background preloader

News Corporation

News Corporation or News Corp. was an American multinational mass media corporation headquartered in New York City. It was the world's second-largest media group as of 2011 in terms of revenue, and the world's third largest in entertainment as of 2009.[7][8][9][10] News Corporation was a publicly traded company listed on the NASDAQ. On 28 June 2012, Rupert Murdoch announced that, after concerns from shareholders in response to its recent scandals and to "unlock even greater long-term shareholder value", News Corporation's assets would be split into two publicly traded companies, one oriented towards media, and the other towards publishing. History[edit] Main studios of the News Corporation's Fox News Channel viewed at street level from 1211 Avenue of the Americas in New York City. Moving into the United States[edit] In 1981, News Corp bought half of the movie studio 20th Century Fox, buying the other half in 1984. Expansion and consolidation[edit] Development since 2000[edit] Scandals[edit]

Time to throw the bums out Time’s up: The Zuccotti Park vagabonds have had their say – and trashed lower Manhattan – for long enough. They need to go. Be it voluntarily – by packing their tents and heading off in an orderly fashion. Or by having th NYPD step in – and evict them. But go they must: Their lease on Zuccotti Park has expired. And it’s their own fault. What began as a credible protest against bank bailouts, crony capitalism and the like has, in large measure, been hijacked by crazies and criminals. Beyond that, too many protesters demonstrate by their actions a level of contempt for residents, businesses and workers in the area that long ago crossed the line. No one should have to put up with the incessant noise, filth and downright dangerous conditions the protesters have foisted upon lower Manhattan. The drumming and tambourines. The yelling and screaming. The public urination and defecation. The drugs. The lewdness. The criminals and their crimes. It’s all got to end. But there comes a time when enough is enough.

Fox News Channel Fox News Channel (FNC), also known as Fox News, is an American basic cable and satellite news television channel that is owned by the Fox Entertainment Group subsidiary of 21st Century Fox. As of August 2013, approximately 97,186,000 American households (85.1% of cable, satellite & telco customers) receive the Fox News Channel.[1] The channel broadcasts primarily from studios at Rockefeller Center in New York City. The channel was created by Australian-American media mogul Rupert Murdoch, who hired former NBC executive Roger Ailes as its founding CEO.[2] It launched on October 7, 1996,[3] to 17 million cable subscribers.[4] It grew during the late 1990s and 2000s to become the dominant cable news network in the United States.[5] History Early years In February 1996, after former U.S. From the beginning, FNC has placed heavy emphasis on visual presentation. Outlets FNC maintains an archive of most of its programs. Television High-definition Radio Online Personalities Program hosts Demographics

Dot-com company A dot-com company, or simply a dot-com (alternatively rendered dot.com, dot com or .com), is a company that does most of its business on the Internet, usually through a website that uses the popular top-level domain ".com" (in turn derived from the word "commercial"). While the term can refer to present-day companies, it is also used specifically to refer to companies with this business model that came into being during the late 1990s. Many such startups were formed to take advantage of the surplus of venture capital funding. Many were launched with very thin business plans, sometimes with nothing more than an idea and a catchy name. The stated goal was often to "get big fast", i.e. to capture a majority share of whatever market was being entered. List of well-known failed dot-coms[edit] In the late 1990s many businesses were interested in investing in the Internet to expand their market. There are thousands of failed companies from the dot-com bubble of the late 1990s. See also[edit]

New York Post: Search Results: occupy News Page Six Sports Entertainment Search Results Refine by Type Refine by Section Refine by Site Your search for " occupy " returned 2150 results. 1 - 10 of 2150 sort by: date | relevance ' OCCUPY ' PROTESTER GETS 3 YEARS IN STATUTORY RAPE OF 14-YEAR-OLD ... OWS OFFSHOOT STRIKE DEBT IS RAISING MONEY TO PAY OFF PEOPLE'S ... OWS PARTIERS COP PLEA DEALS FOR DESTRUCTIVE BASH - NYPOST. ... CAPRICORN - NYPOST.COM ... perfectly. NEW YORK POST is a registered trademark of NYP Holdings, Inc. nypost.com , nypostonline.com , and newyorkpost.com are trademarks of NYP Holdings, Inc. © Copyright 2013 NYP Holdings, Inc.

Financial Times The FT has an average daily readership of 2.2 million people worldwide (PwC audited figures, November 2011). FT.com has 4.5 million registered users and over 285,000 digital subscribers, as well as 600,000 paying users. FT Chinese has more than 1.7 million registered users.[2] The world editions of the Financial Times newspaper had a combined average daily circulation of 234,193 copies (88,000 for the UK edition), for January 2014 .[3] In February 2014 the world editions, combined, of the Financial Times sold 224 thousand copies. In October 2013, the combined paid print and digital circulation of the Financial Times reached nearly 629,000 copies (282,000 for print and 387,000 for online sales), the highest circulation in its 125-year history.[4] Current print sales for the paper stand at 230,470.[1] Its main rival is The Wall Street Journal, an American financial news publication published in New York City by News Corp. History[edit] The FT's London offices at One Southwark Bridge, 2013

Doing a Background Check on CNN Since CNN broadcasters seem so intent on looking back decades into promo letters and newletters put out by one of Ron Paul's organizations,when everyone admits Ron Paul did not write the letters, lets take a look at the background of some of those affiliated with CNN. It's as elitist as you can get, with strong ties to the CIA recruiting ground, Yale University. CNN is owned by Times Warner, CEO Jeffery L. Bewkes is a director of the Council on Foreign Relations and also serves on the board of Yale University. Also affiliated with Yale and CNN are Anderson Cooper and David Gergen. Anderson Cooper spent time interning, during his summer breaks in his sophomore and junior years at Yale, at the CIA. Cooper is the son of Gloria Vanderbilt and the great-great-great-grandson of Cornelius Vanderbilt. Cooper is also a member of the Manuscript Society (aka The Wrexham Foundation). It is not clear when the Manuscript Society "tapped" blacks for membership, if ever.

Reading Between the Lines:’New York Post’ Supports Message of Occupy Wall Street 'New York Post': Secret 99%-ers? You might read this morning’s editorial in the New York Post, “Time to throw the bums out,” as a knock on the Occupy Wall Street protests. After all, so far the paper has been pretty negative about the whole Zuccotti Park scene, calling it a drug-laden, hippie den that is a breeding ground for sexual malarkey and criminal activity. But it turns out the Post is quite sympathetic to the cause…if you read between the lines. Let’s start at the beginning: What began as a credible protest against bank bailouts, crony capitalism and the like has, in large measure, been hijacked by crazies and criminals. “You hear that Walter? Oh, and then comes a more overarching endorsement: No one has greater respect for the First Amendment than this paper. “Walter! “Alice, I swear to God if I have to come into the kitchen for no reason…” “No it’s really cute this time, I promise. “Walter, do you hear that? The tambourines!!

British Sky Broadcasting British Sky Broadcasting Group plc (commonly known as BSkyB; trading as Sky) is a satellite broadcasting, broadband and telephone services company headquartered in London, with operations in the United Kingdom (UK) and Ireland. Formed in 1990 by the equal merger of Sky Television and British Satellite Broadcasting, BSkyB is the largest pay-TV broadcaster in the UK and Ireland with over 10 million subscribers.[2][3] BSkyB is listed on the London Stock Exchange and is a constituent of the FTSE 100 Index. It had a market capitalization of approximately £14.32 billion (US$23 billion) as of 30 September 2013 on the London Stock Exchange.[4] 21st Century Fox owns a 39.14 per cent controlling stake in the company.[5] History[edit] British Sky Broadcasting was formed by the merger of Sky Television and British Satellite Broadcasting on 2 November 1990.[6] Both companies had begun to struggle financially and were both suffering financial losses as both competed against each other for viewers.

