background preloader

/

/

Microcultures. Faites pousser la fine fleur de l’art the perfect kiss: Archive The Rap Board - Signature catchphrases from your favorite rappers Interview Benjamin Dierstein, chargé de comm du GlazArt - Newsound.fr Newsound a rencontré Benjamin Dierstein , organisateur des soirées « Mangouste » et chargé de communication du GlazArt . En plus d’être conceptrice d’événement, La Mangouste est également productrice d’artistes, de films et d’émissions de radio. www.lamangouste.com Le GlazArt , ancienne gare routière reconvertie en salle de spectacle fait figure de lieu atypique dans la vie musicale parisienne. www.glazart.com Peux-tu me décrire ton parcours ? J’ai fait mes premières armes pendant que j’étais à la fac dans une asso qui s’appellait Fulguro prod avec laquelle on a commencé à faire jouer des groupes. Parallèlement à cela, j’ai été programmateur musique pour le Festival K-Barré , qui est un événement pluridisciplinaire organisé autour de la fac de Rennes 2. C’est à ce moment que je me suis vraiment spécialisé dans la promo, et surtout sur le web. Dans quelles circonstances as-tu décidé de créer la Mangouste ? On l’a créé avec des potes de Rennes avec qui on avait le même genre d’envies.

5 1/2 Examples of Experimental Music Notation | Design Decoded The score for John Cage’s indeterminate composition “Fontana Mix” (image: BBC Radio 3) With the development of music notation , music was set free from the delicate bonds of oral and aural traditions. A standardized, underlying structure meant that everything from Gregorian chant to “Johnny B Goode” could be preserved and proliferated with relative ease. However, beginning in the years after World War II, some more progressive musicians and composers began to think that the music staff might be more restricting than liberating and began to experiment with new, more expressive forms of graphic music notation. American composer John Cage explored the use chance and indeterminacy in his musical compositions with the aim of erasing his own subjectivity from his music, the hand of the artists, as it were. The score for Steve Reich’s “Pendulum Music” (image: Steven Reich, Writings on Music, 1965-2000) Brian Eno’s graphic notation for Music for Airports, published on the back of the album sleeve

Related: