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Open source / 64-bit / ray marcher

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What is a Mandelbox - Mandelbox A Mandelbox is a box-like fractal object that shares several properties with the well known Mandelbrot set; it is a map of continuous, locally shape preserving Julia sets. This means the object varies at different locations, since each area uses a Julia set fractal with a unique formula. Like the Mandelbrot set a Mandelbox is calculated by applying a formula repeatedly to every point in space. That point v is part of a Mandelbox if it does not escape to infinity. In fact it replaces the Mandelbrot equation z = z2 + c with: v = s*ballFold(r, f*boxFold(v)) + c where boxFold(v) means for each axis a: if v[a]>1 v[a] = 2-v[a] else if v[a]<-1 v[a] =-2-v[a] and ballFold(r, v) means for v's magnitude m: if m<r m = m/r^2 else if m<1 m = 1/m The standard Mandelbox uses this formula with s=2, r=0.5 and f=1. Unlike the Mandelbrot set a Mandelbox can exist in any number of dimensions. Properties It is probably a multi-fractal, which means it doesn't have a single fractal dimension measure, however:

the childhood beliefs site - I Used To Believe Documentation:Contents - POV-Wiki Welcome to the POV-Ray version 3.7.x documentation repository ... if you're looking for the most up to date documentation, you've found it! This content is used to generate the documentation included with the distribution, so occasionally it can get ahead of the current release. The content has been divided into the following five major sections: New to POV-Ray? You'd most likely want to begin with the tutorial section. Introduction to POV-Ray 1.1 Introduction 1.1.1 Program Description 1.1.2 What is Ray-Tracing? 1.1.3 What is POV-Ray? 1.1.4 Features 1.1.4.1 Changes and New Features Summary 1.1.4.1.1 Version 3.7.1 1.1.4.1.2 Version 3.7.0 1.1.5 Trademarks 1.1.6 The Early History of POV-Ray 1.1.6.1 The Original Creation Message 1.1.6.2 The Name 1.1.6.3 A Historic 'Version History' 1.1.7 How Do I Begin? 1.1.8 Notation and Basic Assumptions 1.2 Getting Started 1.2.1 Our First Image 1.2.1.1 Understanding POV-Ray's Coordinate System 1.2.1.2 Adding Standard Include Files 1.2.1.3 Adding a Camera 1.2.2 Basic Shapes

Mandelbox - Wikipédia Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Mandelbox standard (facteur 2) En mathématiques, le mandelbox est un objet fractal. Découvert par Tom Lowe en 2010, il est défini de manière similaire à l'ensemble de Mandelbrot. §La transformation[modifier | modifier le code] La transformation Mandelbox applique à chaque point x de l'espace, la double transformation suivante : est une transformation de pliage linéaire, pour chaque axe a de l'espace: si alors sinon si alors est un pliage non linéaire, (en notant m le module de x): Le Mandelbox standard est défini avec s=2, r=0.5 et f=1. s est le principal facteur multiplicateur. §Voir aussi[modifier | modifier le code] §Liens externes et références[modifier | modifier le code] Jos Leys : Mandelbox sur le site Images des mathématiques(en) Mandelbox site : site de Tom Lowe, avec des images, définitions et historique de la découverte.

Ultra Fractal: Advanced Fractal Software for Windows and Mac OS X Images des mathématiques « Comme dans un rêve… » Le 17 novembre 2011 - Ecrit par Aurélien Alvarez Le jeudi 24 novembre de 19h à 22h, venez nombreux au vernissage de l’exposition d’art fractal 3D « Comme dans un rêve… » de Jérémie Brunet. Après le succès de sa première exposition en janvier dernier, venez découvrir les derniers tableaux de Jérémie Brunet, lauréat du concours international « Benoit Mandelbrot Fractal Art Contest 2011 » ainsi que son dernier livre et son DVD reprenant ses meilleures vidéos de voyages fantastiques au pays des fractales 3D. Rendez-vous donc : Atelier RIPS, 16 rue Jacquemont, Paris 17 (les 3 fenêtres à droite de l’entrée) Entrée libre du 25 au 27 novembre de 15h à 20h. Nous avons déjà eu de multiples occasions de parler des fractales sur Images des maths. Par leurs qualités graphiques, les fractales sont passionnantes à explorer et permettent de créer des œuvres statiques ou des vidéos d’une grande originalité, nous transportant dans des univers à la fois abstraits et familiers.

Stuff White People Like WebGL Water Loading... Made by Evan Wallace This demo requires a decent graphics card and up-to-date drivers. If you can't run the demo, you can still see it on YouTube. Interactions: Draw on the water to make ripples Drag the background to rotate the camera Press SPACEBAR to pause and unpause Drag the sphere to move it around Press the L key to set the light direction Press the G key to toggle gravity Features: Raytraced reflections and refractions Analytic ambient occlusion Heightfield water simulation * Soft shadows Caustics (see this for details) ** * requires the OES_texture_float extension** requires the OES_standard_derivatives extension Tile texture from zooboing on Flickr

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