background preloader

ScratchCatalà - Imagina, crea, programa!!

ScratchCatalà - Imagina, crea, programa!!

Aprendo Scratch Cuaderno de trabajo online Aprender a programar en la escuela no tiene porque ser una tarea imposible. Si en lugar de mostrar código en un editor de textos se opta por metáforas visuales, la motivación aumenta notablemente. Scratch es un ambicioso editor multimedia diseñado en el Instituto Tecnológico de Massachusetts, con el que se pueden crear desde historias animadas hasta juegos como el Tetris, pasando por presentaciones interactivas y simulaciones sencillas. Los límites los pone únicamente la imaginación. Para lograr que incluso un niño aprenda a usar Scratch, el entorno de desarrollo utiliza un lenguaje de programación totalmente visual, compuesto por bloques coloreados que se encajan formando estructuras básicas como bucles o secuencias. Los comandos de Scratch se dividen en ocho categorías con las que se pueden insertar y controlar sonidos, imágenes, variables y otros elementos. Índice Sesión 1: Introduccion 1 Introducción 1.1 Beneficios de Programar 2 Guía de instalación. 3.1 Flexible

ScratchCatalà - Escoles EP!! NO OBLIDEU FER UN LINK DES DE LES VOSTRES ESCOLES A GRÀCIES!! FORÇA SCRATCH!! Escoles sobre les quals tinc constància de l’ensenyament de l’Scratch, ja sigui dins el pla d’estudis o com extraescolar. Si la teva escola esta duent a terme aquesta tasca educativa, no dubtis en comunicar-m’ho. Mostra Escoles i Scratchers en un mapa més gran CEIPM Patronat Domènech La Teresa Montenegro està introduint l’ensenyament de l’Scratch a la seva escola des de primers d’any. escolaProjecte El Frank Sabaté i la Carlota Bujons, ja és el segon any que realitzen un “Taller de Creació de Videojocs” utilitzant Scratch. Col·legi Virolai La Silvia Rubio i l’equip docent van creure en la idea de presentar l’Scratch dins l’acte de l’Escola Oberta. CEIP El Dofí Els membres del A.M.P.A. estan organitzant un taller pels casals d’estiu d’aquest any 2009 i tenen en ment realitzar un curs estable durant tot l’any com activitat extraescolar. Escola Pia Granollers Escola Montserrat CEIP Pau Casals

EP! MESTRES Citilab - Projecte Scratch ScratchGuiaReferencia.pdf Videotutorials Scratch 2.0 - wikimanuals De wikimanuals Com fer un piano amb plastilina, MakeyMakey i Scratch 2.0 en menys de 5 minuts! Com fer un robot virtual amb Scratch 2.0 en menys de 5 minuts! Com fer un Space Invaders amb Scratch 2.0 en menys de 5 minuts! Com apagar una espelma, fer girar un molinet i inflar una pilota amb Scratch 2.0 en 5 minuts! Com crear els nostres propis blocs amb Scratch 2.0 en 5 minuts! Com fer un joc tipus 'Súper Mario' amb Scratch 2.0 (Primera Part) Com fer un joc tipus 'Súper Mario' amb Scratch 2.0 (Segona Part) Com fer un joc de laberint amb Scratch 2.0 en 5 minuts! Com fer un joc que detecta els moviments del cos amb Scratch 2.0 i una webcam en menys de 5 minuts! Com fer un joc de "El Gran Dictat" amb Scratch 2.0 en 4 minuts Com omplir la pantalla de confeti amb Scratch 2.0 en menys de 5 minuts! Com moure un personatge amb les mans utilitzant Scratch 2.0 i la càmera web en 2 minuts! Com fer un joc de descobrir un personatge amagat en menys de 5 minuts amb Scratch 2.0 Crèdits dels videotutorials

EDUCATIVA Buenas prácticas con Scratch - Curso Scratch Un proyecto de innovación educativa cuya culminación es una fiesta en la que los protagonistas son niños y niñas que han desarrollado distintos proyectos tecnológico/científicos en sus aulas con la ayuda y guía de sus maestros y maestras como facilitadores de su tarea. Formando equipos de 5 ó 6 personas y con una metodología pedagógica dinámica y participativa. Este proyecto se encuentra secuenciado a lo largo del curso escolar en diversas fases que van desde difusión de la idea/proyecto, formación del profesorado que va a participar, seguimiento del trabajo realizado por los equipos en los centros escolares y, por último, realización de la jornada “Scratch Eguna”, donde el alumnado de 5º y 6º de primaria exponen, en un contexto no competitivo, sus trabajos basados en Scratch. Gracias al Kit WeDo de LEGO-Education (el motor, el sensor de proximidad y/o el sensor de inclinación) o bien, a cualquier otro Kit Hardware compatible con Scratch (Picoboard, Arduino...) Más información en:

Imagina, crea, comparteix Jorge Coderch, Àrea d’informàtica, ciències audiovisuals i la seva didàctica | @jcoderch De ben segur que aquesta proposta: imagina, crea, comparteix, engrescaria qualsevol nen i, perquè no dir-ho, també molts adults. Disposar del temps necessari per imaginar, per tenir els coneixements i les habilitats que ens permetin crear i, a més, poder compartir amb el món les nostres creacions semblen una garantia de motivació i també d’aprenentatge. Doncs bé, aquest és precisament el repte que ens proposen des del MIT, en el qual el Lifelong Kindergarten group del Media Laboratory va desenvolupar Scratch, un programari gratuït amb què els nens poden crear històries interactives, jocs i animacions. La interfície de Scratch, que també hi és en català, és tan senzilla que qualsevol persona pot aprendre’n el funcionament bàsic en uns quants minuts. Cada cop són més les escoles, a Catalunya i a tot el món, que dediquen un espai setmanal a la programació amb Scratch. Com funciona? Compartir

Dossier d'aprenentatge Guia Scratch en castellà | Robòtica a l'escola Aquesta guia pretén acostar el món de la informàtica a nens i joves a través de la programació amb Scratch, de manera que es promoguin connexions amb els interessos personals dels alumnes i es potenciï la seva creativitat i imaginació per aconseguir que l’alumnat sigui capaç de dissenyar i crear el tipus de creacions informàtiques dinàmiques i interactives amb les que es relaciona en el seu dia a dia, i per aconseguir que es desenvolupin com pensadors computacionals, és a dir, persones capaces d’aplicar els conceptes i pràctiques informàtiques a altres aspectes de les seves vides.

Scratch (llenguatge de programació) Scratch està basat en el llenguatge de programació LOGO i serveix per aprendre a programar a través del joc i l'experimentació i introduir així el pensament computacional. La seva interfície és senzilla i permet tant crear històries interactives, tutorials, jocs i animacions, com compartir els projectes amb altres usuaris en línia. Els projectes poden ser de temàtica variada, es poden adaptar i orientar a diferents àmbits i objectius. Per exemple, dins l'àmbit educatiu, es pot treballar des de les diferents àrees que recull el currículum de primària. Els usuaris poden experimentar amb els elements que ofereix el programa, com el fons, els efectes de so, diàlegs, objectes i animacions, entre d'altres. Les característiques principals del programa són les següents: Actualment ja hi ha més de 9 milions de projectes públics. El projecte Scratch va ser dissenyat el 2003 pel Grup Lifelong Kindergarten del MIT Media Lab, a Massachusetts, dirigit per Mitchel Resnick. 1. 2. Viccionari

Related: