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10 Team-Building Games For The First Day Of Class

10 Team-Building Games For The First Day Of Class
10 Team-Building Games For The First Day Of Class by TeachThought Staff Team-building activities are great. Not only can they help establish routines, tone, and expectations, they’re also fun, and can help learners feel comfortable. Note that which game you choose, your rules for the game, and any revisions to the rules depend on the nature of the class you’re using them with. 1. Ideal Grade Levels: K-20 First student gives a fact about themselves—I love basketball, I have two sisters, etc. 2. Ideal Grade Levels: 6-20 Two chairs are placed together to resemble park bench. What: College Basketball game Who: Kentucky and Kansas When: Early April Where: New Orleans 3. Ideal Grade Levels: 3-12 In circle, first student offers two facts and one piece of fiction about themselves. 4. Ideal Grade Levels: 5-20 Leader chooses a topic, but keeps it quiet, only saying that “You can bring a ____ through the green door.” Leader can only reply yes or no. 5. 6. Ideal Grade Levels: 3-20 7. Students form circle. Related:  Rentrée scolaire

les règles de l'école : travail et jeux autour de ces règles Edit du 16 août 2016 : memorys pour TBI Suivez le Sortie le 23 août 2012 de la nouvelle édition avec un petit bonus ! -------------------------------------------------> Pour aborder les règles, je présente à mes élèves l'album Moi j'adore, la maîtresse déteste d'Elisabeth Brami Ce qui permet de discuter et de faire ressortir que les règles ne sont pas une lubie des grandes personnes !!! Voici l'affiche qui sert de base au travail sur les règles : regles de lecole.pdf Remarque : Le travail est très très largement inspiré du poster réalisé par Charivari J'y ai juste ajouté une règle : être à l'heure Et oui ce n'est pas acquis pour certains dans notre école !!! Il y a ceux qui ne respectent pas les horaires de l'école (involontairement par le biais des parents et d'autres traînent volontairement sur le chemin de l'école....) Sans oublier ceux qui traînent volontairement dans la cour ou dans les toilettes au moment où l'on frappe dans les mains.... images a4 poster regles de l'école.pdf Voir ICI

10 Team-Building Games That Promote Collaborative Critical Thinking One of education’s primary goals is to groom the next generation of little humans to succeed in the “real world.” Yes, there are mounds of curricula they must master in a wide breadth of subjects, but education does not begin and end with a textbook or test. Other skills must be honed, too, not the least of which is how to get along with their peers and work well with others. Students must be engaged and cooperation must be practiced, and often. 10 Team-Building Games That Promote Collaborative Critical Thinking 1. This team-building game is flexible. You can recycle this activity throughout the year by adapting the challenge or materials to specific content areas. Skills: Communication; problem-solving 2. This activity can get messy and may be suitable for older children who can follow safety guidelines when working with raw eggs. Skills: Problem-solving, creative collaboration 3. Zoom is a classic classroom cooperative game that never seems to go out of style. 4. 5. 6. 7. 8. 10.

Les 8 défis de la rentrée - Mais que fait la maitresse ? A plusieurs reprises, j'ai lu des articles et des sujets sur une rentrée un peu "spéciale" et cela me motivait bien mais je n'avais pas encore trouvé la formule qui me convenait ! Voilà qui est fait avec : Les 8 défis de la rentrée Après l'accueil et la présentation rapide, l'organisation et le rangement du casier, et la rédaction des mes étiquettes porte-manteau présentées ici, je lancerai ce grand défi. A mon avis, il débutera après la récréation du matin et se terminera à la récréation de l'après-midi voir en fin de journée. Le but est de commencer en douceur, de réactiver des savoirs, de construire l'ambiance de classe, et pour moi d'observer des comportements et me faire un premier avis sur les élèves ( bien que j'en connaisse déjà certains ). Ma classe sera divisée en 8 groupes de 3 ( je préfère avoir de petits groupes pour que ce soit plus facile que chacun participe ). Voici maintenant les documents : les cartes défis les annexes jeu à gratter mot codé les fiches de suivi

