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Serious Games Institute - Home - The SGI - Serious about Games

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Serious game elearning, jeux serieux - Simlinx : conseil projet elarning, serious game Studios - Contact Us "Fully re-mastered with HD visuals and audio, a stunning rendition of the original game that will delight faithful fans and new players alike!" "Coming soon to Xbox 360!" "Doormakers to adventure since 1996" Developers of the Fable and Black & White franchises based in the quaint, English town of Guildford.

Serious Games Initiative Projets étudiants LudoScience Projets étudiants Vous vous trouvez actuellement sur l'ancienne version des ressources du site Ludoscience. Pour des informations plus accessibles et mises à jour, veuillez consulter la nouvelle section des projets étudiants. Projets de gameplay "innovant" Détourner l'interface entrante L'objectif de ce projet pédagogique est de sensibiliser des étudiants en Licence multimédia au rôle joué par l'interface entrante dans la conception d'un jeu vidéo. Jeu vidéo pour public féminin L'objectif de ce projet pédagogique est de sensibiliser des étudiants en Licence multimédia au lien qu'établit le public féminin avec le jeu vidéo. Sujet libreL'objectif de ce projet pédagogique est de sensibiliser des étudiants en M2 multimédia à l'importance d'établir un état de l'art lorsque l'on souhaite proposer un concept innovant dans le domaine du jeu vidéo. Détourner le 421 Projets de fiction Aide à l'orientation professionnelle Projets de fiction interactive Les filles et le jeu vidéo

MSU Serious Games Design Program 2010 Trends 2010 Trends – Unity Technologies CEO David Helgason We’re living in exciting times, and in some ways we here at Unity Technologies are in a unique position to be part of them. Here are the trends that we think are most important for the Unity community as a whole in 2010 along with what you can do to be part of We’re living in exciting times, and in some ways we here at Unity Technologies are in a unique position to be part of them. Without further ado. The Year of Gamification, Part 1We call the adoption of game technology and game design methods outside of the games industry “gamification”, and this is a really broad trend. Unity and other game technologies are being used across more than a dozen sectors that have little or nothing to do with games. Action item: Sell your skills outside the games industry. Another Golden Age for Garage DevelopersWe are definitely going to see even more quality games done by small teams in 2010. Action item: Find an awesome partner and go create!

Topic: Serious Games GDC 2017 opens for registration with new features! by Staff [10.05.16] Now's your chance to sign up for the world's largest and longest-running event for game developers: Game Developers Conference 2017 is now open for registration! Audio, Smartphone/Tablet, Social/Online, Indie, Serious, Console/PC, Art, Production, Programming, Design, Business/Marketing Tomorrow is the deadline to submit talks for the Summits and VRDC at GDC 2017! by Staff [09.22.16] The call for talk submissions for the VRDC and the specialized Summits that help open the 2017 Game Developers Conference closes this Friday, September 23rd at 11:59 PM Pacific! The Problem With Morality Choices in Storytelling by Josh Bycer [10.21.16] Today's post looks at why morality choices don't lead to interesting decisions on the player's part, and how there is a better alternative. Make the Most of Your Game Jam by Becca Hallstedt [10.18.16] Going into your first game jam, or maybe your last one didn't go as expected?

Concevoir des jeux éducatifs en ligne : un atout pédagogique pour les enseignants – Ludovia Magazine Share Tweet Email Alors que la littérature académique discute beaucoup du potentiel créatif des nouvelles technologies dont les jeux éducatifs, le constat qui est fait, côté apprenant, est celui de la mise en sommeil des nouvelles aptitudes susceptibles d’être développées, notamment des habiletés de coopération, de structuration de connaissances et de résolution de problème. Il semble que l’école n’explore pas le potentiel éducatif de ces nouveaux usages. Dans l’ensemble des pays, notamment au Canada, le potentiel éducatif des jeux numériques ne donne lieu à aucune réalité sur le terrain (Piette, 2005; Prensky, 2006). Dans ce compte rendu, nous illustrerons comment les enseignants ont fait la production rapide de jeux en ligne à l’aide de coquilles génériques de jeux éducatifs du Carrefour Virtuel de Jeux Éducatifs – CVJE ( Et dans le rôle de l’enseignant, que se passe-t-il? À l’examen de ces définitions, il est clair que la simulation n’est pas un jeu.

