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Interaction with RFID and NFC

Interaction with RFID and NFC

Visualiser le “Ghost in the field” de l’urbanité numérique Artistes et designers ont créé des projets qui matérialisent les réseaux d'ondes qui nous entourent, sans que nous en soyons toujours conscients. Urban After All S01E18 Ce qui frappe dans “l’urbanité numérique”, c’est son invisibilité. Or cette couche informationnelle omniprésente existe bien. La diffusion de ces ondes interroge évidemment les scientifiques en raison de leur nocivité potentielle. Des ondes intrusives La manière la plus simple de mettre à jour cette présence consiste à visualiser le spectre électromagnétique occupé par ces systèmes de communication. Le projet “Tuneable Cities / Hertzian Tales [en] de Dunne & Rabby [en] en 1994 proposait déjà de superposer à l’espace urbain des formes et couleurs correspondant aux ondes alentours cartographiées par les deux designers. Ce projet de représentation visuelle et sonore du champ électromagnétique présent dans divers lieux aux États-Unis interpelle sur la présence envahissante de tous ces signaux. Vers un bestiaire Image de une TonZ

Xibo - Digital Signage Software as a Service The Xibo Solution is available from Spring Signage as a low cost “cloud” based service. We recommend this option for anyone who is considering on-line web hosting for Xibo. Self-hosted (download) Downloading and installing Xibo is easy, although you may want to learn a little bit about what to expect on our “About” page first. Xibo comes in 2 flavours, the stable release and the development preview. The stable release is what we recommend for most users, it contains what we consider to be the most stable, bug free code. Download the Stable Release 1.4.2 (Release Notes) Download the 1.6.0 Release Candidate 2 (Release Notes) Both flavours of Xibo come with detailed release notes, showing you how to upgrade, any known issues and links to the documentation. You can also browse the full documentation. What do I need? Server Requirements A Windows or Unix based web server with either Apache or IISPHP 5.2.9 or higher. Client Requirements Source Code

Igor Clark InterfacesRiches.Fr Le paiement sans contact a de l’avenir dans les transports | InnovCity-Mozilla Firefox Il n’y a jamais eu de campagne de promotion du NFC, cette technologie de sans-contact mobile (Near Field Communication) dont le principal support est le téléphone mobile. Et pourtant sa notoriété est élevée : 45 %. C’est l’un des enseignements du baromètre Perception et intérêt pour les mobiles sans contact, réalisé par MV2 Conseil pour le Forum mobile des services mobiles sans contact (FSMSC). « 69 % des personnes interrogées se disent intéressées par les services mobiles et 72 % prêtes à changer d’appareil pour en bénéficier », souligne Edouard Duffau, directeur des études stratégiques de MV2 Group. La France bien placée sur le sans-contact mobile Fort de ce constat, les membres du FSMSC réunis à Bercy le 31 mars pour débattre de la filière NFC semblent d’accord sur la perspective d’un boom et d’une chance à saisir. « La France a un coup d’avance sur le sans-contact mobile », a ainsi lâché son président, Jean-Michel Gadrat, afin de motiver ses membres. Lire aussi :

Current Projects | GRASP Laboratory - University Of Pennsylvania The Autonomous Aerial Vehicles rresearch project is mainly focused around autonomous navigation of unmanned air vehicles. The challenge is to design systems, which exhibit a goal-driven behavior, while sensing and reacting to changing environment. This project is a collaboration between students and faculty from University of Pennsylvania and industry experts from Dragonfly Pictures, Inc. The GRASP Laboratory at the University of Pennsylvania is proud to be operating a Research Experience for Undergraduates (REU) Site entitled Perception, Planning, Mobility, and Interaction for Next Generation Robotics. Please see the GRASP REU Site's website for all details on this program. Haptography, like photography in the visual domain, enables an individual to quickly record the haptic feel of a real object and reproduce it later for others to interact with in a variety of contexts. Publications: W. K. P. P. Control and decision-making for independent legged robotic agents. X. O. J.

Matthew Chalmers I’m a Reader in Computer Science at the University of Glasgow, UK. My work borrows from philosophy, biology and other disciplines in order to feed into the design and theory of computer systems, especially mobile and ubiquitous computing. I lead the social/ubiquitous/mobile (SUM) group, and we work on theory, infrastructure and applications such as mobile multiplayer games and systems for health and fitness, for cultural tourism, and for ‘seamful’ awareness of the infrastructure one uses and may have ready-to-hand. My main projects are A Population Approach to Ubicomp Systems Design, an EPSRC programme that investigates a new treatment of software class as a varied and evolving population of instances, and EuroFIT, an EU FP7 project centred on using football fans’ club affiliation to encourage greater physical activity and less sedentary behaviour. Also, I’m always on the lookout for good PhD applications. My work email address is matthew.chalmers at glasgow.ac.uk.

L'asservissement de l'humanité par le jeu en réseau | Le Devoir-Mozilla Firefox Ludique, mais pas forcément inoffensif. La prolifération depuis quelques mois de jeux en ligne, de type Farmville, City Story ou encore Le Village des Schtroumpfs dans les réseaux sociaux ou sur tablette numérique iPad, est loin d'être un phénomène réjouissant. C'est en tout cas ce qu'affirme un célèbre programmeur et créateur de jeu, l'Américain Jonathan Blow, qui voit dans ces créations épidémiques et «conceptuellement pauvres» une source incroyable d'asservissement des masses qui tendent à «détériorer la qualité de vie» des millions d'humains branchés qui aujourd'hui y ont succombé. Le pavé a été lancé dans la mare en passant par les pages du quotidien français Libération dans les derniers jours. État de servitude Une simple exposition suffit à s'en convaincre. Pour des fraises, c'est toutes les cinq minutes. À la suite de Pavlov «Je ne pense pas que ces jeux soient bons pour ceux qui y jouent», lance M.

ICT Graphics Lab The Graphics Lab at the University of Southern California has designed an easily reproducible, low-cost 3D display system with a form factor that offers a number of advantages for displaying 3D objects in 3D. The display is: autostereoscopic - requires no special viewing glasses omnidirectional - generates simultaneous views accomodating large numbers of viewers interactive - can update content at 200Hz The system works by projecting high-speed video onto a rapidly spinning mirror. As the mirror turns, it reflects a different and accurate image to each potential viewer. Our rendering algorithm can recreate both virtual and real scenes with correct occlusion, horizontal and vertical perspective, and shading. While flat electronic displays represent a majority of user experiences, it is important to realize that flat surfaces represent only a small portion of our physical world. This surface spins synchronously relative to the images being displayed by the projector.

Pasta&Vinegar September 15th, 2012 | No Comments » Time for presenting summer project outcomes! In July and August, I spent two months in the Media Design Program department at Art Center College of Design in Pasadena, California. As I mentioned few weeks ago, the project was called CURIOUS RITUALS: Gestural Interaction in the Digital Everyday and focused on the postures, gestures and habits related to digital devices such as laptops, cell phones, remote-controls, sensors or robots. Along with Katherine Miyake , Nancy Kwon and Walton Chiu , we produced two things: (1) A book (.PDF, 3.1Mb) documenting current digital gestures (based on a preleminary field study in European cities and in Southern California, with essays from Dan Hill and Julian Bleecker), (2) A design fiction film that speculate about their evolution in the near future. I’ll post more material about the project in the next few weeks (approach, rationale, findings). September 6th, 2012 | Comments Off September 5th, 2012 | Comments Off

Sixth Sense : le futur de la réalité augmentée S’il est moins spectaculaire, le projet Sixth Sense (Sixième Sens) que superviqe Pattie Maes, qui dirige le Groupe des interfaces fluides au Massachusetts Institute of Technology (MIT) de Boston a l’avantage de proposer une solution qui pourrait être mise en oeuvre dans un délais très court. L’avantage de Sixth Sense est de ne pas utiliser un accessoire directement posé sur le corps mais des accessoires d’un encombrement léger : bague ou collier qui intègre une Webcam. Utilisation de Sixth Sense pour projeter une vidéo venue du Web sur un magazine. Pattie Maes a effectué la démonstration de Sixth Sense au printemps 2009 lors d’une conférence de TED (Technology, Entertainment, Design / Techologie, Divertissement, Conception) un organisme visant à rapprocher les chercheurs de ces domaines. « Lorsque vous rencontrez quelqu’un à un salon, vous n’allez pas sortir votre téléphone mobile pour lancer une recherche Google à son sujet. Il reste à rendre les interfaces les plus souples possibles.

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