Classroom management in the BYOD classroom If you’ve ever considered having students bring their own devices (BYOD) to class, you’ve probably worried…won’t the kids text all day long? How do I keep them from taking inappropriate photos or posting on Facebook while I’m teaching? Aren’t students’ phones a huge distraction? Here to help is Kristy from the 2 Peas and a Dog blog. The Philosophy Behind BYOD There has been a trend in education lately for students to bring their own technological devices to school. Funds normally spent on technology can be diverted to other expenses if students bring their own itemsStudents are more familiar with their own devices versus using the school supplied ones, in theory making them more productiveIt allows instant access to information, no more waiting for a scheduled library visit to use computers or look up facts Setting up the BYOD Classroom The BYOD classroom requires a lot of front end planning and pre-teaching before devices can be brought into the school. Managing the BYOD classroom See On

Le jour de la rentrée ... Rallye liens Découvert en allant faire un petit tour chez Mallory, lancé par Sanleane et Trousse d'école, voici ma participation à ce nouveau rallye lien concernant les activités pour le jour de la rentrée. Activité n°1: Pas qu'une simple phrase... Le jour de la rentrée, les élèves reçoivent une bulle numérotée avec un mot ou une partie d'un mot. La consigne est simple: colorier de la couleur de son choix sa bulle. Une fois fait, nous reconstituons la phrase et expliquons ensemble au fur et à mesure. "Ici, on crée, on se donne à 100%, on est une équipe, on coopère, on s'entraide, on sourit, on se respecte" Voilà le résultat de l'année dernière La phrase de rentrée à colorier et découper Activité n°2: Carte mentale et devinette Deuxième activité qui me sert plus d'introduction à la carte mentale plutôt que de présentation des élèves. Etape 1: tracer sa propre carte mentale au tableau pour montrer aux élèves comment faire. 1e branche: les valeurs 2e branche: le physique 3e branche: ce que je n'aime pas

Having Your Cake and Eating It Too: Designing for Multiple Mobile Devices | SweetRush This week, I’ve been partnering with a large client in a couple different areas of its organization. One group within the organization is developing a very hip and visually interactive game to teach sales associates about the company’s products. The other group is developing a simple mobile application that’s essentially a product catalog listing the basic features (e.g., pricing, etc.) of their many products. This also serves as a tool for sales associates. When meeting with the customer to review the proposal for the mobile application, the client posed a great question: “Why is the cost so much more to develop my simple mobile application than it is to develop an interactive, whizzy game?” The answer is simple and as easy as cake to understand. A few basic elements impact the price of a product, be it an e-learning course, a mobile application, or a highly interactive game experience. Let’s use an analogy based on one of my favorite things: Cake. The same goes for a learning product.

agents secrets Les agents secrets (clis) Vous êtes ici: accueil > Activités 2013-2014 > Productions d'écrits 2013-2014 > Documentaires et exposés > Les agents secrets Les élèves de la classe ont reçu le jour de la rentrée une enveloppe, dans laquelle se trouvait des informations à compléter pour se présenter: se dessiner, dessiner sa famille, et Les élèves ont en suite terminé leur travail en organisant ces fiches sur un poster. Merci à dixmois pour ce très sympathique travail que les élèves ont beaucoup aimé!

Designing E-learning and M-learning for PC and Tablets | SweetRush At a party recently, I noticed that the kids were missing. My mom instincts kicked in, and, slightly concerned, I asked one of the fathers where his son was. His answer only required one word: “iPad.” Sure enough, the kids were huddled around a game, having a great time, clicking and swiping to their hearts’ content. As we all know, tablets are not just toys for kids, though they do offer a host of game-based learning apps for the young ones. In corporate training, tablets offer the promise of mobility, like smartphones but without the eye-straining small screen. More and more of our clients want to offer their learners the flexibility to take their e-learning courses on either PCs or tablets. Just as the ways you interact with a PC or a tablet are very different, so too are the methods for developing training for these different platforms. How do vendor-partners such as SweetRush manage to design training for both PCs and tablets? Photo Credit: ebayink via Compfight cc

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