background preloader

Portail du film documentaire

Portail du film documentaire

Aryana Libris Authors : Lindholm David - Karlsson Ulf Title : The bare-knuckle boxer's companion Learning how to hit hard and train tough from the early boxing masters Year : 2009 Link download : Lindholm_David_-_The_bare-knuckle_boxer_s_companion.zip Introduction. Festival du Film Pastoralismes et Grands Espaces Festival du Film Pastoralismes et Grands Espaces le prochain festival aura lieu du 15 au 18 octobre 2014 + d’infos sur... L’Association Pastoralismes du Monde Depuis 1994, l’association « Pastoralismes du Monde » poursuit les objectifs suivants : Promouvoir et valoriser les Pastoralismes modernes, Développer et conforter les échanges avec les pays du Sud, Faire partager des créations cinématographiques sur le thème du pastoralisme et illustrer les particularités du monde pastoral. Ce festival rassemble donc depuis 1994 des productions cinématographiques sur le thème du pastoralisme et est également l’occasion de rassembler les acteurs du pastoralisme et du cinéma. Les troupeaux mis en œuvre par le pastoralisme parcourent les plus grands espaces naturels des terres émergées et contribuent à la valorisation des ressources naturelles renouvelables. Cette universalité du pastoralisme en fait un thème fédérateur, c’est une chance pour affronter les nouveaux défis qui s’annoncent.

How to Make the Perfect Sundance Film Hoping to make a film that will play at Sundance? Take Ted Hope's advice — he's had twenty-three. Our ten-step formula for how to make a Sundance film comes from veteran producer (and Fandor CEO) Ted Hope, who recently released his first book, Hope For Film: From the Frontline of the Independent Cinema Revolutions. While the (public) deadline for submissions to the Sundance Film Festival just passed, there are surely many filmmakers still working feverishly on their cuts (whether they garnered an extension, or whether they submitted a rough cut that still needs work). This is a guest post by Ted Hope, excerpted from his book Hope for Film. 1. Center the story around an everyday person, someone the audience can identify with (not a wealthy or an evil type). 2. The protagonist needs to go through a serious arc, suffer hardship, and then come to some understanding that the audience didn’t expect. 3. Show risk-taking in the filmmaking. 4. If you can’t be bold, be disciplined. 5. 6. 7. 8. 9.

Related: