background preloader

New Wave Films - Welcome

New Wave Films - Welcome
Related:  FICBAQ 2016

'Deseando Amar', deseando sufrir Normalmente, no suelo pensármelo mucho, pero para esta crítica tenía claro que quería esa imagen que tenéis arriba. Si en la de ‘Besos de Vampiro’ me referí a anécdotas que representan una película, aquí habría que hablar de planos. Ésa es una de las imágenes que siempre me viene a la mente cuando recuerdo el film, y la prefiero a otras (aunque no aparezca el precioso rostro de Maggie Cheung) porque representa perfectamente, sólo ese plano, toda la película. Situada en el Hong Kong de los años sesenta, ‘Deseando Amar’ (‘Dut yeung nin wa’, 2000) nos presenta a dos personas que se trasladan al mismo bloque de edificios y, casualmente, están viviendo una situación muy parecida con sus respectivas parejas, a los que cada vez ven menos. Kar-Wai hace acompañar su historia con una banda sonora que, igual que su película, es sencillamente deliciosa. Me resulta imposible poner en palabras todo lo que consigue transmitir ‘In the Mood for Love’, así que voy acabando.

Cinéma d'Asie The 20 best films of 2015 The Assassin (Nie Yinniang, 2015) 1. The Assassin 38 votes UK festival release 11 October 2014 (London Film Festival) / UK cinema release 22 January 2016 ► Trailer (Nie Yinniang) Hou Hsiao-Hsien, France/Hong Kong/Taiwan My favourite film at this year’s Cannes – and arguably the critics’ – was Hou’s The Assassin, which was worthy of its Best Director prize. ☞ Read Roger Clarke’s review ☞ Read Geoff Andrew’s first-look Cannes review 2. 35 votes UK release date 27 November 2015 ► Trailer Todd Haynes, United Kingdom/USA Patricia Highsmith’s The Price of Salt has waited 63 years for an adaptation, but this is a tender, devastating romance between Rooney Mara’s wide-eyed shop assistant Therese and Cate Blanchett’s Carol, an elegant socialite and mother with everything to lose. ☞ Read Kate Stables’s review ☞ Read Isabel Stevens’s first-look Cannes review Mad Max: Fury Road (2015) 3. 33 votes UK cinema release date 15 May 2015 / DVD, Blu-ray and download 5 October 2015 ► Trailer George Miller, Australia/USA 4.

Festival de San Sebastián :: Mija vive con su nieto adolescente en una pequeña ciudad dormitorio cerca del río Han. Mija es una señora a la que le gusta llevar sombreros floreados y ropa elegante, pero también es una persona imprevisible y llena de curiosidad. Se apunta por casualidad a un taller de poesía en un centro cultural del barrio y, por primera vez en su vida, se ve en la obligación de escribir un poema. El primer paso que da en busca de inspiración poética es observar la vida diaria a su alrededor, en la que nunca se había fijado. Lee Changdong Empezó trabajando en teatro y escribiendo novelas. Dirección: Guion: Producción: Lee Joondong PINEHOUSE FILM Tel +82 31 967 1322 pinehouse09@gmail.com Coproducción: Unikorea Culture & Art Investment Co. Fotografía: Kim Hyunseok Montaje: Kim Hyun Intérpretes: Yun Junghee, Lee David, Kim Hira, An Naesang Ventas: Finecut 4F Incline BD, 891-37, Daechi-dong, Gangnam-gu, Seoul, 135-280 Korea Tel 822 569 8777 Fax 822 569 9466 cineinfo@finecut.co.kr Yura Kwon - Resp. Duración: 139 m.

ZINEMA The Top Films of 2015 — Curzon Blog Mandy Hitchborn (Curzon Ripon) 1. Ex Machina Atmospheric cinematography and visuals create a tense and claustrophobic feel to this thought-provoking film. 2. Fabulous feel-good family fun with interesting, colourful characters, who still ring true, and Paddington is adorable. 3. Compelling, moving and personal portrayal of Amy Winehouse, revealing the quite ordinary, flawed, talented personality behind the public image. 4. A steady paced understated 'western' with a lot going on, but little said. 5. This was beautifully animated, inoffensive old fashioned slapstick. 6. A strong subject matter, it doesn't apportion any blame but there are some truly bad things happening. I loved that we gave it the opportunity to be seen on the big screen. 7. A guilty pleasure - most of the humour comes from bad language but it's still very funny and I appreciated the emphasis on the female characters. 8. Very well put together with the sometimes intrusive soundtrack reflecting the mood of the film. 9. 10.

Hollywoodland LA DIRECCION DE ARTE LatAm cinema » Los 6º Premios Cinema Tropical ya tienen finalistas Veintinueve películas de doce países han sido nominadas para la sexta edición de los Premios Cinema Tropical, iniciativa que reconoce lo mejor del cine latinoamericano en seis categorías: mejor película de ficción, mejor película documental, mejor director de película de ficción, mejor director de película documental, mejor ópera prima y mejor película latina de Estados Unidos. Las películas que disputarán el premio a la mejor película del año son la chilena “El club” de Pablo Larraín; la colombiana “Los hongos” de Óscar Ruiz Navia; las argentinas “Jauja” de Lisandro Alonso y “La princesa de Francia” de Matías Piñeiro; y la brasileña “Branco sai, preto fica” de Adirley Queirós. En el apartado documental competirán por el premio a la mejor película “Crónica de un comité” de José Luis Sepúlveda y Carolina Adriazola; “Retratos de identificaçao” de Anita Leandro; “Invasión” de Abner Benaim; “Últimas conversas” de Eduardo Coutinho; y “Monte adentro” de Nicolás Macario Alonso.

Obscure Classics Tintin's Virtual Art You could say that Avatar set the stage for The Adventures of Tintin. The animated feature, directed by Steven Spielberg, features digital comic-book characters acting with the help of performances captured from actors using a process similar to one James Cameron developed for Avatar. Similarly, to help set the stage for the production and help Spielberg visualize the 3D world in which Tintin would act, virtual art department supervisor Robert Powers, now vice president of 3D development at NewTek, assembled a virtual art department, much as he had done for Avatar. IMAGE: (c) 2011 Paramount Pictures. What is a virtual art department? We are the interface between the art department and production. So, you built virtual sets? Yes. Why did you create these sets? The director could use these virtual sets to do location scouting and make changes. Were these virtual sets used during shooting? How did the process work? How does the virtual art production process—and the result—differ from previs?

videohive Hello, dear colleagues! Here is a great promo for your site! Project features: Full HD (1920×1080) resolutionNo plugins required20 Glitch Titles LayoutsWell organizedChange colors easilyCS5, CS5.5, CS6 compatibility Pictures and music track are not includedPictures you can find hereGreat soundtrack you can find here Thank you! See also:

Related: