background preloader

Grégoire Korganow - Accueil

Grégoire Korganow - Accueil
Related:  PhotoPhotographiephotographers

Corinna Kern Corinna Kern is a German-born photojournalist and documentary photographer currently based in South Africa. She completed her Master in Photojournalism at the University of Westminster in London in 2013. Her long-term personal projects focus on alternative and non-conformist lifestyles captured from an insider-perspective. Corinna@foto-kern.com Circulations Festival, France, 2015 Boutographies Rencontres Photographique, France, 2015 One Eyed Jacks Open Call, Brighton, UK, 2015 Lensculture Emerging Talent Exhibition, Barcelona, 2014 Seoul Lunar Photo Fest, Korea, 2014 New York PhotoWorld Festival, USA, 2014 Backlight Photo Festival, Finland, 2014 Krakow Photo Fringe Festival, Poland, 2014 British Shorts Film Festival, Berlin, 2014

accueil Editions Xavier Barral, Paris « Stéphane Couturier » 200 pages, 25 x 28 cm Publication early October, 2016 39€ retail price AutoPhoto - Group Show Fondation Cartier pour l’art contemporain - Paris April 19, 2017 - October, 2017 Stéphane Couturier - Solo Show Galerie Kornfeld - Berlin April 27, 2017 - June 17, 2017 Retrospective, Stéphane Couturier ArTsenal, centre départemental d’art contemporain - Dreux May 6, 2017 - September 10, 2017 You Want Truth or Beauty ? Kunsthalle Nexus - Saalfelden May 20, 2017 - August 26, 2017 Musée Nicéphore-Niépce - Chalon-sur-Saône - « Alger, Climat de France » La Galerie Particulière - Paris - « Anaklasis » Paris Photo, Galerie Particulière Booth - Grand Palais, Paris Stéphane Couturier - Maison Européenne de la Photographie Stéphane Couturier - Kornfeld Gallery - Berlin Galerie Michel Journiac - University Paris 1 Panthéon-Sorbonne - « Climat de France » Hôtel des Arts - Toulon - France - « Alger - Climat de France » Institut Français - Fukuoka - Japan - « Melting Point »

Edouard de Blaÿ - Paris Les collections photographiques du musée de Bretagne - Accueil Le musée de Bretagne collecte des photographies depuis la seconde moitié du 19e siècle. Évaluées à 400 000 négatifs sur verre et films souples et à plus de 13 000 tirages, ces collections sont les plus importantes du musée. Pour la première fois, une partie de ces fonds a été présentée au public à travers l’exposition Reflets de Bretagne – 160 ans de photographies inédites (29 juin 2012 - 06 janvier 2013). Couvrant les cinq départements historiques bretons, elle offrait un large et riche panorama de la Bretagne à travers tirages originaux d’auteurs et prises de vues d’anonymes. A l’occasion de cette exposition, une base de données dédiée aux fonds photographiques du musée a été constituée : elle vous propose près de 13 000 notices et 15 000 images, des années 1840 jusqu’à nos jours. Bon voyage photographique à tous… Tapez un mot ou un groupe de mots. Mosaïque Recherche avancée

From The Upper Deck apprendre les bases de la photo : cours gratuits pour les débutants, explications simples Cours gratuits sur toutes les notions fondamentales – pour bien débuter en photo. Ces pages proposent des conseils et des explications sur les thèmes suivants : le choix de votre équipement (type d'appareil, objectifs et accessoires tels que pied, flash, filtres, etc.) ; les concepts fondamentaux de l'exposition, en particulier la mesure de la lumière et le trio vitesse, ouverture, sensibilité ; la gestion de la lumière (éclairage doux, éclairage dramatique, etc.) ; les règles de bases de la composition (ou cadrage), telle que la règle des tiers ou le nombre d'or ; le rôle de la zone de netteté (mise au point et profondeur de champ) et son importance pour la composition. Pour un survol et une vue d'ensemble de l'essentiel à savoir, vous pouvez aussi consultez la page de rappel du blog Bases de la prise de vue. Les notions présentées ici sont séparées sur différentes pages pour des raisons de clarté.

Garry Winogrand Voir le portrait filmé de l'exposition : Le Jeu de Paume présente la première rétrospective, depuis vingt-cinq ans, du grand photographe américain Garry Winogrand (1928-1984). Chroniqueur célèbre de l’Amérique de l’après-guerre, Winogrand est encore mal connu, tant il a laissé de travail à accomplir — au moment de sa mort prématurée — dans l’archivage, le développement et le tirage de ses photographies. Il est cependant sans conteste l’un des maîtres de la photographie de rue américaine, au même titre qu’Evans, Frank, Friedlander ou Klein. Célèbre pour ses photographies de New York et de la vie aux États-Unis depuis les années 1950 jusqu’au début de la décennie 1980, Winogrand cherche à savoir « à quoi ressemblent les choses quand elles sont photographiées ». Winogrand a beau être considéré, par beaucoup, comme l’un des plus grands photographes du XXe siècle, l’examen de son corpus pictural et de son influence sur la discipline demeurent incomplets.

Roman Vishniac Archive | International Center of Photography mouldy piece of soap Kandy, 2014 Here’s to more adventures in 2015. January 1, 2015+ 126 notes Happy holidays! Excited to announce that my first self-published photo zine is now available for purchase online here. theme by: behindtrees customized by: datsraces

Child Labor in America: Investigative Photos of Lewis Hine About these Photos Faces of Lost Youth Left - Furman Owens, 12 years old. Can't read. The Mill Left - A general view of spinning room, Cornell Mill. Left - One of the spinners in Whitnel Cotton Mill. Newsies Left - A small newsie downtown on a Saturday afternoon. Left - Out after midnight selling extras. Left - Francis Lance, 5 years old, 41 inches high. Miners Left - At the close of day. Left - Breaker boys, Hughestown Borough, Pennsylvania Coal Co. The Factory Left - View of the Scotland Mills, showing boys who work in the mill. Left - Young cigar makers in Engelhardt & Co. Left - Day scene. Seafood Workers Left - Oyster shuckers working in a canning factory. Left - Manuel the young shrimp picker, age 5, and a mountain of child labor oyster shells behind him. Field and Farm Work Left - Camille Carmo, age 7, and Justine, age 9. Left - Twelve-year-old Lahnert boy topping beets. Little Salesmen A Variety of Jobs Left - A Bowery bootblack in New York City. Struggling Families Pastimes and Vices

Saul Leiter “To say that he flourishes at the top in the Mount Olympus of New York photography is saying a great deal. He is right up there with the amazing heights of photographic history itself. He’s more abstract than many, he’s more constructive than several but he’s also more soulful than a great many.” Max Kozloff (Art Historian) Saul Leiter’s ground-breaking work in photography and painting is only now receiving the international recognition it deserves. Born in Pittsburgh in 1923, Saul Leiter was the son of a distinguished Talmudic rabbi. Leiter’s earliest black and white photographs show an extraordinary affinity for the medium, and by 1948 he began to experiment in color. Leiter has made an enormous and unique contribution to street photography. Martin Harrison, editor and author of Saul Leiter Early Color, writes, “Leiter’s sensibility…placed him outside the visceral confrontations with urban anxiety associated with photographers such as Robert Frank or William Klein.

PIERRE DE FENOYL Legacy of Agent Orange As April 30 approaches, marking 40 years since the end of the Vietnam War, people in Vietnam with severe mental and physical disabilities still feel the lingering effects of Agent Orange. Respiratory cancer and birth defects amongst both Vietnamese and U.S. veterans have been linked to exposure to the defoliant. The U.S. military sprayed millions of gallons of Agent Orange onto Vietnam's jungles during the conflict to expose northern communist troops. Reuters photographer Damir Sagolj travelled through Vietnam to meet the people affected, four decades on. If you are on the plane taking off from Danang airport in Vietnam, look through the window on your right - between the departure building and the yellow wall separating the airport from densely populated neighbourhoods - you will see an ugly scar on the already not very pretty face of the Vietnam War. This is where barrels of Agent Orange were kept in the airport U.S. military used to spray the defoliant across the country.

Image et pédagogie • Visées éducatives de l'éducation aux médias• Objectifs généraux d'une éducation à l'image et aux médias audiovisuels• Typologie des pratiques pédagogiques sur l'image• Objectifs spécifiques d'une éducation à l'image• Conseils et remarques• Face aux images• Textes complémentaires - partager Visées éducatives de l'éducation aux médias Qu'entend t-on par éducation aux médias ? La définition la plus précise que nous avons trouvée est celle proposée par Cary Balzagette, Evelyne Bevort, Josiane Savino (in : L'éducation aux médias dans le monde, Clemi Unesco, 1992) : "Une éducation aux médias est une pratique et un processus éducatifs destinés à permettre aux membres d"une collectivité de participer de façon créative et critique (au niveau de la production, de la distribution, et de la présentation) à l'utilisation des médias technologiques et traditionnels, afin de développer et libérer les individus et la collectivité et de démocratiser la communication." Conseils et remarques

Related: