background preloader

Design is not a democracy on hypernarrative.com, a weblog by Wilbert Baan about Art, Media and Technology Recently I was invited by Google to become a Glass explorer (which means you are invited – after signing up – to buy a pair of quite expensive Glasses from Google). As an interaction designer I love to design things for new interfaces and devices. Always on Google Glass did not disappoint. Context From a design perspective the Glass technology is best when you’re moving. Glass is designed to be used in the moment. These type of wearables are like a companion. And yes, Glass is really awkward, wearing it makes you look silly (major understatement), and using it with the godlike voice commands makes it even worse. When I just got it my 4 year old son asked me why I was calling him and his brother “Glass”. “OK Glass, take a picture”, “OK Glass, record a video”. This awkwardness is something we’ll have to overcome, probably by design, or a killer-app. Using contextual technology is really exciting and designing for it feels like adding another dimension to design.

Radio - Listen to Free Internet Radio, Find New Music Dark Fox Créer avec les gens, vraiment ! Nous avons tout à apprendre des consommateurs, expliquait le consultant Steve Portigal sur la scène de la conférence Lift à Genève. Pour cela, nous disposons de nombreuses méthodes, mais ce n’est pas la méthode qui est importante, expliquait-il dans sa présentation. L’important c’est d’avoir des cadres pour examiner les gens, notamment en se rendant dans leur environnement, en récoltant leurs histoires et en analysant ce qu’ils font et ce que cela signifie. C’est là que se situe la synthèse créative des designers : qui consiste à rassembler ce matériel pour en faire quelque chose de neuf, en y tissant des connexions nouvelles. « Enfin, il faut agir. Appliquer ces connexions pour leur ajouter de la valeur. Le design participatif… C’est pourtant bien sur les méthodes que revient Steve Portigal. Image : Steve Portigal sur la scène de Lift, photographié par Ivo Näpflin. On peut aussi montrer des solutions, faire des tests, développer des prototypes et les améliorer ou les transformer.

Cooks.com - Recipe Search and More PROGRAMME MEDIA : PETITION DES CINEASTES The European Commission has decided to put an end to Media Programming independence. The concern about this abolition extends far beyond the walls of Berlaymont, the glass tower in Brussels that houses the European commissioners. We, European directors and European producers, are extremely worried by the way that Media programming is thus being challenged. This programme, launched 20 years ago, contributed to the creation of a genuine European film industry and helped in the creation of major new works that currently form part of the European heritage. They would never have seen the light of day without this programme. More recently, the MEDIA programme showed great reactivity by finding a financial resource that enabled cinemas in European countries that receive the least state aid to purchase digital equipment. We, European film-makers, recently replied to a questionnaire for the purpose of maintaining and developing this programme. Filmmakers support to MEDIA Program -EN

Chordbook.com - Learn Guitar Chords, Scales, Guitar Tuner Le monde tout bien rangé d’Armelle Caron Notre quotidien est marqué par l’omniprésence des représentations cartographiques : à la maison, dans le métro et sur nos écrans avec l’émergence des outils en ligne. A force de côtoyer toujours les mêmes représentations de l’espace, on oublie d’interroger les présupposés et les conventions qui sous-tendent leur création. La France au centre du planisphère nous paraît toujours à la bonne place. Heureusement pour nous, les artistes s’emparent souvent de la matière cartographique pour les façonner en œuvre. Tout d’abord, Armelle Caron dans ses représentations urbaines nous propose une nouvelle approche de la morphologie urbaine. En deuxième lieu, transparait une approche de collectionneur, un rapport un peu compulsif à l’espace qui ne me déplait pas. Enfin, et c’est peut-être le plus intéressant, en décomposant les formes urbaines, l’artiste nous invite à réinterroger les concepts qui nous permettent d’appréhender le monde. © Armelle Caron Ressources

Key Chords Key Chords app generates guitar chord progressions automatically. Use it free online, or get the app for Mac, Windows or iOS (iPad) - Click on a chord to preview how it sounds. - Drag and drop to arrange the chord progression - Tweak the settings to control the playback speed Or role the dice and Key Chords will automatically generate a nice sounding progression. Select a Key: Select a key and choose a the major or minor scale. The resulting chord chart will display applicable chords for the selected key. Click a chord: ... and you will hear a cheap computer generated guitar playing the chord. Drag & Drop: - Chords from the chart into the progression timeline. - Rearrange Chords in the progression. - Remove chords from the progression. Roll the Dice: ... and a random chord progression will appear in the timeline. The numbers below each chord in the progression refer to the number of "beats" the chord will linger for. The "Rake Speed" refers to the speed of a single "strum." The main chart areas.

Jo Eth vous présente... EasyBib: Free Bibliography Maker - MLA, APA, Chicago citation styles Persuasion Triggers in Web Design - Smashing Magazine

Related: