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Welcome to the Usability Body of Knowledge

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Related:  Design thinking & Learning designUX references

Teaching Design Thinking: Units and Advice from Educators | Rubicon By Kelby Zenor, Rubicon International Teaching kids to think is a fun but challenging topic. Students need to be able to take in ideas, process them, and then distill them into new ideas. This idea spurred us to look for “how” teachers get students to think, broaden their scope of understanding, and problem solve. Some of us might remember that groundbreaking Nightline episode (I am dating myself with this reference, aren’t I?) Below, we asked a few teachers to share how they have brought Design Thinking into their courses. Règles pour l'accessibilité des contenus Web (WCAG) 2.0 Cette publication a été en partie financée par des fonds du gouvernement fédéral des États-Unis du ministère de l'éducation, de l'Institut National pour la recherche sur le handicap et la réadaptation (Institute on Disability and Rehabilitation Research (NIDRR)) sous le numéro de référence ED05CO0039. Le contenu de cette publication ne reflète pas nécessairement les avis ou politiques du ministère américain de l'éducation, la mention de noms de marques, de produits commerciaux ou d'organismes ne signifie pas non plus qu'ils ont été approuvés par le gouvernement des États-Unis. Des informations supplémentaires à propos de la participation au groupe de travail des règles pour l'accessibilité des contenus Web (WCAG WG) sont consultables sur la page d'accueil du groupe de travail (en anglais). Anciens participants dans le groupe de travail des WCAG et autres contributeurs

User Experience Network UX Research Talks by Tomer Sharon Lisbon UX Cocktail Hour 2014 (Hangout, Lisbon, Portugal) Entrepreneurs have no time and budget to spend on learning from their users. They perceive customer research as something that is academic, involves white robes, round glasses, binders, and rats. During this talk Tomer Sharon will share the results of a study he conducted for over a year during which he interviewed and learned from 200 startup founders, venture capitalists, and UX thought leaders worldwide.

Embrace | Design for Extreme Affordability Project Launched: Extreme Team in 2007, company formed in 2008 Current Status: First version of the product launched in 2011, for clinical settings, and is currently being distributed to clinics in South India, where dozens of babies have already been impacted. Partnerships have been formed with several multinational organizations to distribute the product. The Embrace team consists of 35 people, primarily located in Bangalore, India. The organization has received numerous accolades, including the INDEX People’s Choice Award, the largest international design competition. In 2010, it was selected as an “Innovative Technology for Public Health” by the World Health Organization. Team: All original team members are still with the company. The Challenge Each year, 20 million premature and low-birth-weight babies are born. The Insight The Embrace team began their need finding in Kathmandu, the capital city of Nepal. The Product What's Happening Now? Links:

Maximes d'utilisabilité Lors de la conception d'une interface, les maximes qui suivent, tirées de [Nielsen 93], vous éviteront de nombreux écueils. L'enfer est pavé de bonnes intentions. En tant que concepteur, il nous est difficile d'avoir le même point de vue que l'utilisateur. C'est en voulant bien faire, qu'on en fait trop et que les plus grosses erreurs sont commises. L'utilisateur a toujours raison. L'utilisateur connaît le domaine et le contexte dans lequel il se servira de l'application. L'utilisateur n'a pas toujours raison. Pourtant dans certains cas, ce que l'utilisateur pense être bon pour lui n'est pas ce qui lui permettra d'être plus performant. L'utilisateur n'est pas le développeur. Dans un projet, chacun se partage le travail selon ses compétences ; c'est aux équipes de développement de prendre les décisions relatives au logiciel. Le développeur n'est pas l'utilisateur. L'équipe de développement ne connaît pas suffisamment le domaine applicatif et la tâche pour se mettre à la place de l'utilisateur.

Boxes and Arrows: The design behind the design Personas: The Foundation of a Great User Experience Today's consumers are demanding more from companies. Customers expect products, services, and information that are timely and catered to their specific needs and desires. Traditionally, companies develop and market products based on market segmentation and demographics, assuming that the features, functionality and messaging will meet the needs of all of the customers in that demographic—a "one size fits all" mentality. However, as the marketplace shifts from a mass manufacturing to a mass customization model, customers needs and desires are more accurately identified through the development of personas rather than through demographic data. "What Is a Persona? A persona represents a cluster of users who exhibit similar behavioral patterns in their purchasing decisions, use of technology or products, customer service preferences, lifestyle choices, and the like. How Are Personas Built? Analysis is then conducted on the research data over the course of one to two weeks.

Design Thinking | Thoughts by Tim Brown interfaces: visualisation de données. Le traitement et la compréhension d'innombrables flux d'information est un des défis cruciaux posés par l'Internet et les bases de données. La gestion graphique et l'affichage des informations est une préoccupation croissante des métiers du web, du graphisme numérique et des développeurs. On pourra parler ici de "Design de l'information" : hiérarchiser, donner à voir, et surtout accéder à l'information. Un accès intelligent à cette montagne d'infos souvent abstraites se fera désormais par l'intermédiaire d'un outil numérique intégré : un moteur de recherche associé à une interface de visualisation. Historiquement, la cartographie est la vénérable ancêtre de la visualisation de données : montrer non pas ce que l'on voit, mais bien ce que l'on peut déduire de mesures et des calculs. Les technologies numériques ont accru la flexibilité et l'instabilité du texte (dans ses diverses composantes : typographie, livre, construction narrative), et de nombreuses oeuvres explorent ce phénomène. Liens.

52 Weeks of UX How to choose the right UX metrics for your product | Google Ventures When designing for the web, you can analyze usage data for your product and compare different interfaces in A/B tests. This is sometimes called “data-driven design”, but I prefer to think of it as data-informed design — the designer is still driving, not the data. To make this work in practice it’s important to use the right metrics. I’m part of a group of quantitative UX researchers at Google, and we like to think of large-scale data analysis as just another UX research method. The quality of user experience (the HEART framework)The goals of your product or project (the Goals-Signals-Metrics process) The HEART framework While helping Google product teams define UX metrics, we noticed that our suggestions tended to fall into five categories: Happiness: measures of user attitudes, often collected via survey. These can be applied at a number of levels — from the whole product to a specific feature. The Goals-Signals-Metrics process Goals Signals Next, map your goals to lower-level signals .

45 Design Thinking Resources For Educators 45 Design Thinking Resources For Educators Imagine a world where digital learning platforms help adult learners succeed through college completion; where a network of schools offers international-quality education, affordable tuition, and serves hundreds of thousands of children in economically disadvantaged countries; where we engage parents in understanding national trends and topics in education; where a comprehensive learning environment seamlessly connects the classroom with the opportunities of the digital world for young students; and where system-level solutions help more students gain access to college. Educators across the world have been using design thinking to create such a world. Design thinking consists of four key elements: Defining the Problem, Creating and Considering Multiple Options, Refining Selected Directions, and Executing the Best Plan of Action. An early example of design thinking would have been Edison’s invention of the light bulb.

Ressources Un pied dans l'industrie comme consultante en ergonomie cognitive depuis plus de 10 ans, et un pied dans la recherche comme doctorante en marketing électronique à HEC Montréal, mon profil double est en quelque sorte l'expression de ma spécialité. Ces deux pieds retrouvent d'ailleurs un certain équilibre à la Chaire de commerce électronique RBC Groupe Financier, où je suis Co-directrice des partenariats, et dans imarklab, le partenaire commercial de la Chaire RBC, et au sein duquel j'applique tout ce que j'ai pu apprendre en recherche UX à des problématiques d'entreprises, et cherche encore à en apprendre sur le sujet :). Je m'intéresse à tout ce qui touche à l'ergonomie des interfaces/utilisabilité et le Web 2.0, et tout particulièrement au croisement des deux, et à ce que je tente de définir comme de la "social usability" dans le cadre de ma thèse. Consulter mon profil complet. Directeur de rechercheCo-directrice de recherche

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