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Portail billettique - Charte billettique 12 février 2008 Le 13 mai 1998, les partenaires que sont la DTT (Direction des Transports Terrestres du ministère en charge des transports), le STP (Syndicat des Transports Parisiens), le GART (Groupement des Autorités Responsables de Transports) et l’UTP (Union des Transports Publics et ferroviaires) ont adopté une charte définissant la mise en place d’un "dispositif destiné à faciliter la coopération entre les autorités organisatrices et exploitants de transport public, et leurs relations avec les entreprises industrielles et de service". Il s’agissait, par cette charte, de promouvoir les systèmes billettiques interopérables, dans un contexte de développement des nouvelles technologies (cartes à puce notamment). L’interopérabilité étant la possibilité pour un usager de voyager sur plusieurs réseaux de transport sans changer de support de titre. Les travaux de ces groupes de travail ont abouti à la production de plusieurs documents, études et circulaires :

Designing With People | Putting people at the heart of the design process Guide to Planning and Conducting Usability Tests This document is meant to provide a foundation for your next usability test. Pages found here borrow heavily from Jeffrey Rubin's Handbook of Usability Testing. Overview of the basic usability test Usability tests include the following elements, each of which will be addressed in this document: Develop problem statements or test objectives. Rubin, p. 29-30 Determine which type of usability test to implement Depending on where you are in the design process, there are three types of usability tests to choose from. Exploratory Test: The objective is to explore the user's mental model of the task you're trying to facilitate. When to use: This type of test is usually conducted during the initial phases of a design life-cycle. Assessment Test: This is the most common test conducted. When to use: Normally conducted early or midway through the design of the product. Validation Test: When to use: This test normally takes place close to the release of the product. Rubin, p. 30-42 Develop a test plan

ILO Global Business and Disability Network User experience consultancy & usability training from Userfocus 10 Tips for Effective Creative Brainstorming Brainstorming can either be a creative gold mine or a time wasting disaster. Brainstorming is often discussed in relation to a business environment. In college, nearly every one of my business school textbooks had an entire chapter dedicated to the concept. Though creative brainstorming is in many ways a different beast due to its visual nature, many of the same concepts apply. Today we’ll take a look at ten tips to consider before you pull your creative team into a brainstorming session. #1 Assign a Moderator Assigning someone to guide the brainstorming session into a productive direction is an absolute must. Who Should Be the Moderator? Choose someone who knows the project scope intricately and is seen as an authoritative figure. How Should the Meeting Be Managed? Whoever you choose to be the moderator (be it yourself or someone else) should be an outgoing, social person familiar with providing direction in a non-authoritarian manner. #2 Identify Goals Good Goals vs. SMART Goals How Long?

Glossaire du référentiel AccessiWeb 2.1 Avant-propos Cas particuliers Plusieurs critères AccessiWeb 2.1 font référence à des cas particuliers nécessaires à leur compréhension et application. A l'occasion de la parution officielle du référentiel AccessiWeb 2.1, la liste des cas particuliers sera mise à jour si nécessaire. Glossaire Le référentiel AccessiWeb 2.1 fait référence à de nouveaux termes, de nouvelles définitions. A l'occasion de la parution officielle du référentiel AccessiWeb 2.1, la liste des nouvelles définitions sera mise à jour si nécessaire et intégré au Glossaire AccessiWeb. Conditions d'utilisation La totalité des contenus publiés dans ces pages sont la propriété de l'association BrailleNet. Contact Pour toute question sur l'utilisation de ces documents ou sur le Référentiel AccessiWeb 2.1 en général, merci d'envoyer un courriel à info@accessiweb.org. Lettre A Abréviation Réduction d’un mot ou d’une expression formée avec la ou les première(s) lettre(s) (balise abbr). Accéder à chaque page de la collection de pages Alerte

The Vision Council Methods list paper prototyping parallel design participatory evaluation patterns performance testing planning usability pleasure post release tesing prototyping questionnaires rapid prototyping remote testing requirements meeting scenarios of use stakeholder meeting standards: ISO 13407 storyboarding style guides subjective evaluation surveys task analysis usability testing use cases user satisfaction wizard of oz

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