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March/April 2006, Volume 41, Number 2

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Blog de Pablo Mancini Life With Alacrity: Tracing the Evolution of Social Software The term 'social software', which is now used to define software that supports group interaction, has only become relatively popular within the last two or more years. However, the core ideas of social software itself enjoy a much longer history, running back to Vannevar Bush's ideas about 'memex' in 1945, and traveling through terms such as Augmentation, Groupware, and CSCW in the 1960s, 70s, 80s, and 90s. By examining the many terms used to describe today's 'social software' we can also explore the origins of social software itself, and see how there exists a very real life cycle concerning the use of technical terminology. 1940s — Memex The earliest reference that I can find to people using computers to collaborate with one another is from the 1940s. Near the end of World War II, in 1945, Vannevar Bush wrote a seminal article on the future of computing in As We May Think. Later on, the article discusses Memex's further benefits to groups: "And his trails do not fade. 1960s — Augmentation

Clay Shirky&#039;s Internet Writings Contexto Educativo - Revista digital de Educación y Nuevas Tecno l filósofo Platón inventó el "mito de la caverna" para aludir al mundo de las apariencias. En su obra explica este mito, según el cual los hombres serían prisioneros encadenados en una oscura caverna y que, por estar en tan incómoda situación, sólo pudieran ver frente a sí las sombras proyectadas de otros hombres y de las cosas, a causa de un fuego que tuvieran tras de sí, pero que no podrían ver. Por no tener otra manera de percibir su mundo, esas sombras serían, para ellos, . urante toda la historia del arte occidental, los artistas, los espectadores, los comitentes, los críticos, se han debatido en torno a la cuestión de si el arte debe ser mimesis, es decir, tratar de imitar a la naturaleza o, en cambio, debe buscar la forma más "eficaz" para la función para la que está destinado. l semiólogo Omar Calabrese, en su Documento de Trabajo titulado "La intertextualidad en Pintura", realiza una detallada lectura del cuadro , del pintor Hans Holbein el Joven. Galería Nacional. {*style:<i>

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