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The Medieval Bestiary

The Medieval Bestiary

Josep Baqué et son bestiaire imaginaire Crafts ArtCraftsDesign An Exquisite Collection of Paper Pop-Ups Designed by Peter Dahmen From commercial packaging to artistic creations fused with geometry, paper designer Peter Dahmen is a true master of the pop-up. Crafts Kernel Panic: New Binary Ceramics Punctuated with Typewriter Keys by Laura C. From her small studio in rural Alaska, artist Laura C. AmazingArtCrafts Origami Inception: Paper Artist Folds Four Works From a Single Sheet of Paper Vietnamese paper artist Nguyen Hung Cuong (previously) just unveiled this new origami work titled “Fly High, Dreamers!” CraftsPhotography New Paper Cutouts by ‘Paperboyo’ Turn Landmarks Across the Globe Into Scenes of Temporary Amusement London-based photographer Rich McCor, or paperboyo (previously) travels across the globe giving creative updates to buildings, bridges, and signs through the use of simple paper cutouts. Incredibly Lifelike Insects Crafted out of Bamboo by Noriyuki Saitoh CraftsDesign Miniature Paper Plants by Raya Sader Bujana ArtCrafts

London Lives 1690 to 1800 ~ Crime, Poverty and Social Policy in the Metropolis Bestiaires - Promenade en compagnie du cortège d'Orphée, d'Apollonios à Apollinaire - Presses universitaires de Rennes 1 Arlette Bouloumié, « La résurgence du mythe d’Eurydice et ses métamorphoses dans l’œuvre d’Anouilh (...) 1Voici deux mille cinq cents ans que les artistes rendent hommage à Orphée, premier poète, chantre, mage et guide de l’humanité vers l’immortalité. Cependant, au xxe siècle, plusieurs écrivains se sont penchés sur les figures jusque-là négligées qui accompagnaient Orphée. 2 Guillaume Apollinaire, Le Bestiaire ou cortège d’Orphée, Paris, Gallimard, 1972, p. 146. 2C’est également le cas de Rilke, qui, en 1922, consacre le poème liminaire des Sonnets à Orphée à l’évocation du silence respectueux des animaux de la forêt rassemblés autour du musicien de Thrace : 3 Rainer Maria Rilke, Les Sonnets à Orphée, traduits de l’allemand par Armel Guerne, Paris, Seuil, 19 (...) 3Il semble donc que la présence attentive des animaux joue un rôle essentiel dans le mythe d’Orphée. 4 Euripide, Les Bacchantes, v. 560-564, nous traduisons. 5Puis, vers 250 av. 7Au Ier siècle avant J. 15 Cf. 28Attribué à

Fairground Follies - Antique Mechanical Music Museum - Sydney Mechanical Music DigestThe MMD is a moderated forum and archive of all types of Mechanical Music information. It is published daily on the internet and distributed primarily by e-mail. Australian Mechanical Organ SocietyAMOS - An Australian mechanical organ group The Australian Collectors of Mechanical Musical InstrumentsACMMI - A group of dedicated enthusiasts interested in collecting and restoring all kinds of mechanical musical instruments. The Automatic Musical Instruments Collectors AssociationAMICA - The International Association of Player-Piano, Roll-Playing and Automatic Instrument Enthusiasts The Music Box Society InternationalMBSI - dedicated to the enjoyment, study and preservation of all automatic musical instruments. The Music Box Society of Great BritainMBSGB - An international society devoted to mechanical musical instruments and their music. Glenn AmerPiano vocalist, headline entertainer.

The Lies Your Mind Tells You to Prevent Life Changes Le Bestiaire — Apollinaire Le Bestiaire ou Cortège d’Orphée est le premier recueil de poèmes publié par Guillaume Apollinaire, en 1911, à Paris, chez Deplanche, éditeur d’Art. Le tirage, à cent vingt exemplaires, signe de la part de ce jeune poète alors connu des seuls milieux littéraires symbolistes et modernistes une double exigence, de rareté et de perfection poétique. Comme tout recueil poétique, Le Bestiaire ou Cortège d’Orphée a son histoire. Apollinaire envisagera, en 1914, de réunir ses « idéogrammes lyriques » en un recueil intitulé Et moi aussi je suis peintre. Une lente maturation a conduit à l’état ultime des textes poétiques publiés en 1911. La simplicité et la naïveté apparentes du recueil recouvrent une réelle érudition, un trait constant de la création poétique d’Apollinaire. André Breton a jugé sévèrement ce recueil : il voit en lui un « divertissement » XI. Le Bestiaire ou Cortège d’Orphée est, on l’aura compris, à sa parution un livre d’art et d’artistes, au sens plein du terme.

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