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Bruce Gilden

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OUR NOT SO DEFINED IDENTITIES. Pinhole on 120mm color film. Hand printed. - Stella Asia Consonni Photography OUR NOT SO DEFINED IDENTITIES. Pinhole on 120mm color film. Hand printed. Exploring the progressive loss of real self-identity caused by the creation of web alter ego. The physicality of the images is to express the psychical connotations of the subjects. Index Robert Frank « Pourquoi fais-tu toutes ces images ? – Parce que je suis vivant » Robert Frank. Rarement une œuvre photographique aura été aussi autobiographique que celle du photographe suisso-américain Robert Frank. Les reporters, par définition rapportent des faits. Son regard va au fond des apparences, parfois ironique, souvent tendre ou rageur. Il ne se lance pas comme tant d’autres dans le photo journalisme, à l’âge d’or de la photographie de reportage, porté par les grands magazines. La photo devait être tout à la fois objective, donc informer, et riche en impact émotionnel pour marquer le public. Robert Frank, avec ce petit appareil qu'il manie d'une seule main, a tiré de l'Amérique un poème triste qu'il a coulé dans la pellicule. Sur la route donc, parfois avec Kerouac d’ailleurs, il sillonne sa propre errance, son désenchantement, son spleen profond. Il est l’enfant de l’après-guerre et des désillusions et ses images forment souvent un poème triste, mais vrai. haut de la page Gil Pressnitzer

Referencias a proyecto de retrato Photographs - Colin O'Brien, Photographer, London LARS TUNBJORK: "Alien at the Office" (2004) | #ASX Lars Tunbjörk: Alien at the Office By Joshua Kors Whether Lars Tunbjörk is a visionary or simply a weirdo with a camera, perhaps that’s a matter of opinion. Certainly Tunbjörk, the acclaimed Swedish photographer – winner of the 2003 Grand Prix Terre D’Images at the Festival de Biarritz, author of seven collections of published photos – has done something no one else ever thought to do: travel the globe, slip into the offices of stockbrokers and insurance agents, and take photos of empty office cubicles. “In the course of these assignments, I photographed a lot of empty interiors: welfare offices just after family therapy, empty reception rooms,” said Tunbjörk. Getting permission to shoot inside corporate headquarters did indeed take some convincing. Lawyer’s Office, New York, 1997 In each he found the same sterile walls, dust-free desks and well-vacuumed cubicles. “Other photographers, they have to go to esoteric locales to come back with interesting pictures. Computer Company, Tokyo,1996

Artista pintor Ulises Gonzalez. Detroit - Bruce Gilden Background My work on foreclosed homes in Detroit has actually been a continuation of a project that started in Fort Myers, Florida in September 2008. For me the major concentration of the work is on the houses or what’s left of the houses. I chose to photograph them mostly straight on like my street work in a very blunt fashion. To let the houses speak for themselves. After going to Florida and continuing in Detroit I realized that foreclosure is one part of a circle. Certain areas look like Berlin after World War II or like Beirut. What was really sad for me in Detroit was that many of the destroyed houses were well made and beautiful houses at one time, they were like Grande Dames.

Philippe Guionie - Photographies Historien de formation, Philippe Guionie revendique une photographie documentaire autour des thèmes de la mémoire et des constructions identitaires. Son postulat photographique : poser des visages sur des mémoires humaines qui n’en ont pas, en associant souvent photographies et enregistrements sonores. Philippe Guionie écrit en photographie une histoire humaine et l’inscrit dans le temps, celui de la mémoire partagée et celui du temps présent. Lauréat de plusieurs prix photographiques dont le Prix Roger Pic 2008 pour la série “le tirailleur et les trois fleuves”, il est chargé des cours de sémiologie de l’image à l’école de formation de la photographie et du multimédia (ETPA) à Toulouse et encadre de nombreux workshops en France (Rencontres d'Arles) et à l'étranger. Membre de l’agence Myop depuis 2009, Philippe Guionie est représenté par la galerie Polka à Paris. credit photo : © Nicolas Moulard

Javier Peláez STATEMENT 2015 Javier Peláez Asumiendo la pintura y el arte en general, como una vía de conocimiento, mi práctica ha atravesado diferentes etapas y aprendizajes. Después de algunos años, donde mi interés radicó en la representación realista que me otorgaba certidumbre respecto a un proceso y un enfoque determinados alrededor de la pintura en su condición visual, retinal. Mi trabajo reciente deriva de una perspectiva distinta, mas analítica, en la cual el centro de atención considera las diferentes posibilidades semánticas y procesuales de la pintura, a través de un lenguaje que busca situarse en los límites de la representación para realizar una pintura que re-configura elementos de la realidad y los presenta en un campo en el cual se vuelven cuestionables e inciertos, se encuentran en los límites entre la construcción y la destrucción, la figuración y la abstracción.

​alec soth: in the pool of images Represented by the Magnum agency, collected by the San Francisco Museum of Modern Art, commissioned by the New York Times and The New Yorker and head of his own publishing house, Little Brown Mushroom, Alec Soth is about as credible as a contemporary documentary photographer can get. His new exhibition, Gathered Leaves, at London's Science Museum (they're partnered with the National Media Museum in Bradford, hence their Media Space, focusing on photography and film) includes the span of his four major bodies of work from his first book, Sleeping by the Mississippi (published in 2004), until now. Shown chronologically, it reveals the evolution of his work, and the constant exploration of the vast expanse of the USA. Is it still better to see a photo in an exhibition or a book, rather than online? I see you're engaging with Instagram and Snapchat though.It's a big part of my life. It's astounding that the still image has been having such a crazy renaissance.It's insane. Why is that?

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