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Top 20 Cinematic Techniques.

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Natacha Nisic, «L'art au risque de la mémoire» - Conferences Mardi 20 septembre 2005, à 19h Intervenant(s): avec l'artiste Natacha Nisic et Philippe Forest, auteur de Sarinagara aux éditions Gallimard et Catherine Francblin Peut-on faire des images d'Auschwitz après toutes celles que le monde entier a pu voir et associer aux camps d'extermination nazis ? Confrontée à cette question lorsqu'elle se voit passer la commande d'un film sur Birkenau pour le Mémorial de la Shoah, Natacha Nisic a répondu par l'affirmative. De même qu'on peut écrire, peindre, composer de la musique, danser après Auschwitz, on peut aussi produire de ces lieux de torture des images tout autres qui ne soient ni oublieuses de l'histoire, ni irrespectueuses de la souffrance endurée, et qui pourtant témoignent de la vie plus que de la mort, de la lumière, de l'émotion engendrée par la surface irisée d'un plan d'eau. Pour ces "Entretiens sur l'art" de rentrée, Natacha Nisic aura à ses côtés l'écrivain et critique littéraire Philippe Forest. Télécharger l‘invitation au format PDF

Los fondos desenfocados no son look de cine Hasta la llegada de la Canon EOS 5D Mark II y la Red One, rodar con sensores grandes era algo prácticamente reservado para profesionales del cine de 35 milímetros con grandes presupuestos. Incluso quienes rodaban con Super 16 mm no conseguían obtener esos fondos tan desenfocados que, visto el paso de los años, parecíamos desear todos. Recuerdo que, principalmente con la EOS 5D Mark II, de golpe mucha gente decía: “¡Ahora sí que parece cine!” Pero, amigos, os voy a contar un secreto: en ese cine clásico que todos relacionamos con el llamado look de cine no se desenfocaban –mayoritariamente- los fondos. Por dos razones básicas. En primer lugar, hasta hace relativamente poco todas las ópticas de cine tenían un rendimiento óptimo a partir de un diafragma de f4 o f5.6, con lo que si abrías más, corrías el riesgo de viñetear, dar pie a artefactos como las aberraciones cromáticas o generar imágenes con falta de contraste o definición. Por otro lado, los decorados son caros. ¡Ah!

Main Film Genres Genre Sub-Sections Film Genres Overview | Main Film Genres | Film Sub-Genres | Film Sub-Genres Types (and Hybrids) | Other Major Film Categories Best Pictures - Genre Biases | Summary of Top Films by Genre | Top 100 Films by Genre | AFI's Top 10 Film Genres Watch: 5 Essential Types of Montage to Use in Your Film Sometimes, you just gotta have a montage. Sergei Eisenstein, the Russian film theorist and director famous as a pioneer in the theory and practice of montage, loved the device so much that he often argued it was the "essence of cinema." Eisenstein was one of the first to put into practice the theory that editing could be used for more than just ending a shot and starting a new one. Eisenstein felt the "collision" of shots could be used to manipulate the emotions of the audience and create metaphor. According to Eisenstein, montage is defined as “combining shots that are depictive—single in meaning, neutral in content—into intellectual contexts and series.” 1. The practice of cutting according to exact measurement, irregardless of the content of the shot. 2. The practice of cutting according to the content of the shots, or continuity editing. 3. The practice of cutting according to the emotional tone of the piece. 4. 5.

Dronestagram James Bridle January 26 2015: The first reported US drone strike of the year killed three people travelling in a vehicle in central-southern Yemen. This was the first attack since Houthi insurgents forced the country’s president Abdu Rabbu al Mansour Hadi, his prime minister and cabinet to resign. #drone #drones #yemen (at Hareeb, Shabwa-Mareb border) 5:34 am • 2 March 2015 • 19 notes January 19 2015: CIA drones targeted a house in Shawal area of North Waziristan killing five, six or seven people. 5:33 am • 2 March 2015 • 16 notes January 15 2015: A second strike of the day killed 4-7 people according to anonymous Pakistani sources. 5:31 am • 2 March 2015 • 9 notes January 15 2015: The second strike of the year killed 5-7 people in a strike on a house. 5:30 am • 2 March 2015 • 12 notes January 4 2015: The first CIA strike of 2015 killed at least six and as many as 10 people. 5:29 am • 2 March 2015 • 11 notes 5:28 am • 2 March 2015 • 4 notes 5:26 am • 2 March 2015 • 4 notes 5:25 am • 2 March 2015 • 7 notes

