background preloader

Free Kids Clip Art by Phillip Martin, Free Clip Art for Kids

STREET ART UTOPIA Copyright and Creative Commons Julia’s dream is to make a living as a photographer. In this dream, she takes amazing photos, people buy them, and their purchases fund her future work. But it’s not that simple. Julia wants to publish some of her photos to help spread the word, but she’s concerned because photos are easy to copy. So she does some research and learns that in the U.S., as with other countries, we have laws that give creators of materials like books, images, movies, artwork and music a way to own and protect their creations. And she’s surprised to find that when she creates photos, she owns the copyright to them automatically, without taking any other action. She likes being covered by copyright law, but it limits her exposure, because her permission is required for sharing a photo. Her research leads her to Creative Commons, which is a set of licenses that she can use to make her copyrighted photos free for sharing. Across the country, Kelly needs a travel photo for his magazine article.

Plus de mille dessins de Georges Wolinski (1934-2015) dans Gallica Dès les années 2000, Georges Wolinski attire l’attention des pouvoirs publics sur le dessin de presse en France : de nombreuses collections de plusieurs dizaines de milliers de dessins méritent d’être conservées dans les meilleures conditions. Commentaires amusés et critiques averties sur l’actualité au jour le jour, ces œuvres éphémères sont des miroirs à multiples facettes de notre époque, réserves précieuses pour les chercheurs d’aujourd’hui et de demain. En 2007, sous l’égide de Georges Wolinski, le Rapport "Duvernois" sur la promotion et la conservation du dessin de presse est remis au ministère de la Culture et la Bibliothèque nationale de France est chargée de collecter et de valoriser ces œuvres originales. En 2011, Wolinski dépose l’ensemble de ses archives à la BnF et fait un don de plus de mille dessins l’année suivante. La numérisation de cet ensemble entré par don et son accessibilité via Gallica est une grande nouveauté dans l’histoire de la Bibliothèque.

The Ultimate list of Free Stock Photos Sites for eLearning Are you looking for free e-learning images, photos, cliparts or illustrations? In this post I will present you The Ultimate list of Free Stock Photos Sites for eLearning. If anyone of you have used one or more of the above Free Stock Photos Sites I will very much appreciate if he/she share with us his experience! If you know another Free Stock Photos Sites that is not included in the list I will highly appreciate if you leave a comment with a link! PublicDomainPictures.net is a repository for free public domain photos. You can download high quality photos, upload your own pictures, earn money to charity, get exposure and gain popularity and improve your photographic and graphic skills.FreeImages is not just another clipart graphic site!.... Get 2 Free eBooks Get the eLearning Industry's Articles in your inbox.

Renoir au fil de l'eau. Un supercut de Delphine Simon-Marsaud et Olivier Gonord « Je ne conçois pas le cinéma sans eau. Il y a dans le mouvement du film un côté inéluctable qui l'apparente au courant des ruisseaux, au déroulement des fleuves. Ça, c'est l'explication maladroite d'une sensation. De Boudu sauvé des eaux au Déjeuner sur l'herbe, en passant par les bords du Loing d'Une partie de campagne, les eaux stagnantes des marais de L'Étang tragique ou encore les ondes indiennes du Fleuve, le motif de l'eau dans le cinéma de Jean Renoir... Restitution 3D de la « librairie » | MONLOE : MONtaigne à L'Œuvre Accéder à la « librairie » 3D, par Archéovision La « librairie » de Michel de Montaigne – Restitution conjecturale de la « librairie » au XVIe siècle Vous devez de préférence disposer d’un écran HD et d’un navigateur à jour afin de bénéficier de la meilleure qualité de la restitution et optimiser la navigation dans les menus. > Vers la restitution 2D des sentences de la « librairie » > Vers l’édition des sentences peintes au plafond de la « librairie »> Vers la dédicace de la « librairie » à La Boétie Nous vous proposons de visiter la « librairie » de Montaigne selon plusieurs états : État actuel de la « librairie »État actuel du plafond de la « librairie », avec transcription et traduction des sentences que Montaigne y a fait peindre.États restitués de la « librairie » au XVIe siècle (« Inscriptions état I », « Inscriptions état II » et « Plafond peint »). Écran d’accueil de la restitution 3D : Aide à la navigation (accessible en permanence en bas à gauche de votre écran)

Galerie des Offices, Florence, Italie The Uffizi was designed by Giorgio Vasari in 1560 for Cosimo I de'Medici to house the Granducal Magistratures of Tuscany. Over time, the top floor loggia became an exhibition of the dynastic collection of ancient sculpture, artwork and artifacts. The eastern wing of the building incorporated the ancient Florentine church of San Pier Scheraggio and the wing to the west connected with two existing buildings, the Mint and the Loggia dei Lanzi. Vasari conceived an architectural module to be repeated all along the building: a portico flanked by two pillars, with niches on the ground floor and three windows on the upper story. In 1565, on the occasion of the marriage of his son Francesco to Giovanna d'Austria, Cosimo I asked Vasari to design a raised passageway connecting Palazzo Vecchio with Palazzo Pitti, the new residence of the family.

Related: