Check the email address you entered. Enter a different email address or get a new Microsoft account. You may still be signed in to some applications. Please try again in a few minutes. Please try again in a few minutes. Please try again in a few minutes. Please try again in a few minutes.

Related: