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Scalable Vector Graphics (SVG)

Scalable Vector Graphics (SVG)
SVG is a widely-deployed royalty-free graphics format developed and maintained by the W3C SVG Working Group. This is a public group, which works on an open mailing list and which welcomes your feedback. Upcoming Events The Graphical Web 2014 – Winchester, England, August 27–30, 2014 The Graphical Web will showcase SVG, as well as related technologies like Canvas, WebGL, CSS, Javascript, and HTML5 video and audio. News CSS-SVG Effects Task Force Started The CSS and SVG Working groups have started a joint task force to discuss and develop mutual features such as gradients, transforms, filters, and animation. Related:  outils webAJAX

Help: TeXlipseBibSonomyExtension By using the TeXlipseBibSonomyExtension you can import the publications from your BibSonomy account directly in TeXlipse and make use of them. For installation use the Eclipse Update mechanism with the TeXlipse site ( Please note: You need the TeXlipse plugin in version 1.5 or above to use the TeXlipseBibSonomyExtension. Features# Preferences# Use the preference page to adjust your BibSonomy username and API key. Cite Function# Import publication entries from the BibSonomy server into the .bib file of your LaTeX project. Filter the entries-to-fetch with one or more tag(s). Synchronization# This function enables the synchronization of the .bib file with the server (not completely working until now). Current release# TeXlipseBibSonomyExtension_0.1 Older releases# Known issues# Sometimes the .bib file and autocomplete container lose sync. Questions, bugs, suggestions?

Scalable Vector Graphics Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Différence entre les images matricielles et vectorielles. Les images vectorielles peuvent être agrandies à l’infini. Le Scalable Vector Graphics (en français « graphique vectoriel adaptable[1] »), ou SVG, est un format de données conçu pour décrire des ensembles de graphiques vectoriels et basé sur XML. Ce format inspiré directement du VML et du PGML est spécifié par le World Wide Web Consortium. Historique[modifier | modifier le code] SVG a été développé à partir de 1999 par un groupe de sociétés au sein du W3C après la mise en concurrence des propositions Precision Graphics Markup Language (PGML) proposé par Adobe à partir de PostScript et Vector Markup Language (VML) proposé par Microsoft à partir de Rich Text Format (RTF). En septembre 2001, le W3C publie la Scalable Vector Graphics (SVG) 1.0 Specification, W3C Recommendation[3]. Depuis, le travail se continue sur la version 2[5]. SVG : le dessin et les cartes[modifier | modifier le code]

Comparison of web browser engines Usage share as of 2013 by percent of layout engines/web browsers. The following tables compare general and technical information for a number of layout engines. While these are mainly used in web browsers, they are also used in email clients for rendering HTML email, and used to render EPUB e-books, for example. This article is not all-inclusive—please see individual "Comparison of layout engine" articles for detailed comparisons of HTML5 feature support, CSS feature support, and the like. Unless otherwise specified in footnotes, comparisons are based on the stable versions without any add-ons, extensions or external programs. General information[edit] Basic general information about the engines. Release history[edit] A brief overview of the release history. Operating system support[edit] The operating systems the engines can run on without emulation. Notes[edit] References[edit] See also[edit]

Category:Heraldic figures Cancel Edit Delete Preview revert Text of the note (may include Wiki markup) Could not save your note (edit conflict or other problem). Upon submitting the note will be published multi-licensed under the terms of the CC-BY-SA-3.0 license and of the GFDL, versions 1.2, 1.3, or any later version. Add a note Draw a rectangle onto the image above (press the left mouse button, then drag and release). Save To modify annotations, your browser needs to have the XMLHttpRequest object. [[MediaWiki talk:Gadget-ImageAnnotator.js|Adding image note]]$1 [[MediaWiki talk:Gadget-ImageAnnotator.js|Changing image note]]$1 [[MediaWiki talk:Gadget-ImageAnnotator.js|Removing image note]]$1

Que peut-on faire avec SVG? Les meilleures applications actuelles réalisées avec SVG vous ferons voir ce que l'on peut faire avec ce langage graphique standard. SVG est un langage pour convertir les données en graphiques. Nous allons voir avec la liste d'applications qui suit que cela peut représenter en fait une variété très étendue d'utilisations. Mais avant tout, il ne faut pas se leurrer, SVG ne convient pas à tous les cas de figure et souvent il vaudra mieux remplacer le code par une simple image, éventuellement avec une image map pour ajouter un peu d'interactivité... Parce que le code SVG est lourd, on peut souvent le remplacer par une image sans ralentir le chargement de la page. Mais lorsque les conditions sont réunies, il est alors possible de fournir grâce à SVG des choses étonnantes... SVG Web Demo Ce site propose un outil qui convertit SVG en Flash afin de l'afficher sur tous les navigateurs. Tracer un chemin sur une carte Jeu de plateau Le lien est sur un fichier SVG. Le jeu Invaders Le jeu Tetris

Raspberry Pi FAQs Table of Contents: The Raspberry Pi is a credit-card-sized computer that plugs into your TV and a keyboard. It is a capable little computer which can be used in electronics projects, and for many of the things that your desktop PC does, like spreadsheets, word processing, browsing the internet, and playing games. It also plays high-definition video. We want to see it being used by adults and children all over the world to learn programming and digital making. You can read more about the Raspberry Pi here. The Raspberry Pi Foundation is a charity, so you can’t buy shares in the company. You can buy a Raspberry Pi from our main distributors, Premier Farnell/Element14 and RS Components/Allied Electronics. The Model A+ costs $20, the Model B+ costs $25, the Pi 2 costs $35, the Pi 3 costs $35, and the Pi Zero costs $5, plus local taxes and shipping/handling fees. You get the Raspberry Pi board itself. The components we buy are priced in dollars, and we negotiate manufacturing in dollars. 4.

Nutch Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Nutch est une initiative visant à construire un moteur de recherche open source. Il utilise Lucene comme bibliothèque de moteur de recherche et d'indexation. En revanche, le robot de collecte a été créé spécifiquement pour ce projet. L'architecture de Nutch est hautement modulaire et permet à des développeurs de créer des plugins pour différentes phases du processus : récupération des données, analyse des documents, recherche, etc. Doug Cutting[1] est l'initiateur et le coordinateur de ce projet. Il est entièrement développé en Java, mais les données qu'il manipule sont dans un format indépendant de tout langage de programmation. Historique[modifier | modifier le code] CreativeCommons.org s'appuie sur Nutch[modifier | modifier le code] Leur moteur de recherche s'appuie le Resource Description Framework (RDF) qui utilise le méta-langage XML, standardisé par le World Wide Web Consortium (W3C). Nutch rejoint Apache[modifier | modifier le code]

Web browser engine A web browser engine (sometimes called layout engine or rendering engine) is a software component that takes marked up content (such as HTML, XML, image files, etc.) and formatting information (such as CSS, XSL, etc.) and displays the formatted content on the screen. It draws on the content area of a window, which is displayed on a monitor or a printer. A layout engine is typically embedded in web browsers, e-mail clients, e-book readers, on-line help systems or other applications that require the displaying (and editing) of web content. Engines may wait for all data to be received before rendering a page, or may begin rendering before all data is received. Examples[edit] Technical operation[edit] The first web browsers were monolithic. This modular approach has the advantage that it then becomes easy to embed web-browser engines in a variety of applications. Timeline[edit] See also[edit] References[edit]

SVG ou Canvas, que choisir ? Depuis plusieurs années que je m’intéresse à SVG et aux nouvelles possibilités qu’offre HTML5, on me pose régulièrement cette même question : « Quel est le mieux entre SVG et Canvas ? ». Je réponds alors stoïquement et laconiquement : « Les deux mon capitaine, ça dépend ». En effet, ça dépend, voilà donc un petit guide pour vous aider à choisir entre ces deux technologies. Voyons tout d’abord ce que ces technologies ont en commun. Il est très rare que dans le cadre du Web nous ayons deux standards qui fassent la même chose... Vecteurs contre bitmap La première différence entre ces deux technologies tient aux types de données qu’elles manipulent. La différence entre les deux va donc se jouer sur des questions assez simples finalement : si vous devez envisager un redimensionnement sans perte de qualité, SVG sera plus indiqué. Déclaratif contre programmatif Une autre différence de fond entre ces deux technologies tient à la façon de les utiliser. DOM or not DOM, zat iz ze question Conclusion

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