Fake BBC Video: Irrefutable Evidence of a Stunning bit of Fakery by the BBC In this version the medic being interviewed says about the 2 minute mark: “..It’s just absolute chaos and carnage here, erm we’ve had a massive influx of what looks like serious burns, er seems like it must be some sort of chemical weapon, I’m not really sure..” In this version she says – it is at about 2 mins 20 seconds in this edit: “..It’s just absolute chaos and carnage here, erm we’ve had a massive influx of what looks like serious burns, er seems like it must be some sort of, I’m not really sure, maybe napalm, something similar to that..” The disturbing thing is the footage of the doctor talking is precisely the same each time. It is edited so as to give the impression the medic is talking in real time in her natural voice – there are none of the accepted devices used to indicate a voiceover translation. Terrible things are happening all the time in Syria’s civil war, between Assad’s disparate forces and still more disparate opposition forces, and innocent people are suffering.

Chomsky: Anarchy rules OK Chomsky tells Australia PEOPLE should embrace the sort of anarchism typified by WikiLeaks founder Julian Assange, Noam Chomsky says. The American commentator, philosopher and activist was being interviewed in front of a packed theatre at the Sydney Opera House today when he was asked his thoughts on Prime Minister Julia Gillard's comments that WikiLeaks founder Julian Assange's motivations were "sort of anarchic". Professor Chomsky said if anarchy meant questioning authority and demanding the truth, then everyone should be anarchic. "In that sense I think everyone should be an anarchist," he said, in response to heavy applause from the audience. Anarchism should not be viewed in a negative light, Prof Chomsky said. "It's not the conception of anarchism as people running wild and breaking windows. "And if it cannot justify itself, then it should be dismantled. Prof Chomsky is to receive the 2012 Sydney Peace Prize at a ceremony later this evening.

The Wall Street Journal The Wall Street Journal is an American English-language international daily newspaper with a special emphasis on business and economic news. It is published six days a week in New York City by Dow Jones & Company, a division of News Corp, along with the Asian and European editions of the Journal. The Journal is the largest newspaper in the United States, by circulation. According to the Alliance for Audited Media, it has a circulation of about 2.4 million copies (including nearly 900,000 digital subscriptions), as of March 2013,[2] compared with USA Today's 1.7 million. Its main rival in the business newspaper sector is the London-based Financial Times, which also publishes several international editions. In 2011, The Wall Street Journal was ranked No. 1 in BtoB's Media Power 50 for the 12th consecutive year. History[edit] Beginnings[edit] Barron died in 1928, a year before Black Tuesday, the stock market crash that greatly affected the Great Depression in the United States. WSJ. WSJ. WSJ.

BBC Caught Staging Syria Chemical Weapons Propaganda? Bonuses Worthy of Protest for Gannett and Tribune Executives “The bonus system has gone beyond a means of rewarding talent and is now Wall Street’s primary business,” the newspaper editorial stated, adding: “Institutions take huge gambles because the short-term returns are a rationale for their rich payouts. But even when the consequences of their risky behavior come back to haunt them, they still pay huge bonuses.” Well thought and well put, but for one thing: If you were looking for bonus excess despite miserable operations, the best recent example I can think of is , which owns USA Today. The week before the editorial ran, Craig A. Dubow resigned as Gannett’s chief executive. His short six-year tenure was, by most accounts, a disaster. Never a standout in journalism performance, the company strip-mined its newspapers in search of earnings, leaving many communities with far less original, serious reporting. Given that legacy, it was about time Mr. But the board gave him far more than undeserved plaudits.

Sky Italia Pay TV services on Sky Italia are encrypted in NDS VideoGuard. The VideoGuard set-top boxes that have been provided since July 2010 are identical to the Sky+ HD boxes used in the UK. Pace, Amstrad and Thomson, all Digibox licensors, have been producing Sky Italia boxes (Sky Box, Sky HD, My Sky and My Sky HD) identical to their Sky Digital, Sky+ and Sky+ HD offerings, albeit with the potential removal of the second card slot and UHF modulator. History[edit] Since July 2010 Sky Italia has been giving the 'Sky Digital Key' and the My Sky HD box for free to every new customer (since July 2009 HD channels have been available with no extra cost to all Sky Italia subscribers). The 'My Sky' boxes launched on 22 November 2005 - based on a new digital receiver with HDD recording capabilities and surround sound output (not previously available on the normal box). On 28 June 2010, Sky Italia changed its brands and logos, making them identical to the BSkyB ones. Sky HD[edit] External links[edit]

Related: