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Creating on iPads

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STEAM Art Lessons 152. Seuss-ish Creatures (literacy, creativity, digital drawing, masking, graphic design) View this post to download the resources needed to have students create a Dr. Seuss inspired creature for their zoo and put it on a book cover. 153. (foreground, middleground, background, overlapping, transparency, relative size, depth, storytelling, movement, animation, sequence, layers) View this post to see how you can use layers in animation to teach SO many concepts. 154. (rotation, optical illusion, complementary colors, relative size to show depth, converging lines, shapes, layered animation) View this post to learn how to do this concept rich lesson.

Ideas para un proyecto con tabletas El reciente auge de las tabletas en nuestra sociedad sugiere plantearse el aprovechamiento de sus prestaciones en el ámbito educativo. Al afrontar la incorporación de estos dispositivos al aula es necesario reflexionar sobre múltiples aspectos de lo que puede suponer poner en marcha esta iniciativa. No sólo porque ello condiciona su éxito o fracaso sino porque permite evitar el currículum oculto haciendo explícitos y por tanto discutibles todos y cada uno de los criterios de decisión. Es una buena forma de reducir la excesiva influencia de modas, tecnofilias docentes o intereses comerciales ajenos al ámbito educativo. En este artículo se pretenden aportar algunas claves para el profesorado que decida embarcarse en la aventura de utilizar tabletas con sus alumnos/as en clase. Índice [Índice] 1. Entre las prestaciones más interesantes de las tabletas se pueden destacar: Uso personal. Todas estas características justifican con creces su integración en el contexto educativo. 2. 3. 4. 1. 2. 3.

De belles cartes pour les profils J'ai expliqué ici comment j'utiliserai les profils cette année. Mon mari avait repris l'idée et s'était réalisé de bien belles cartes. Alors je lui ai demandé de m'en concocter à moi aussi. Et voilà : Ca, c'est le dos des cartes, commun à tous les rôles : Le rôle que tout le monde devra jouer, tout le temps et dès le début de l'année : Ensuite, deux rôles particuliers : Le solitaire ne sera pas un rôle systématiquement proposé. Le joker est une autre alternative pour les élèves qui travaillent difficilement en groupe, car ici ils auront quand même l'occasion de se rendre utile à leurs camarades, et de communiquer. Le rôle de joker peut aussi permettre à un élève qui parle une langue étrangère, qui féru d'astronomie, etc. de mettre ses compétences au service des autres, en amenant une véritable valeur ajoutée. Puis des rôles plus classiques, plus fréquents aussi dans les travaux de groupe.

Apps & Lessons National Gallery of Australia Australian Council of Art and Design University Schools Association of Independent Schools NSW International Society Technology in Education (ISTE), USA iPadpalooza, USA 21st Century Learning International National Arts Education Association (NAEA), USA TAFE Queensland The Kellett School, Hong Kong Queensland Art Teachers Association Queensland University of Technology Apple Consultants Network Lutheran Education Australia Brisbane Catholic Education State Library Queensland EduTECH Teacher Training Australia Lady Gowrie Childhood Education Queensland Museum of Contemporary Art, Brisbane Griffith University

Colegios Un poco de historia El uso de la tecnología en el colegio no es algo nuevo. Es una idea que ha existido desde el momento en que surgieron las computadoras. • La inversión monetaria a ser hecha por el colegio. • Las limitaciones de infraestructura • La dificultad en la producción y procura de contenidos relevantes a la materia que está siendo estudiada La presencia de computadoras en los colegios ha tenido consecuencias que han cambiado la historia. El fundador de Microsoft, Bill Gates, adquirió su destreza computacional a través de una supercomputadora que su exclusivo colegio de Seattle compró por decisión de la Asociación de Padres y Representantes. La entrada al mercado de la Tablet, introducida por Apple con el lanzamiento del iPad, seguida por el sistema abierto de Google Android con sus distintos fabricantes, ha democratizado el acceso a la tecnología, algo que anteriormente estaba confinado a exclusivos colegios con grandes presupuestos y personal debidamente cualificado.

Educators | Smithsonian X 3D Welcome educators to SIx3D! We are excited about the possibilities of using 3D objects—and the data sets that make them possible—for K-12 learning and believe that they offer an excellent opportunity to excite and engage students in a valuable, interdisciplinary education experience. The SIx3D viewer offers students the ability to explore some of the Smithsonian’s most treasured objects with a level of control that has never been possible until now. We hope this revolutionary level of access to the Smithsonian collections will spark your students’ curiosity and that the exploration of these objects will enable them to build lifelong observation and critical thinking skills. With few exceptions, SIx3D also offers access to these data sets. To help you introduce 3D and its possibilities to your students, Smithsonian educators are working on new resources for K-12 classrooms. The Mind behind the Mask: 3D Technology and the Portrayal of Abraham Lincoln

Get Graphic! Visuals for Deep Thinking, Inquiry, and Learning To learn more about how our brain functions related to visual perception, go the Mind Lab. As you select materials for inquiry-based projects. Consider using materials in the following areas: Art Resources Activities Read books by Blue Balliet such as Chasing Vermeer with an art theme. Interactives Popart from MOMA. Virtual Museums Primary Source Documents Focus on historical photos in a particular category such as kitchens or stores. Background Information Technology Tools Lesson Plans Photography For lots of idea and exampless, go to my online presentation Digital Photo Safaris: Authentic Learning Across the Curriculum. Comics Internet Resources Software Tools Internet Tools Build Your Own Comic from the Children's Museum in Indianapolis Create your own comic using their backgrounds and characters. Lesson Plans Literature and Graphic Organizers Provide children with PowerPoint Sidekicks to get them started.

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