background preloader

Composition and the Elements of Visual Design

Composition and the Elements of Visual Design
Proportion - Golden Ratio and Rule of Thirds Proportion refers the size relationship of visual elements to each other and to the whole picture. One of the reasons proportion is often considered important in composition is that viewers respond to it emotionally. Proportion in art has been examined for hundreds of years, long before photography was invented. Many photographers and artists are aware of the rule of thirds, where a picture is divided into three sections vertically and horizontally and lines and points of intersection represent places to position important visual elements. On analyzing some of my favorite photographs by laying down grids (thirds or golden ratio in Adobe Photoshop) I find that some of my images do indeed seem to correspond to the rule of thirds and to a lesser extent the golden ratio, however many do not. Related:  research Visual Elements

Códigos de colores HTML El sitio web Códigos de colores HTML le proporciona herramientas gratuitas de colores para encontrar colores HTML para su sitio web. Las excelentes herramientas Tabla de colores HTML y Selector de colores HTML harán que esta tarea sea pan comido. Para empezar rápidamente a usar Colores HTML en su sitio web, échele un vistazo a ¿Cómo usar los códigos de colores HTML?. Colores seguros para la Web es la lista de colores que se ven igual en todos los sistemas operativos. Tabla de colores HTML Con esta Tabla de colores HTML dinámica puede conseguir códigos HTML para los colores básicos. Selector de colores HTML Desplace la barra de desplazamiento vertical para elegir el color y después haga clic en el cuadro de colores a la izquierda para conseguir el Código de color HTML para elegir el tono de color deseado. Puede empezar con su propio color escribiendo su código de color en el campo de entrada superior. Introduzca su código de color: Vídeo sobre los códigos de colores ¡Diviértase!

Similarity and Proximity SIMILARITY/PROXIMITY COLLAGE Make a collage that consists of a simple phrase of four or more words and a picture that illustrates the phrase. The words will be made using all different sizes, colors and shapes of letters cut from magazines. The letters will be chosen for maximum variety and no duplicate styles are allowed unless there are more than twenty letters in the phrase. There will be at least one word using each of the four proximity techniques to organize all of that word's letters into the word. All of the letters must be easy to see and the phrase must be easy to read. HOW TO START Find a phrase that you are interested in using that can be illustrated with a picture you can find (or make). Start collecting letters. Remember that the color of paper behind the letter will often show so make the shapes around the letters look like what you want to see. As you are looking for letters, look for an illustration to use. When you have all the parts start laying out the composition.

Elección de una buena paleta de colores Por el 24 de febrero de 2007 en: Sin categoría La parte más complicada del diseño de un interfaz de usuario es conseguir un interfaz que se atractivo y útil para la gran mayoria de los usuarios, lo más importante es llegar a conectar con el usuario y la mejor manera es ofrecerle la mayor cantidad de información posible para que se llegue a sentir parte del proyecto pero todo esto muchas veces no lo llegamos a conseguir por una mala elección en la combinación de los colores que se integran en nuestra interfaz. Debemos tener en cuenta que el usuario lo primero que percibirá serán los colores antes que la tipografía, botones o fotografías que estén en nuestra página, por eso debemos ser especialmente cuidadosos con la elección de la paleta de colores que será la base de todos los elementos de nuestra página. Elegir una Paleta de Colores Yafla Color (Selección de colores) Monocromo En la herramienta web que hemos citado anteriormente estos esquemas corresponderían a los dos laterales. Análogo Trial

Balance Symmetry SYMMETRICAL COMPOSITION Make a symmetrically balanced collage using only circles, triangles and/or rectangles. The shapes can overlap or be trimmed to make new shapes. Up to four colors may be used. The composition must have a vertical axis of symmetry. Start with thumbnail sketches. Decide what colors you will use. Try to make all of the colors operate as figure in the design. Filling in the thumbnail sketches can make it easier to see color and value relationships. Armonías de color - Manual de diseño digital: diseño gráfico, diseño web, tipografía, creatividad El color es a menudo el factor clave del éxito de un diseño. Existen una infinidad de colores y matices para elegir. Esto hace que escoger una selección de colores para un proyecto parezca algo complicado. ¡Es de agradecer cualquier ayuda que nos permita restringir la búsqueda! Ciertamente, la apreciación de los colores es algo muy subjetivo y, además, algo sometido al vaivén de las modas. De todos modos, existen algunas ideas básicas que deben tenerse claras para poder trabajar con soltura con los diseños a color. En la página previa de esta sección tenemos una introducción al mundo del color en el diseño digital. Existen varias opciones a la hora de plantear un diseño. De entrada, existen diferentes formas de enfocar el color en un proyecto: un tratamiento monocromo, o a base de grises tintados; colores matizados o apagados; colores pastel; colores vivos... y dentro de cada una de estas posibilidades podemos emplear diferentes combinaciones. Armonías de color. Armonía monocromática.

Art Elements: Composition The Composition Composition is an intuitive act: how artists work with their judgment, make associations, and determine how to direct the observer’s eye. It’s in the “compositional” stage that they determine how the lines will lead to important areas, whether the shapes will be large enough to hold the viewer’s attention, and how the colors will lead the eye off to another part of the work. Just as artists work with their intuition to compose a work of art, so we the viewers can “intuit” their methods. Rhythm Rhythm helps lead the eye through a work of art. Move your mouse over the image above. To simplify rhythm and more easily understand it, let’s consider two basic types of rhythm—“dynamic” or “controlled.” Scroll over the image above to see what is repeated to create the rhythm of this piece. If spaces between shapes are even, with objects on vertical and/or horizontal lines, and colors are analogous, a more “controlled” pattern of rhythm emerges.

Color Palette Generator: Automagically create a color palette from any photo. Tons of fun stuff... Give one of our toys a spin! Trading Card, Badge Maker, Jigsaw, Pop Art Poster, Hockneyizer, Mosaic Maker, Lolcat Generator, Bead Art, Motivator, Wallpaper, Billboard, Movie Poster, FX, Map Maker, Pocket Album, Photobooth, Magazine Cover, Framer, Color Palette Generator, Calendar, CD Cover, Cube, Mat, I know, right? Looking at Great Art Looking at Great Art Artworks contain messages artists send us. Why? Because art is a language. When you begin to see how artists use the basic Elements you’ll look at art with a discerning eye. Take a close look Almost everyone is familiar with Leonardo da Vinci’s painting entitled Mona Lisa. Click here to see how the Elements can be applied to this painting, thereby helping you develop a more “discerning eye” for art. Click here to go to the next page.

Teoría del color. Propiedades de los colores Los colores tienen unas propiedades inherentes que les permite distinguirse de otros y acuñar distintas definiciones de tipo de color. Todo color posee una serie de propiedades que le hacen variar de aspecto y que definen su apariencia final. Entre estas propiedades cabe distinguir: Matiz (Hue) Es el estado puro del color, sin el blanco o negro agregados, y es un atributo asociado con la longitud de onda dominante en la mezcla de las ondas luminosas. Los 3 colores primarios representan los 3 matices primarios, y mezclando estos podemos obtener los demás matices o colores. Saturación o Intensidad También llamada Croma, este concepto representa la pureza o intensidad de un color particular, la viveza o palidez del mismo, y puede relacionarse con el ancho de banda de la luz que estamos visualizando. También puede ser definida por la cantidad de gris que contiene un color: mientras más gris o más neutro es, menos brillante o menos "saturado" es. Valor o Brillo (Value) Grupos de colores

Related: