background preloader

I drink white tears~ - This is a resource post for all the Good White...

I drink white tears~ - This is a resource post for all the Good White...

Les « vérités » d’Eric Zemmour : les femmes diluent-elles le pouvoir ? | Olympe, traqueuse de stéréotypes Si les contradicteurs d’Eric Zemmour ont tellement de mal avec lui, c’est qu’il part toujours de faits observables et peu contestables. Auxquels il fait ensuite dire ce qui lui convient. Il y a quelques semaines, cette interview par Ruth Elkrief a pas mal circulé sur les réseaux sociaux et donné lieu à quelques réactions (le blog des Martiennes, les Nouvelles News). Eric Zemmour y énonce une série de « vérités » : « Il y a un lien entre pouvoir et virilité, les hommes ont inventé le pouvoir », « le pouvoir est masculin » et il ne manque pas de préciser, que, bien entendu, il y a des exceptions et des femmes qui ont accédé au pouvoir en utilisant des valeurs masculines. Qu’y a t-il à redire à ça ? Rien, il a raison sur tout. Et polémiquer là-dessus revient d’une part à renforcer sa position puisque l’auditeur ne peut que lui donner raison, et se retrouver à défendre des positions peu assurées, ce qu’il ne manquera pas évidemment de souligner. On reste loin de la parité

Books on Privilege 1 year ago with 5138 notes Enjoy this list, I’ am not your educator but these people have taken the time to write about their personal experiences/lives/poetry/statics/facts on racism and sexism and intersectionality that is often times ignored. But simultaneously all happening at the same time in the same situation. ————————————————————————————————————— Lies my teacher told me by James W. Medical Apartheid: The Dark History of Medical Experimentation on Black Americans from Colonial Times to the Present by Harriet A. Learning to be white by Thandeka Why are all the Black kids sitting together in the cafeteria? Black skin, white masks by Frantz Fanon, Charles Lam Markmann Black Looks : Race and Representations by Bell Hooks The Bluest Eyes by Toni Morrison The Soul of Black Folk by W.E.B. Ain’t I a woman: Black Women and Feminism by Bell Hooks How Europe Underdeveloped Africa by Walter Rodney, Vincent Harding (Introduction) Nobody Knows my name by James Baldwin Invisible Man by Ralph Ellison

The People You Meet When You Write About Race by Guest Contributor Crommunist, originally published at The Crommunist Manifesto This post was inspired by Pervocracy’s “The People You Meet When You Write About Rape.” Mr. History “Black people were enslaved like a million years ago. Ms. “We need to recognize that everyone is just the exact same on the inside. Mr. “It’s people like you that are the real racists! Ms. “I’m a black person, and I haven’t ever felt mistreated because of it. Mr. “Here is the dictionary definition of racism. Ms. “Sure, racism used to be a big problem, but there’s lots of black people in prominent positions these days. Mr. “White people are the worst! Ms. “White people are the worst! Mr. “I’m so sick and tired of people talking about ‘white privilege’. Ms. “Affirmative action? Mr. “Of course you’d say that – the NAACP has been pushing that lie since they were formed! Ms. “You monkeys are just mad that you’re genetically inferior to our master race! Mr.

Ancien commandant de police, je fais la queue avec un sans-papiers chinois Officier de police, j’ai passé sept ans dans un service antiterroriste, puis une douzaine d’années dans différents cabinets ministériels. Aujourd’hui à la retraite, j’ai fait la queue pendant plusieurs dizaines d’heures (en dix-huit mois) au service des étrangers de la préfecture des Yvelines pour y accompagner un « sans-papiers » chinois d’une quarantaine d’années dans ses démarches de régularisation. Weisheng (prénom modifié) habite en France depuis 2001. Je le connais depuis 2009. Making of J’ai rencontré cette année l’auteur de ce témoignage, riverain de longue date, pour parler de son expérience dans la police. Cette expérience, contradictoire en apparence avec ses anciennes fonctions dans la police, semblait lui tenir particulièrement à cœur. Camille Polloni Je me suis aperçu que l’arrêté de reconduite à la frontière était signé par Michel Jau, préfet des Yvelines. « Motifs exceptionnels » La France, « pays de la loi » (en chinois) Et Weisheng dans tout ça ?

Sociology Books Debunking the Big Lie Right-Wingers Use to Justify Black Poverty and Unemployment | Tea Party and the Right July 29, 2011 | Like this article? Join our email list: Stay up to date with the latest headlines via email. In April, the Oklahoma legislature passed a constitutional amendment that would do away with affirmative action policies in the Sooner State. Kern suggested that blacks simply don't work as hard as whites. Kern was simply advancing one of the most enduring and pernicious untruths in America's political economy. It's also thoroughly and demonstrably untrue, flying in the face of decades of serious research findings. It's a myth that should be put to rest by the economic experience of the African American community over the past 20 years. In order to buy the cultural story, one would have to believe that African Americans adopted a “culture of success” during the Clinton years, mysteriously abandoned it for a “culture of failure” under Bush and finally settled on a “culture of poverty” shortly after Lehman Brothers crashed. That's obviously nonsense.

Vos désirs sont des échos ou des egos ? c’est le petit matin. elle a dormi une partie de la nuit tournée contre moi. j’étais toute la nuit sur le dos, elle se collait à moi. à des moments elle posait son bras sur mon torse pour tenir mon épaule, à d’autres moments elle m’entourait de sa jambe et enfonçait sa tête dans mon cou. c’est le petit matin, je m’éveille un peu, je suis toujours sur le dos, elle est tournée de l’autre côté. je veux me lover contre elle, me caler dans son dos. la serrer doucement, ne pas la réveiller, me rendormir contre elle. je suis toujours sur le dos. je regarde son épaule, je regarde le plafond, son épaule, le plafond, son épaule, le plafond. je suis toujours sur le dos. elle dort, elle respire, je l’aime, j’essaye de respirer. je suis toujours sur le dos. toujours toujours. je ne peux pas me tourner, je ne peux même pas glisser ma main dans son dos. mon corps est immobile, le jour, la nuit. des sangles invisibles contiennent mes mouvements. toujours toujours. ce n’était pas vraiment une histoire. zig

A brief cultural history of blacks and watermelons « The Edge of the American West Via Sadly, No! I learn that the mayor of Los Alamitos—a city whose proximity to Los Angeles disqualifies its citizens from claiming they live behind the Orange Curtain—recently sent the city council an email entitled “No Easter egg hunt this year.” It contained this picture: When questioned as to the propriety of sending poorly-executed racist photo-shops to government employees, the mayor claimed to be “unaware of the stereotype that black people like watermelon.” Putting the issue of what exactly is “funny” about the picture in the absence of said stereotype aside, there are some conservatives who claim that the real problem here is hypersensitive blacks and their “rat-fink” instincts: The fink who ratted him out was a black woman who sacrificed friendship to the motto, “Never Fail to Be Offended.” His commenters agree: How dare [defenders of the rat-fink] be offended at everything? Being offended because they cannot violate decorum with impunity is bad enough. Scotland is a country.

300 morts au Bangladesh, nouvelle frontière de la mondialisation Colère au Bangladesh, la nouvelle frontière de l’économie mondialisée. Deux jours après la mort de 300 ouvriers dans l’effondrement d’un immeuble vétuste abritant des usines textiles, la police a tiré avec des balles en caoutchouc vendredi sur des centaines de milliers de protestataires dans la capitale, Dacca. Le Bangladesh est devenu la dernière destination des capitaux de la mondialisation, nouveau refuge d’investisseurs à la recherche de coûts de production toujours plus bas, fuyant l’augmentation des salaires en Chine ( !) pour assurer la sous-traitance des grandes marques de vêtements occidentales. C’est cette équation simple de la mondialisation -mettre les pays en concurrence pour faire baisser les coûts- qui s’est jouée dans cette terrible catastrophe de Savar, dans la banlieue de Dacca. Les lieux de la catastrophe au Bangladesh (Firoz Ahmed, Demotix, via Global Voices) Quelques heures plus tard, l’immeuble s’effondrait comme un château de cartes.

The New Yorker and Hipster Racism by Guest Contributor AJ Plaid, originally published at The Cruel Secretary By now, you’ve seen the latest New Yorker cover, with the Obamas garbed in the gear of the latest fear-mongering Americans’ wet dream. Of course, people at Michelle Obama Watch, Daily Kos, Politico, and other blogs have expressed rightful and righteous outrage over the cover. The Washington Post’s and CNN’s Reliable Sources’ Howard Kurtz said: “I talked to the editor of The New Yorker, David Remnick, who tells me this is a satire, that they are making fun of all the rumors,” Kurtz added. Bill Burton, The Obama campaign spokesperson, responded: “The New Yorker may think, as one of their staff explained to us, that their cover is a satirical lampoon of the caricature Senator Obama’s right-wing critics have tried to create. My current live-in partner, who works at the New Yorker, just couldn’t believe that so many people responded so angrily at the cover at the Daily Kos and other sites. “Of course I’m angry. At all.

Richard Dawkins' latest anti-Muslim Twitter spat lays bare his hypocrisy | Andrew Brown Richard Dawkins and Twitter make one of the world's great pairings, like face and custard pie. But whereas more accomplished clowns ram custard pies into the faces of their enemies, Dawkins' technique is to ram his own face into the custard pie, repeatedly. I suppose it saves time and it's a lot of fun to watch. "Mehdi Hasan admits to believing Muhamed [sic] flew to heaven on a winged horse. But this is only half the fun. For instance, Tom Watson, the MP who pursued Murdoch, tweeted back almost at once: "You really are a gratuitously unpleasant man". "You are gratuitously unpleasant; I am just frank" comes straight out of the Yes Minister catechism of irregular verbs. But it gets better. Of course Dawkins would probably deny with complete sincerity that this is what he means – until the next time he says it.

Related: