background preloader

Joe Hisaishi in Budokan - Studio Ghibli 25 Years Concert (BluRay, 1080p)

Joe Hisaishi in Budokan - Studio Ghibli 25 Years Concert (BluRay, 1080p)
Related:  Film Composers

John Williams conducts circus tain chase from Indiana Jones and the last crusade Colin Stetson, pour la gloire du son Le saxophoniste américain signe l'un des plus beaux disques de cette année, aussi subtil que radicalement brut. Vous n'avez probablement jamais entendu un tel chant ailleurs. Solitaire comme la baleine 52Hz. « Tout ce que je fais, le fais pour la gloire » le mot ne vient pas de la correspondance de Napoléon ou même de la Bible, même s’il rappelle le style des lettres de Saint Paul adressées aux Corinthiens « Faites tout pour la gloire de Dieu » (Première épître aux Corinthiens, Chap.30 :10). Mais non, celui qui prononce ces paroles (enfin qui les écrit plutôt parce qu’il ne dit pas un mot) c’est un certain Colin Stetson qui signe l’un des disques les plus forts qu’on ait entendu depuis longtemps : All I Do Is For Glory Vous écoutez donc le corps et le saxophone de Colin Stetson… ou plutôt les saxophones : alto, tenor ou basse et parfois la clarinette contrebasse. Il faut enfin évoquer le nom du label de Colin Stetson : 52Hz, label qui pour l'heure n’édite que lui. Extraits diffusés :

BBC iPlayer - Sound of Cinema: The Music that Made the Movies: The Big Score Vidéo : Mika dans "Vivement Dimanche" Mika était l’invité de l’émission « Vivement Dimanche » diffusée le 13 septembre 2015 sur France 2. Le chanteur, accompagné de Michel Drucker, était entouré de sa famille, sa mère Joannie Penniman, son frère Fortuné, ses sœurs Yasmine et Zuleika, mais aussi de Christian Louboutin, James Bay, Patrick Fiori, Patrick Bruel, Forever Gentlemen (Corneille, Garou et Roch Voisine), Doriand, Léa Salamé, Frédéric Mitterrand, Salma Hayek, Ben Stiller, Fadi Al-Ajami et Allah Rakha Rahman. Partie 1 Partie 2 Partie 3 Télécharger : Vidéo Dans « Vivement Dimanche Prochain », Michel Drucker et Mika ont été rejoints par : Gérard Lanvin, Jalil Lespert, Alice Taglion, Claude Serillon, Catherine Frot, Eric Cantona, Grefory Gadebois, Arnaud Tsamere, Ben, Anne Roumanoff… Télécharger : Vidéo Source : MikaWebsite[.Com!]

Revenge composer iZLER shares his process to scoring story and character Revenge composer iZLER discusses the creative process behind his work on the show. iZLER conducted a 50-piece orchestra each week for the musically driven show, and his dedication to finding the right melody for "Revenge" hasn't been ignored. Variety described his music as “"smoky, elaborate film noir-inspired compositions," while Beatweek Magazine praised iZLER for making “beautiful music” that "almost acts as another character further enveloping the audience in its grasp.” "Revenge" is set to return for a third season on September 29, 2013, and the album for iZLER's music from Seasons 1 & 2 will be released on August 20, 2013, the same day as the Season 2 DVD release. Get an exclusive free download of "Requiem For Amanda" from the new REVENGE soundtrack. You can learn more about iZLER at his website at www.izler.com ABOUT iZLER: iZLER faithfully composes music that embodies both story and character. Comments

Methode rythme L’urgence pour un musicien en devenir, c’est de mettre toute son énergie dans le travail du rythme et de trouver le bon coach ou la bonne methode rythme. Il en existe 3 excellentes du même auteur Daniel Goyone. Je les conseille à mes élèves. Je les pratique depuis des années. La première méthode de cet auteur que j’ai acheté « Percevoir et comprendre le Rythme » a été éditée en 1985. Toutes les personnes qui découvrent notre structure « Musiques Actuelles » lors de portes ouvertes ou de concerts sont ébahies par la cohésion rythmique des élèves. La méthode pratiquée est pourtant simple et se résume en une phrase : Un aspect rythmique doit être senti et compris intérieurement, avant d’être pratiqué sur l’instrument. C’est justement ce que ces 3 méthodes vous proposent de développer. Jean – Marc BontempsMusiques ActuellesIle de la Réunion Les Cahiers du rythme – Vol. 1 : Les basespar Daniel Goyone Lien pour commander en FranceLes Cahiers du rythme – Vol. 1 : Les bases

Man Of Steel Soundtrack - Sculptural Percussion - Hans Zimmer Page:Hugo - William Shakespeare, 1864.djvu/141 chaque grand artiste et à chaque grand poëte, et vous aurez, dans sa physionomie multiple et dans son total rigoureux, chacune des créations de l’esprit humain. La variété des chefs-d’œuvre résultant de l’unité de loi, quoi de plus beau ? La poésie comme la science a une racine abstraite ; la science sort de là chef-d’œuvre de métal, de bois, de feu ou d’air, machine, navire, locomotive, aéroscaphe ; la poésie sort de là chef-d’œuvre de chair et d’os, Iliade, Cantique des Cantiques, Romancero, Divine Comédie, Macbeth.

Composer Interview: Mark Mancina Danny Elfman on Tim Burton, The Simpsons and his return to singing live | Film While Tim Burton and Johnny Depp are widely considered to be joined at the hairdo – an emo-hipster version of Scorsese and De Niro – it's composer Danny Elfman who has been the director's most loyal and enduring collaborator. Think of any of Burton's deranged goth-com fantasies, from Beetlejuice and Batman to Sleepy Hollow and Frankenweenie, and it will be Elfman's barbed and bouncy compositions that spring to mind as readily as man-child misfit heroes or morbid, arachnophile art design. Elfman, now 60, was the frontman of performance art outfit turned rock band Oingo Boingo when Burton asked him to score his 1985 debut film, the comic road movie Pee Wee's Big Adventure. Now their work is being celebrated in a BBC concert: Danny Elfman's Music from the Films of Tim Burton, which will premiere at the Royal Albert Hall in London next week before several dates in the UK and US. "I'm scared shitless," he says, raising a weak smile. Reading on mobile?

How the Game of Thrones Composer Scored the Massively Epic Music of Pac Rim | Underwire Photo: Max S. Gerber Ramin Djawadi’s got a knack for sonic boom. As the composer for movies like Iron Man and Blade: Trinity and TV shows like Game of Thrones, he’s created a songbook filled with everything from ominous doom-and-gloom tones to fist-pumping musical adrenaline. Now he’s brought his brand of utter badassery to the kaiju-on-mecha saga Pacific Rim. Under the direction of the film’s director Guillermo del Toro and with help from former collaborators like Tom Morello (whose signature guitar work defines the film’s title track) and the RZA (who contributed his songwriting and production skills to a bonus track), Djawadi has crafted a behemoth, 100-plus-minute score that ought to convince even the biggest skeptics and genre purists that this is an apocalypse worth getting jacked up for. Wired asked him about his professional epicification process when it comes to creating soundtracks that are as big – if not bigger – than the stories they vivify. Djawadi: I wish I knew the recipe.

Related: