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Processing Tutorials – Plethora Project

Processing Tutorials – Plethora Project
Plethora-Project.com is an initiative to accelerate computational literacy in the frame of architecture and design. It aligns with the "show me your screens" motto of the TopLap live-coding group attempting to get rid of Obscurantism in digital design. Directed by Jose Sanchez Contact me at : jomasan@gmail.com Bio: Jose Sanchez is an Architect / Programmer / Game Designer based in Los Angeles, California. Related:  auxinaladeCode_Processing

Mise en place du WiFi sur le Raspberry Pi Comme je l'ai dit dans mon article précédent, je voulais, dans un premier temps, utiliser mon Raspberry Pi pour mettre une webcam dans la chambre de mon bébé (donc juste en ligne de commandes via SSH, pas d'interface graphique). Ne voulant pas tirer de câble réseau dans sa chambre, j'ai regardé pour brancher le Raspberry Pi en WiFi via une clé WiFi. C'est très simple, voici la marche à suivre. Choix de la clé WiFi Dans un premier temps, j'ai du choisir la clé WiFi à mettre sur mon Raspberry. Je voulais une clé automatiquement reconnue sur Raspbian, qui ne coûte pas cher et qui supporte la faible alimentation du Raspberry. Pour faire mon choix, je me suis aidé de cette page qui liste les périphériques compatibles avec la Raspbian. Configuration de la clé WiFi Une fois la clé branchée sur le Rasberry, sa configuration est très simple, dans le fichier /etc/network/interfaces, il m'a suffit de commenter de commenter ces lignes : et d'ajouter celles-ci :

Codes_librerias_las devvvvv -processing 2016-03-15RT @bndktgrs: 幸せなコーディング! Launched: Our #GenerativeDesign book has also a 🇯🇵 website now!👍 [Link] Cheers @BugNews! @Proce… 2016-03-05RT @bndktgrs: Our #GenerativeDesign book made it to 🇯🇵 #Japan! [Link] published by BNN @BugNews #veryhapy [Link] 2015-10-08Updated! All code examples of Generative Design should be ready for #Processing3 now! Fun Programming

Epédagogie, Web 2.0, formation professionnelle Libros \ Processing.org Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists Casey Reas and Ben Fry (Foreword by John Maeda). Published August 2007, MIT Press. 736 pages. Hardcover. » Order from Amazon.com Downloads: Table of Contents and Index (PDF, 500 KB) Sample Chapters with Contents and Index (PDF, 7.6 MB) All code examples in the book (ZIP, 24 MB) Errata (Updated 8 January 2014) This book is an introduction to the ideas of computer programming within the context of the visual arts. It targets an audience of computer-savvy individuals who are interested in creating interactive and visual work through writing software but have little or no prior experience. The majority of the book is divided into tutorial units discussing specific elements of software and how they relate to the arts. Essays by Alexander R. If you are an educator, you can request a desk/exam copy from the MIT Press website.

Begin programming: build your first mobile game — University of Reading Learn the basics of Java programming by developing a simple mobile game that you can run on your computer, Android phone, or tablet. Programming is everywhere: in dishwashers, cars and even space shuttles. This course will help you to understand how programs work and guide you through creating your own computer program – a mobile game. Whether you’re a complete newcomer to programming, or have some basic skills, this course provides a challenging but fun way to start programming in Java. The course will combine video introductions, on-screen examples, downloadable guides, articles and discussions to help you understand the principles behind computer programs and the building blocks that are used to create them. At the end of the course you’ll have a complete game that can be played on an Android phone or tablet, or even your computer. This course teaches the basics of programming and you don’t need any knowledge of coding to take part.

Automates Programmables Industriels (API) 1- IntroductionLes Automates Programmables Industriels (API) sont apparus aux Etats-Unis vers 1969 où ils répondaient aux désirs des industries de l’automobile de développer des chaînes de fabrication automatisées qui pourraient suivre l’évolution des techniques et des modèles fabriqués.Un Automate Programmable Industriel (API) est une machine électronique programmable par un personnel non informaticien et destiné à piloter en ambiance industrielle et en temps réel des procédés industriels. Un automate programmable est adaptable à un maximum d'application, d'un point de vue traitement, composants, language. C'est pour cela qu'il est de construction modulaire.Il est en général manipulé par un personnel électromécanicien. Figure 4.1 : Automate SIEMENS S5-95U 3– Structure générale des API :

