background preloader

The Red Hot Jazz Archive

The Red Hot Jazz Archive
Related:  Dossier Jazz

12 Cellisten - The Man With The Harmonica Musical Instruments The great majority of musical instruments fall readily into one of six major categories: bowed strings, woodwind, brass, percussion, keyboard, and the guitar family, the first four of which form the basis of the modern symphony orchestra. The four principle orchestral string instruments are (in descending order of overall pitch) the violins (usually divided into two sections, playing individual parts), the violas, the cellos and the double basses. Each have four strings arranged in order of pitch, can be played by means of a bow (arco) or plucked (pizzicato), but whereas the violin and viola are played with the instrument resting between the shoulder and the chin, the larger cello (or, to give it its full title, violoncello) is placed facing outwards between and slightly behind the knees, and the bulky double bass is played standing up or seated on a high stool. Trumpet one of the most ancient of all instruments.

Les différents styles de jazz - Caet La beauté et la complexité du jazz résident dans la grande variété de courants et de styles dans ce genre musical. Au fil des siècles, les compositeurs se sont démarqués en proposant autant de modifications et de changements plus intéressants les uns les autres qu’il est difficile de tous les définir. Cependant, les experts qui se sont penchés sur le sujet ont réussi à trouver un terrain d’entente sur les différents styles qui ont marqué l’histoire du jazz et qui continuent à être exploités actuellement. Le New Orléans Considérée comme la toute première forme musicale du jazz, le New Orléans a été créé à La Nouvelle-Orléans, en Louisiane avant d’être diffusée à Chicago dans les années 1910 et à New York en 1920. Le Swing Dans les années, les tout premiers orchestres de jazz se forment pour animer avec cette musique. Le Be-bop Le Latin jazz Initié par l’orchestre de Dizzy Gillespie, ce mélange de musiques cubaines/brésiliennes et de jazz fait parler de lui dès les années 40. Le Cool

Goran Bregović & Kayah - Jesli Bog istnieje (If there's a God) - (audio) - 1999 What is Taught in the Music Classroom? Need 50,000+ Worksheets? - Just Click and Print! - Teachers Love It! View Now... Math and English Language Arts - 15,000+ English - 5,000+ Math See It Here... What is Taught in the Music Classroom? Music is among the most beautiful things that anyone should learn. However, this does not hold true for those who have a great love for music. Music education actually touches all areas of learning. Music teachers in elementary schools can be expected to teach children about the process of learning certain musical instruments such as recorders and keyboards. In secondary schools, students in music are taught about how to perform in different types of music ensemble. At the university level, you can expect to learn more about music if the course that you have taken involves arts and humanities programs. Even if your course does not have anything to do with music, you can still participate in certain musical activities that are capable of developing your talent as a musician.

Le jazz et ses déclinaisons : un véritable bouillonnement des sens Le jazz, un style musical très particulier, connu pour être un mélange de différents styles musicaux dont la plupart sont d’origine afro-américaines et en définitive une musique bien mal comprise. En effet, toutes les idées que l’on s’en fait éloigne totalement de jazz de ce qu’il est en réalité. De par sa complexité, on a tendance à le rejeter systématiquement sans prendre le temps d’apprécier ce pur méli-mélo de mélodies inédites. Les origines du jazz Née dans le courant du dix-neuvième siècle, le jazz est le résultat d’un mélange culturel entre les traditions d’Afrique et les méthodes instrumentales harmoniques et mélodiques d’Europe. Le ragtime ou l’ancêtre du jazz Vers la fin du dix-neuvième, au sud des Etats-Unis, on entend de plus en plus, dans les plantations de coton, un certain type de chanson, considéré comme rustiques. Le New Orleans ou les origines de l’improvisation Le Swing ou le jazz sous les étoiles Le Manouche ou le Jazz à la française

Patsy Cline - I Loved and lost again English Madrigals Parts-Songs were most popular from (we assume) the 12th Century ("Sumer Is A-Cumin In") through the mid 17th Centuries, generally accepted as being passe around 1649 due to the establishment of the Commonwealth. Without a doubt, the period of their heyday and fairest flowering was the later 16th Century, the age of Morley, Farmer, Wilby, etc. Their intricately constructed melodic play and counterpoint greatly influenced composers through the early 18th Century and were certainly one of the cornerstones upon which the Baroque period was founded. I find them astoundingly difficult to sing (and I find it even harder to find from three to five other voices!), but - once mastered - infinitely rewarding and eternally fresh and new. The French, the Italians, the Germans and the Dutch as well wrote magnificent melodic lines and set wonderful poetry to those lines, but I prefer the English... The tunes below are finally available in NWC , MIDI and PDF formats.

Journée internationale du jazz Célébration du dixième anniversaire de la Journée internationale du jazz L'année 2021 a marqué le 10e anniversaire de la Journée internationale du jazz. Depuis son adoption par la Conférence générale de l'UNESCO en 2011, chaque année, le 30 avril, des personnes du monde entier unissent leurs forces pour célébrer le jazz comme outil universel de promotion de la paix, du dialogue, de la diversité et du respect de la dignité humaine. La Journée internationale du jazz a connu un succès extraordinaire au cours de cette décennie, devenant la plus grande célébration annuelle du jazz au monde. Il s'agit d'un mouvement mondial, qui mobilise chaque année des personnes sur tous les continents, par le biais de programmes éducatifs, de spectacles, d'actions de proximité et de couverture médiatique. Comme l'a dit la grande Nina Simone, « le jazz n'est pas seulement une musique, c'est un mode de vie, une façon d'être, une façon de penser ». La musique de l’improvisation et de la création collective

Umeå Akademiska Kör - Early Vocal Music Map - High Renaissance - England Through 1635 - The English Madrigal IVm. England Through 1635 IVm2. The English Madrigal The most characteristic Renaissance development was the madrigal, in Italy closely married to words, dominantly Petrarchan. In any case, in this field the influence of Italy was at its highest; there were signs of its being prepared before the madrigal burst into fashion at the English Court and with cultivated musical circles--for, as a sophisticated art, its vogue was essentially aristocratic. Italian madrigals had been coming in from the 1560's, but it was not until Armada year that Nicholas Yonge published the first and most important collection of them in translation, Musica Transalpina. Marenzio was the greatest composer of madrigals, his vast output covering the whole range of the genre. Inclyte Mavortis, Musarum dulcis alumne, Accipe iuncta Italis Anglica verba notis ... Here was propaganda for Italian culture from Marlowe's friend. In 1595 Morley produced two volumes. Why are you ladies staying, And your lords gone a-maying?

Related: