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Cybersafety educational resources for teachers and schools: Cybersmart

Cybersafety educational resources for teachers and schools: Cybersmart
Professional development The Cybersmart Outreach program has been in high demand since its introduction, with many schools booking for repeat presentations. Over 2015 the ACMA will be placing a high priority on visiting those schools who have already registered, but have not yet received, one of our presentations. For this reason, from Find out more about our expanding virtual classroom program, covering issues such as cyberbullying and how to stay safe and secure online. #GameOn Aimed at upper primary / lower secondary students, #GameOn is a video series following the online experiences of a group friends. Topics covered include: Cyberbullying Excessive gaming Sharing passwords Free downloads Online friends Related:  Digital Citizenship

Digital Literacy & Citizenship Classroom Curriculum NEW! Learn the fundamentals of digital citizenship through choose-your-own-adventure interactive experiences DIGITAL COMPASS - Where are you headed? The only educational game that gives kids the freedom to explore how decisions made in their digital lives can impact their relationships and future. Bring a blended-learning approach to teaching digital citizenship DIGITAL BYTES teaches teens digital citizenship through student-directed, media-rich activities that tackle real-world dilemmas. Teens learn from peers' experiences then create collaborative projects that voice their ideas for making smart choices online. Measure Student Learning with Interactive Assessments We offer THREE WAYS to assess student learning about digital literacy and citizenship. Decorate with Digital Citizenship Classroom Posters Download our colorful POSTERS to remind your students about digital citizenship and device care and maintenance.

Statistiques d'utilisation - MESURE Les dernières nouvelles Introduction MESURE, qui signifie "Mutualisation et Evaluation des Statistiques d’Utilisation des Ressources Electroniques" est un projet de portail que Couperin met en place progressivement. Les objectifs premiers de MESURE sont : d'être un socle technique et fonctionnel testé par nos établissements pilotes potentiellement extensible à l'ensemble des membres du consortiumde collecter automatiquement pour les institutions participantes leurs statistiques de consultation chez les éditeurs qui le permettent (c'est à dire conformes à la norme COUNTER version 3)d'archiver ces statistiques sur plusieurs années (pour l'instant : de 2009 à nos jours)de calculer et afficher quelques indicateurs simples issus des données moissonnées pour aider Couperin et ses membres à évaluer leurs ressources Le développement de MESURE commence par une phase de prototypage pendant laquelle 5 établissements auront accès à leurs statistiques d'utilisation auprès de 3 ou 4 éditeurs.

Nine Elements Nine Themes of Digital Citizenship Digital citizenship can be defined as the norms of appropriate, responsible behavior with regard to technology use. 1. Digital Access: full electronic participation in society. Technology users need to be aware that not everyone has the same opportunities when it comes to technology. Working toward equal digital rights and supporting electronic access is the starting point of Digital Citizenship. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Respect, Educate and Protect (REPs) These elements have also been organized under the principles of respect, educate and protect. Respect Your Self/Respect Others - Etiquette - Access - Law Educate Your Self/Connect with Others - Literacy - Communication - Commerce Protect Your Self/Protect Others -Rights and Responsibility - Safety (Security) - Health and Welfare If this was to be taught beginning at the kindergarten level it would follow this pattern: Repetition 1 (kindergarten to second grade) Respect Your Self/Respect Others Digital Etiquette

Statistiques d'utilisation - Le code de bonnes pratiques PIRUS Nouveauté La première version du guide de recommandation PIRUS a été publiée en octobre 2013. C'est le résultat du projet PIRUS, financé par le JISC, exposé ci-dessous. En quelques mots PIRUS est l'acronyme de Publisher and Institutional Repository Usage Statistics, qu'on peut traduire par "statistiques d'usage des éditeurs et des dépôts institutionnels". PIRUS se base sur la norme COUNTER (qui n'exige pas encore, dans sa version 3 actuelle, la production de rapports d'usage dont la granularité serait plus fine que le titre d'un périodique) et sur les résultats du premier projet PIRUS qui démontre la faisabilité technique de créer, enregistrer et consolider des statistiques d'usages pour les articles individuels de périodiques en utilisant des données provenant de dépots institutionnels et des éditeurs, et ce malgré la diversité des environnements organisationnels et techniques rencontrés. Ce code de bonnes pratiques comprend notamment : Pour qui et pourquoi est-ce important ? Sources

scope_and_sequence_110212.pdf Evaluation des ressources - Myilibrary Avertissement Ce document est le fruit du travail des groupes de veille thématique de Couperin.Ce travail n'a pas pour objectif de couvrir l'intégralité des ressources électroniques existantes.Cette analyse est un document de travail, destinée à la communauté des utilisateurs du site www.couperin.org, pour un usage scientifique ou pédagogique.Sauf indication contraire, sa reproduction et son utilisation sont possibles pour un usage strictement non commercial, à la condition de mentionner le nom de l'auteur, la référence, la date et l'adresse (URL) du document concerné.L'évaluation ci-dessous correspond à l'état de la ressource à la date de l'analyse. Il est donc possible que la ressource concernée ait connu depuis des évolutions qui invalident tout ou partie de cette évaluation. Cette ressource a été négociée en 2011. Rapports complets sur l'e-book d'activités d'utilisation

Design Thinking approach to Digital Citizenship Design Thinking is a problem solving methodology used by people all over the world to come up with new ideas. Recently there has been a lot of discussion about how to integrate this approach into education. This summer I took two Online courses to learn more about the process. I am very interested in ways to use this approach in my own teaching. This fall I decided to apply this approach to my 7th grade Digital Citizenship unit which focuses on cyberbullying. Here is my lesson plan. Cyberbullying Design Thinking Activity (for 7th graders) Empathize Present the idea “How might we end Cyberbullying?” Define: Students share with the class what they learned about cyberbullying from their research. Ideate: Each group on chart paper brainstorms 100 ideas for solutions in 15 minutes.Post chart paper and all students look at all solutions.Each student has 5 post it notes and votes on the top 5 ideas they see (different color for each group).Groups pick one idea to work on. Prototype: Test:

Evaluation des ressources - Harmathèque Produit nouveau dans sa forme actuelle décrite ici ; produit proposé par ailleurs sur la plateforme Numilog où il est encore disponible jusqu’à fin 2010. - Les e-books sont les ouvrages édités par ailleurs sous forme papier par l’Harmattan (en français) et traitent de : philosophie (1 000 doc.), histoire (1 400 doc.), psychiatrie/psychanalyse (800 doc.), économie (700 doc.), études littéraires (950 doc.), aménagement du territoire (250 doc.), développement (280 doc.), anthropologie (630 doc.), sociologie (840 doc.), littérature francophone (400 doc.), géopolitique (360 doc.), travail, éducation (260 doc.), justice (600 doc.), management (350 doc.), travail social (300 doc.) etc. - Des partenariats sont en cours avec d’autres éditeurs. - Les articles sont issus des revues de l’Harmattan (en français) : Confluences, Annales du monde anglophone, Narratologie, Géographies et cultures, Logiques politiques, etc. Dans l’offre d’articles sont inclus les chapitres d’ouvrages collectifs.

Curriculum: Understanding YouTube & Digital Citizenship – Google in Education Overview We have devised an interactive curriculum aimed to support teachers of secondary students (approximately ages 13-17). The curriculum helps educate students on topics like: YouTube’s policies How to report content on YouTube How to protect their privacy online How to be responsible YouTube community members How to be responsible digital citizens We hope that students and educators gain useful skills and a holistic understanding about responsible digital citizenship, not only on YouTube, but in all online activity. Lessons in English Below is a list of lessons, and the recommended flow for delivery. Or you can download the Full Teacher's Guide or the Full Set of Slides in PDF. Lessons in Additional Languages Below is a list of lessons and resources in additional languages beyond English: Learn more To learn more visit the Classroom videos page of this website, where you can find links to information on:

Droit d’auteur : la CJUE précise les contours de l’exception pour les bibliothèques Un récent arrêt de la Cour de justice de l’Union européenne vient préciser quelques éléments de la fameuse exception pour les bibliothèques prévues par la directive DADVSI de 2001 et laborieusement transposée par la France en 2006. Le contexte de l’arrêt Le Bundesgerichtshof (Cour de justice fédérale allemande) avait à se prononcer sur un litige opposant l’Université technique de Darmstadt (Technische Universität Darmstadt) à l’éditeur allemand, Eugen Ulmer KG. La bibliothèque de l’université de Darmstadt a numérisé un livre édité par Ulmer et le propose à la consultation sur ses postes de lecture numérique. La Cour de justice fédérale allemande a donc saisi le CJUE pour lui demander de préciser la portée et les contours des exceptions mises en oeuvre par la bibliothèque, exceptions prévues dans la directive de 2001 et que l’Allemagne, tout comme la France, a transposées dans sa législation. Source des extraits cités ci-dessous : Communiqué de la CJUE en date du 11 septembre 2014

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