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The Card Players Over the past few months, in preparation for our Book of Eniarof crowdfunding campaign, we have been exploring the use of playing cards as a method for designing and developing games, concepts, attractions, and playful art objects of various ilk. There is a curious sub-history of the use of playing cards in artistic production; it is one of the more interesting of the obscure subjects of art, but can also become the objet d’art itself (play as œuvre). Continue reading « The Card Players » Graphisme Algorithmique Continue reading « Graphisme Algorithmique » Game Gazer Continue reading « Game Gazer » UCLA Gamelab Continue reading « UCLA Gamelab » Play|Mobile Continue reading « Play|Mobile » Artifactual Playground In 1958, the American physicist William Higinbotham created what is one of the first instances of what we would today call a modern “video game”. Continue reading « Artifactual Playground » Boot Camp Continue reading « Boot Camp » Swiss Game Lounge Unterplay Exhausting gameplay Related:  Processing

Processing, treizième cours décembre 8th, 2008 Posted in Processing La programmation orientée objet est un concept relativement récent dans l’histoire de l’informatique (n’ayant été massivement employé que depuis le début des années 1990, quoique l’idée soit bien plus ancienne) mais il semble à présent impossible de vivre sans. En effet, des applications aussi banales que les interfaces graphiques d’ordinateurs ou la gestion des éléments d’un jeu interactif rendent le recours à ce « paradigme » presque obligatoire. Un grand nombre de langages de programmation courants sont orientés objet. Pour bien comprendre l’intérêt de la programmation objet, prenons un cas simple et facile. Le résultat d’un tel script sera le tracé totalement au hasard d’un trait blanc sur un fond noir. Ce script très simple ne s’adapte cependant qu’au seul et unique cas où nous n’aurions qu’un seul traceur « fou » à utiliser. J’ai tenté d’écrire un programme très simple mais je m’aperçois que sa lisibilité est assez relative.

YOUNG-HAE CHANG HEAVY INDUSTRIES PRESENTS Beautiful Word Clouds Haraway-cyborg manifeto SCIENCE, TECHNOLOGIE ET FÉMINISME SOCIALISTE À LA FIN DU XXe SIÈCLE * Donna Haraway Rêve ironique d’une langue commune pour les femmes dans le circuit intégré. Je vais tenter ici de construire un mythe politique ironique qui soit fidèle au féminisme, au socialisme et au matérialisme. Plus fidèle peut-être au sens du blasphème que de la vénération et de l’identification respectueuses. Le blasphème semble exiger depuis toujours que l’on prenne les choses très au sérieux. Le cyborg est un organisme cybernétique, hybride de machine et de vivant, créature de la réalité sociale comme personnage de roman. La science-fiction contemporaine est peuplée de cyborgs, créatures à la fois animal et machine qui habitent des univers ambigus à la fois naturels et fabriqués. Je plaide pour une fiction cyborgienne qui cartographierait notre réalité corporelle et sociale, une ressource imaginaire qui permettrait d’envisager de nouveaux accouplements fertiles. Il en va de même pour la race.

TYPEFACE [Processing] - Type design by facial recognition // by @rhyme_andreason Created by Mary Huang, TYPEFACE is a study of facial recognition and type design, creating a typeface that corresponds to each individual, like a typographic portrait. Somewhat similar to LAIKA project – interactive typeface, the challenge here were the limitations of geometric type system, being able to allow for a great amount of variation while maintaining a general level of quality in the letters. This was made especially harder by using lowercase letters. …people really wanted to do was make funny faces at the camera so they could watch the type change. So, I decided to encourage that. For more information visit rhymeandreasoncreative.com. TYPEFACE was created using Processing. UPDATE 27.07.2010: App is now available for DOWNLOAD. Related Helvetica Face [Flash] Created by Naoki Nishimura, Helvetica Face is a Livetype format font.

Synesthesie.com / L'art actuel en réseau Photo Effects and Photo Editing with One Click - BeFunky.com Le dernier blog juin 14th, 2018 Posted in Lecture | 15 Comments » Il y a des livres qu’il faut relire de temps à autre, car ils sont capables de résonner avec chaque nouvelle période de l’histoire. Le 1984 de George Orwell (1949) est l’un d’eux. J’ai eu le plaisir d’être invité par Xavier de la Porte pour à en parler au micro de son émission l’Heure de Pointe, sur radio Nova. Une nouvelle traduction Cette année, les éditions Gallimard publient une nouvelle traduction du livre, signée par Josée Kamoun (qui a entre autres traduit Philip Roth, John Irving, Jonathan Coe…), traduction qui fait un peu de bruit puisque ses partis-pris littéraires sont tout sauf anecdotiques. It was a bright cold day in April, and the clocks were striking thirteen. On remarque que Josée Kamoun fait le choix audacieux d’utiliser le présent comme temps narratif alors que l’ouvrage d’origine, rédigé au préterit, appelait plutôt une conjugaison au passé. La Novlangue On utilise souvent ce mot un peu à contresens. Utopie et Dystopie

Processing + Typography | unbox When I first got my hands on the Form + Code book what impressed me the most was the artwork with typography on the titles and opening pages. It reminded me how much I like typography and how focusing on the shape of letters and text can produce beautiful visuals. Then of course it got me trying to reproduce those visuals using Processing. Form+Code page 9 That is a good hint. Which lead me to Geomerative. Form+Code page 26 similar visuals made with geomerative Form+Code page 42 Form+Code page 92 Why it doesn’t look the same I’ve put some effort to copy the exact look of the titles in the book, but it still looks different. The external contours are drawn in opposite directions, counter-clockwise on Postscript and clockwise on TrueType. Postscript vs TrueType: start point and direction There is also a big difference in the way curves are drawn in the two formats. Postscript vs TrueType: curves One interesting thing I found was that the Adobe Flex SDK also uses Batik to handle TrueType fonts.

POIETIC GENERATOR Cartoon.Pho.to - Animez l’image d’un visage par les émotions nouvelles!

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