Savoir-faire Pédagogie interactive, production multimédia - Daesign E-learning Issu du monde des jeux vidéo, Dæsign est spécialisé dans la conception, la réalisation et l'édition de programmes de formation ludiques et innovants : les serious games dont l'objectif est le développement des compétences. Dæsign, c'est un savoir-faire unique dans le domaine de la pédagogie interactive. Daesign se distingue par une forte compétence en conception interactive, ergonomie, expertise LMS, et sa capacité à accompagner ses clients dans la mise en place de leurs outils dans le temps. Les nombreux mandats confiés par des entreprises telles que Generali, le Crédit Agricole, les AGF, Air France, Opcalia, Renault Trucks, la Société Générale, Peugeot, Alcatel Lucent, DCNS, Renault, la SNCF, Total et Michelin placent Dæsign dans une position de référent sur le marché français des serious games.

Can’t play, won’t play | Hide&Seek - Inventing new kinds of play I like neologisms. We need new words because we have new ideas, and ideas are the only things that break the law of the conservation of energy. Where once there was nothing there now is something, and the history of the neologism is a history of those moments of pure creation. ‘Gamification’, that said, can go take a long walk off a short pier. ‘Gamification’, the internet will tell you, is the future. That problem being that gamification isn’t gamification at all. Games manage to produce all these drivers by being complex, responsive mechanisms. Games give their players meaningful choices that meaningfully impact on the world of the game. And living or dying is important. It’s crucial that we stop conflating points and games. Firstly, because it devalues points. But secondly, because it misrepresents games. Gamification is the wrong word for the right idea. So, in summary: Or, in other words: Games are good, points are good, but games ≠ points. Picture by R J Malfalfa.

Game Theory, Popular Science On test day for my Behavioral Ecology class at UCLA, I walked into the classroom bearing an impossibly difficult exam. Rather than being neatly arranged in alternate rows with pen or pencil in hand, my students sat in one tight group, with notes and books and laptops open and available. They were poised to share each other's thoughts and to copy the best answers. As I distributed the tests, the students began to talk and write. All of this would normally be called cheating. But it was completely OK by me. Who in their right mind would condone and encourage cheating among UCLA juniors and seniors? The students began to talk and write. Nevertheless, I'm a realist. Much of evolution and natural selection can be summarized in three short words: "Life is games." So last quarter I had an intriguing thought while preparing my Game Theory lectures. Gasps filled the room. "None," I replied. They could surf the Web. But did the students themselves realize this?

Damien Djaouti Enseignant-Chercheur en Informatique - Université de Montpellier Domaine de recherche : - Conception et utilisation de jeux vidéo pour des finalités autres que le divertissement (Serious Games) : éducation, communication, santé, politique, art...- Etude et développement d'outils théoriques et de logiciels permettant de faciliter la création de jeux vidéo.- Histoire du jeu vidéo. Expérience professionnelle Depuis Septembre 2012 Maître de conférences en informatique. Enseignements relatifs aux TIC pour l'éducation dans le cadre de la Faculté d'Education / ESPE de Montpellier (ex-IUFM), et travaux de recherche sur les "Serious Games" dans le cadre du laboratoire LIRDEF. Employeur : Université de Montpellier. De Janvier 2012 à Septembre 2012 Post-Doctorat en informatique. Poursuite du travail de recherche commencé en thèse sur la question des "Serious Games". Game And Learning Alliance (GALA), un réseau d'excellence européen dédié à la question du jeu (vidéo) pour l'apprentissage. Depuis 2007 Résumé

Idées-3Com - Créateur d’applications 3D interactives et innovantes

Instituto de Serious Games de la Universidad de Coventry, Inglaterra. Considerado el colaboratorio mas importante de Europa en el tema de Serious Games porque reúne a investigadores de alto nivel, emprendedores, artistas gráficos y desarrolladores. by enredo Jul 19

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