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Booktype

Booktype is a software that helps publishers, print-on-demand services and education institutions produce better books, faster. If you want to get started but don't want to install Booktype (you need a server and some programming knowledge), then Booktype Pro is for you. It has the same social tools, easy workflows and freedom to choose your own licences, but Sourcefabric takes care of your own platform's installation, hosting, upgrades, and security. Once set up, a Booktype installation can be accessed by anyone via almost any web browser (we recommend Chrome or Firefox). Self-hosted installation If you wish to install your own Booktype you will need a web server and the assistance of someone who knows how to install software for the web. Booktype is supported on Unix systems like Debian, Ubuntu, CentOS and also on an OSX server. 1) Download the code 2) Follow these instructions to install Objavi is the software that converts Booktype books from their native HTML into PDF for printing. Related:  Lecture et livres numériquespublishingPor animacions

233 Objets nomades en classe : nouveaux objets, nouveaux usages Qui aurait pu prétendre à l’explosion des SMS, au départ destinés à l’échange d’informations purement techniques entre ingénieurs ou techniciens ? Comment prévoir les usages qu’en feront les générations à venir en fonction des progrès techniques de plus en plus rapides ? L’accord passé entre la société France Télécom Orange et le CRDP de Paris nous a permis de bénéficier d’un prêt d’une douzaine de tablettes électroniques de la marque Samsung, modèle Galaxy Tab. EN FRANÇAIS En accord avec le professeur de lettres-histoire, nous avons élaboré une séance pédagogique d’une durée de deux heures sur la presse écrite quotidienne. Notre objectif principal était d’amener les élèves à travailler conjointement, à des fins de comparaison, avec la version numérisée et le site Internet de quatre quotidiens. À l’aide de la version numérisée des quotidiens, les élèves ont tout d’abord parcouru l’actualité du jour. ET DEMAIN ? Notes

Publishing Traditionally, the term refers to the distribution of printed works such as books (the "book trade") and newspapers. With the advent of digital information systems and the Internet, the scope of publishing has expanded to include electronic resources, such as the electronic versions of books and periodicals, as well as micropublishing, websites, blogs, video game publishers and the like. Publication is also important as a legal concept: There are two categories of publisher: Non-Paid Publishers : The term non-paid publisher refers to those publication houses which do not charge author at all to publish the book.Paid Publishers : The author has to meet with the total expense to get the book published and author has full right to set up marketing policies. The process of publishing[edit] For works written independently of the publisher, writers often first submit a query letter or proposal directly to a literary agent or to a publisher. Acceptance and negotiation[edit] Editorial stage[edit]

Lecture-écriture numérique. Synthèse Je viens clore la quinzaine d’articles que j’ai écrite sur le thème de la lecture-écriture numérique (ici, ici et là) par un schéma dont j’espère qu’il est lisible alors que le sujet est d’une véritable complexité. Je vous dois à cet effet quelques explications sur une représentation graphique forcément discutable. Je l’ai imaginée comme un « réseau conceptuel » (Britt-Mari Barth) dont la lecture se fait à deux niveaux. L’un horizontal, non hiérarchique, caractérisé, dans l’accomplissement d’une tâche, par les va-et-vient et les interrelations entre des éléments de contexte (en bleu) et des cultures (en vert clair). L’autre vertical, hiérarchique, qui propose une distinction entre des notions organisatrices (en orange) et des notions essentielles (en jaune). Afin de gagner en simplicité je me suis employé à décomposer ce qui se veut être, dans mon esprit, un modèle opérationnel.

Booktype Booktype / Booktype / Booktype Pro Get started today Get started with Booktype in minutes. Booktype Pro is a cloud-hosted version of our open source software. Let us take care of install, hosting and security. Best Value First month free! Need something extra? If you need something more than the options offered, talk to us about custom design, installation, format import/export and more. Manage my account Login to check your payment options, account details, support tickets and server status. Terms and Conditions Read the full Terms and Conditions for Booktype Pro over on our Privacy and Data page. Is Booktype Pro secure? Sourcefabric utilises state-of-the-art encryption, protection and network security. How long does set-up take? Am I tied to a long term contract? Can I easily upgrade my package? How do I manage my account? What happens if I need help? How do Booktype Pro packages work? Why do you need my credit card or Paypal details? Can I make my Booktype Pro account private? What is Booktype Pro? News

Interview de David Liziard Interview de David Liziard, directeur des médiathèques d'Issy-les-Moulineaux. Site à consulter : Bonjour Monsieur Liziard. David LIZIARD : Depuis mars 2009. Tout d'abord, les termes e-book, liseuse, et tablette sont-ils équivalents ? David LIZIARD : Les gens connaissent le plus souvent le terme ebook parce que c’est celui qui a été utilisé en premier par les journalistes. La médiathèque que vous dirigez a été la première en France à mettre en place un prêt de liseuses. David LIZIARD : Les médiathèques d’Issy-les-Moulineaux ont été les premières bibliothèques municipales à acheter suffisamment de liseuses pour pouvoir en proposer le prêt général au public. Quels partenaires ont été engagés dans cette opération ? David LIZIARD : Le coût global est de 5 800 euros pour l’ensemble des 22 liseuses que possède la médiathèque, sachant que les prix varient entre 190 euros et 300 euros suivant les modèles. Venons-en aux aspects plus techniques.

Pubslush Press, New Idea In Publishing Ebooks And Paper Ones | eBookanoid.com Ebooks, paper books, books for African kids, all in the one place. They have come up with an intriguing way of letting others decide if a book is worth publishing or not, a sort of Peer review system, which they explain as follows: The process is simple. Just as it’s done in the publishing world, we ask authors to submit ten pages and a summary of their book. We then let you browse the submissions based on your preferences. You read a brief overview, and if it strikes your fancy, you click through to read a more in depth description. So that is their plan, simple but rather neat I think you will agree, and certainly opens publishing up and gives aspiring authors a good chance of seeing their work actually printed, if it is any good at least. All books that get published will be published as paper books, but also as ebooks, which will be available in Kindle, Nook and Sony formats. On top of that,they also have a forum on their site, which in their words (again):

Le rôle des réseau sociaux et des applications à l’école par Juan Carlos Juan Carlos Castro est professeur adjoint en Éducation artistique à l’Université Concordia de Montréal. Ses recherches actuelles portent sur la mise en relation des médias mobiles avec le savoir véhiculé sur les réseaux de production artistique en environnement urbain. Il désire créer un engagement scolaire et citoyen auprès des adolescents et des jeunes adultes. Avant d’intégrer l’Université Concordia en tant que professeur, Juan Carlos a enseigné dans différentes facultés : Université de l’Illinois, Université de Colombie Britannique, Université John Hopkins, l’Etablissement d’Enseignement Supérieur des Arts de l’Institut du Maryland et l’Etablissement d’Enseignement Supérieur des Arts de Burren. Juan Carlos est professeur certifié par le Conseil National des Etats-Unis et a enseigné au Lycée de Towson dans le Maryland. En quoi consiste le programme d’éducation artistique de Concordia ? Mon domaine de recherche touche à l’utilisation des médias sociaux dans la production artistique.

Downloads Windows | Mac | Linux Download the latest Jutoh release here. Until registered, it will act as a demonstration with a few limitations. You can uninstall the old version first if you wish (on Windows, from the Start menu or Control Panel). Please see Release Notes for what's new in this release. For information about migrating from Jutoh 1 to Jutoh 2 (a free upgrade), please see this topic. You can download the old Jutoh 1 version here. Jutoh for Windows Jutoh for Windows is about 10 MB in size. Windows 8 users: click on More info when you get the "Windows protected your PC" screen, and then click Run anyway in the next screen. Windows Vista/7/8 users: if when running Jutoh you see error messages about a resource load failure, please install Jutoh into a folder other than Program Files, or adjust permissions for the Program Files folder. Jutoh for Mac OS X Jutoh for Mac OS X (versions 10.3.9 and above) is about 30 MB in size. Jutoh 2.13 for Intel/PowerPC Mac OS X 10.3 and above Jutoh for Linux

DRM et e-book : la preuve par l'absurde La gestion des droits numériques ou (DRM) a pour objectif de contrôler par des mesures techniques de protection, l’utilisation qui est faite des œuvres numériques, nous dit Wikipédia. Dans la pratique il s’agit surtout ici de rendre artificiellement sa rareté à un produit culturel qui se diffusait auparavant sur support physique (disque, dvd, livre…) afin, pense-t-on, de lui conférer ainsi une plus grande valeur commerciale. Le problème c’est que le contrôle finit toujours par compliquer la tâche de l’utilisateur qui avant même de songer à partager souhaite juste jouir de son bien sur le périphérique de son choix (ordinateur, lecteur, baladeur, smartphone…). Et d’aboutir à ce témoignage absurde et révélateur où ce sont ceux-là mêmes qui placent les DRM qui décident de tenter illégalement de s’en débarrasser une fois passés de l’autre côté de la barrière, c’est-à-dire simple client. « Pourquoi je casse les DRM sur mes e-books » : un cadre du monde de l’édition s’exprime

A Discussion by Any Other Name: disentangling words and practice in online conferencing - E-Learning and Digital Media Volume 8 Number 1 (2011) It is possible that the pedagogical benefits of a discussion board or any asynchronous communicative tool may not be realised as inscribed in terms like 'collaborative learning environment' or 'discussion board' due to two things: first, as instructors, we focus on what the technology can do and should do and ignore what is done when the technology is used in practice; and second, as researchers, we focus on coding messages into categories and mapping online activities into models that causes us, again, instead of seeing what is done, to try to fit our practices in situ into codes. As both instructors and researchers, we try to adhere to a constructivist view of teaching and learning. This article is about what is happening - the practice of blended/online learning and communication environment and tool (i.e. discussion board) as the technology-in-situ. It disentangles the word 'collaborative' from 'technology' and, in particular, the word 'discussion' from 'board'.

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