Cinco lecciones en la obra de Emmanuel Lubezki Las fotos de Lubezki en Instagram Revisa aquí más consejos y reglas de directores de cine Muchos de los grandes directores de fotografía establecen relaciones laborales fructíferas con los realizadores cinematográficos. Entre estas mancuernas creativas destacan Janusz Kaminski y Steven Spielberg, Roger Deakins y los hermanos Coen, Anthony Dod Mantle y Danny Boyle, Christopher Doyle y Wong Kar-wai, y por supuesto, Emmanuel Lubezki y Alfonso Cuarón. Además, el cinefotógrafo mexicano también ha colaborado muy de cerca con Terrence Malick. En A Master Class in 5 Scenes, Kyle Buchanan recupera algunas de las tomas realizadas por Lubezki a lo largo de su carrera (y específicamente de su trabajo con Cuarón y Malick) para indagar sobre la técnica y método de “El chivo”. 1. El filme correspondía un poco a una reacción contra nuestra película anterior [Great Expectations, 1998], que había sido muy planificada y sobreestilizada. 2. 3. 4. 5. LFG (@luisfer_crimi) Fuente: Vulture

Why the Jaws beach scene is one of the best in movie history It takes a lot of work to make something look so effortless. That's the takeaway from Julian Palmer, the creative director for 1848 Media, a video production company. Palmer explains in a video breakdown how director Steven Spielberg uses things like the color yellow, staging, scale, and camera angles to tell a story. It's all there in the beach scene in Jaws. Story-wise, the beach scene is simple. Here are some of Palmer's main points about Spielberg's style: There are elements like the repeated use of yellows — on a mother's hat, on a boogie board, on a buoy — that instill a sinking feeling in an audience.The boy's shorts are red, making you think of blood.There's a shot of the film's hero, Sheriff Brody, with the crowd moving toward the water behind him. All these elements work in unison to create the feeling of fear that dominates the scene. In a sense, Palmer's insight gives a whole new appreciation to that specific scene.

5 Captivating forms of movie montage - EditorControl.com Montages are the point in the movie usually accompanied by music and having no dialogue where a wide swath of information is presented to the viewing audience using drastic film cuts. When the ballerina trains for her big day or the warriors slaughter each other in a vast battle you are probably watching a montage. Learning the basic types of montage will make your editing much more powerful and impactful. The Metric Montage Like the ticks of a metronome each cut in this montage is made at the same rate. The Rhythmic Montage In this technique the rate of the metronome is changed over time. The Tonal Montage Tonal montages rely less on the timing of the cut and more on the representation of each shot. The Overtonal Montage Overtonal montages smash together metric, rhythmic, and tonal montages in a way that is more avant garde and complicated. The Intellectual Montage Intellectual montages move from the scene to analogies of what that scene represents. Personal favorite of all time:

Josh Begley désigner c surplomber Todo se recrea: 34 películas que inspiraron a Tarantino Si ya has visto por lo menos dos películas de Quentin Tarantino probablemente conoces las referencias a otras películas y series clásicas que están garantizadas en su obra. Resulta fácil comprender por qué: el director, que inició su carrera cinematográfica en una tienda de videos (donde ofrecía a los clientes las mejores recomendaciones de películas), antes que todo es un cinéfilo. Para mostrar la forma en que el séptimo arte influencia e inspira sus películas, el editor de cine Jacob T. Swinney decidió echar un vistazo a la obra del cineasta y a sus referencias visuales. El resultado es un video que pone lado a lado algunas de sus inspiraciones y recreaciones, dejando en evidencia la habilidad del director para recrear momentos de películas de los géneros más variados, mezclándolos de forma creativa para crear nuevas obras.

Biennale de Lyon | La BAC en images Kader Attia Détail de l’installation Flying Rats, 2005 Biennale de Lyon 2005, photo Blaise Adilon. Daniel Buren Le temps d’une œuvre, 2005 Biennale de Lyon 2005, photo Blaise Adilon. Martin Creed Vue de l’installation Work N° 329 : Half the air in a given space, 2004 Biennale de Lyon 2005, photo Blaise Adilon. Brian Eno Vue de l’installation Quiet club # 13 OUT (un saut dans le temps), 2005 Biennale de Lyon 2005, photo Blaise Adilon. Michael Lin Quai Rambaud 14.09 - 31.12.05, 2005 Biennale de Lyon 2005, photo Blaise Adilon. Fabien Verschaere Détail de l'installation Magic Travel Take Away, 2005 Biennale de Lyon 2005, photo Blaise Adilon. Wang Du Missile, 2005 Biennale de Lyon 2005, photo Blaise Adilon.

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