Learning Processing: Tutorials: Libraries Contributed Libraries This tutorial is an updated version of Section 12.3: Contributed Libraries. Processing now allows for a “libraries” folder inside your Processing sketchbook, which is a great deal more convenient than having your 3rd party libraries installed in the Processing application folder. Now, when you upgrade to a new version of Processing you don’t have to copy your libraries over. As of the writing of this book, there are 47 contributed libraries, with capabilities ranging from sound generation and analysis, to packet sniffing, to physics simulations, to GUI controls. Several of these contributed libraries are demonstrated in this book’s examples. Where to install them First, locate where your Processing sketchbook. /Users/Username/Documents/Processing on a PC, it’s probably: c:/My Documents/Processing/ If it doesn’t already exist, create a folder called “libraries” here. How to install them Step 1. Step 2. /Processing/libraries/simpleML/library/simpleML.jar More generically:

Processing on the web - a tutorial If you run into the problem that your processing.js sketch doesn't work, and you checked Firebug (for Firefox), Dragonfly (for Opera) or webkit developer tools (for Safari and Chrome) while running your sketch, but they didn't help you figure out what's going wrong, what should you do? Following the next 11-step plan, you should be able to either fix things yourself, or if you make it to step 8, you have every right to come to our doorstep and ask us to fix whatever's wrong because there's a genuine problem with the Processing.js library! Before you start Before you start debugging, you want to make sure your code is in a state that will allow you to effectively debug it. 0) Just to be sure, do you want your code to be correct? yes: Great! 1) Do you mix javascript and processing in your files? yes: Skip to step (2). no: Skip to step (3). 2) Did you make sure to keep the javascript and Processing code separate, and link them using an interface? Debugging 3) Do your source files end in ".pde"?

Le stockage / Les différentes technologies stationnaires de stockage de l’électricité Les solutions de stockage d’énergie se divisent en six catégories : mécanique (barrage hydroélectrique, Station de transfert d’énergie par pompage - STEP, stockage d’énergie par air comprimé – CAES, volants d’inertie),électrochimique (piles, batteries, vecteur hydrogène),électromagnétique (bobines supraconductrices, supercapacités),thermique (chaleur latente ou sensible). Stockage mécanique Station de pompage Les stations de pompage sont des technologies de stockage par gravitation. On distingue deux types de pompage : les stations de pompage d’apports : elles permettent de remonter via des pompes un volume d’eau entre son propre réservoir et le réservoir supérieur d’une chute turbinage. Source : Bernard Multon et Jacques Ruer – Stocker l’électricité : oui c’est indispensable et c’est possible Les STEP peuvent également être installées en façade maritime, avec la mer comme retenue inférieure et une retenue amont au sommet d’une falaise ou constituée par une digue. Source : EDF SEI

Processing y Arduino | Luis Fernando García | luiscript » Software developer and trainer Utilizando Arduino con un potenciómetro como fuente de datos en processing para general una señal de audio y una figura básica en pantalla. Esto es el principio de una fuente de posibidades. Les dejo el código de processing por si quieren probarlo. import ddf.minim.*; import ddf.minim.signals.*; import processing.serial.*; Serial myPort; int xPos = 1; float fval = 0; AudioOutput out; SquareWave square; SawWave saw; Minim minim; void setup(){ size(800,600); minim = new Minim(this); out = minim.getLineOut(Minim.STEREO, 512); square = new SquareWave(440, 1, 44100); saw = new SawWave(600, 1, 44100); out.addSignal(square); out.addSignal(saw); myPort = new Serial(this, Serial.list()[0], 9600); myPort.bufferUntil('\n'); } void serialEvent (Serial myPort) { String inString = myPort.readStringUntil('\n'); if (inString ! void draw(){ void stop(){ minim.stop(); super.stop(); }

Introduction to Processing Here's a discussion of structured programming and, more specifically, the structure of a processing program. Warning: There's a wee bit of misinformation in the video at about 13:55 about why the sketch is blank. I correct myself later. Watch for yourself: Structured Programming, Simple Animation from Albert Schueller on Vimeo. We discuss the notion of structured programming and the setup()/draw() structure of a basic processing sketch. Les outils qui rendent possible la classe inversée La notion de classe inversée tourne beaucoup autour de la vidéo. Mais pourquoi ? Selon Caroline Hétu et David Chartrand, enseignants, elle constitue un outil pédagogique très puissant, permettant « d’expliquer des notions, substituer une partie du cours et donner des instructions claires, autant en classe qu’à la maison ou à l’étranger ». De plus, elle favorise l’autonomie des jeunes en leur permettant d’apprendre à leur rythme, laissant par le fait même plus de temps à l’enseignant pour aider les autres. 1. Quiconque a déjà travaillé avec la vidéo sait à quel point ce média est « lourd » côté informatique. Le fait de déposer un fichier (dans ce cas-ci, un fichier vidéo) sur un service en ligne pour y avoir accès de partout s’appelle l’infonuagique, ou l’informatique en nuage. Il existe d’autres applications de l’infonuagique. 2. Pour la création de capsules vidéo originales, il y a différentes façons de procéder. La méthode « enregistreur d’écran » Caméra standard ou webcam 3. Sophia 4.

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