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Opale Rôliste - Accueil

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Le Blog des MJs Pour fêter la sortie du nouvel e-book PTGPTB, voici un article invité, traduit par Benoit Huot, qui parle justement des célébrations et jours de fête dans une campagne de jeu de rôle, ce qui est d'actualité en cette fin d'année ! Les jours fériés dans votre JdR fantastique À moins que vous ne viviez dans une bulle (encore qu’il n’y ait rien de mal à ça), vous êtes probablement conscient(e) que nous sommes en plein milieu des vacances d’hiver. Les fêtes canadiennes et américaines de Halloween et de Thanksgiving sont derrière nous, tandis que Hanukkah [fête juive majeure, NdT], Yule [fête d'hiver païenne dans les pays nordiques, NdT], Festivus [fête parodique se déroulant le 24 décembre pour protester contre la dimension consumériste de Noël, NdT], Noël et tout un tas d’autres agréables célébrations sont imminentes. Pendant des années, nos spectacles télévisés favoris ont inclus des épisodes “spécial fêtes” et le nombre de films sur ce thème est énorme et en progression constante.

Réseau des Rôlistes Francophone JDRVirtuel La Guilde d'Altaride Interview: Strida bike designer Mark Sanders Mark Sanders, designer of the Strida Bike, has given Dezeen access to his archive of drawings, models and photographs (including his very first sketch of the bike, above). Here he tells us how the project came about: Dezeen: Why did you first decide to design a folding bike? MS: I am a designer and an engineer and I love to work on mechanical stuff that also has a big aesthetic side. I love the word ‘elegance’, as it has meaning in both the design and engineering worlds. Bikes are just the perfect 'human amplifiers' and are right on this cusp between structures and design. Strida is pretty unique in the folding bike world due to its shape, simplicity and the fact that it can be wheeled along when folded. Dezeen: When the first one was designed, and how did it came about? MS: It was my masters degree project, at London's RCA in 1985 . I conceived and designed the original Strida at a time when several things happened in my life... I had a tough 25mile commute into London.

Shaan VirtuaJDR Jeu de rôle Donjon de Naheulbeuk This American Indian Dungeons and Dragons lets you weave powerful stories Ehdrigor, a game created by a black, American Indian game designer, gently reflects the Native experience, and how that approach to storytelling differs from Western narratives. I grew up in an American Indian household. Almost every weekend, my mom would take me out to see an elder. A fidgety, impatient child, I would ask when we were leaving. "Mom, I want to play Smash Bros. with my friends," I'd say, but the response was always the same. "We're on Indian time out here. As an adult, I've had a lot of trouble explaining the concept of Indian time to others. Ehdrigohr is nothing like those haphazard fumblings. "Ultimately it came down to wanting [a game] that spoke to me, where I could see myself and my friends as characters or heroes, and feel like they belong," says Turner. If a game made by non-Natives—however well-meaning—attempted to broach the topic of Indian time, it’s very likely that they’d end up with something that leaned on demeaning or offensive stereotypes. Robert Altbauer

Cerbere Monstres Présentation des monstres Chaque créature est présentée selon un format de base, détaillé ci-dessous. Aspect Vous pourrez trouver ici des représentations graphiques des principaux monstres du DRS. Profil Cette partie de la description du monstre rassemble les données vitales pour le jeu. Nom Le nom sous lequel la créature est connue par la plupart des gens. Cette ligne indique d’abord le type de la créature, c’est-à-dire la famille à laquelle elle appartient. Une éventuelle note entre parenthèses après le type de la créature indique un sous-type. La ligne de présentation s’achève avec la taille. Dés de vie Cette ligne indique le nombre et le type des dés de vie (DV) de la créature et ses points de vie supplémentaires. Le nombre de dés de vie d’une créature correspond à son niveau quand il s’agit de déterminer comment les sorts l’affectent, à quelle vitesse elle récupère naturellement ses points de vie perdus et le degré de maîtrise maximal qu’elle peut atteindre dans ses compétences. Attaque

Ehdrigohr: The Roleplaying Game – Council Of Fools Ehdrigohr is a Fate Core based tabletop role-playing game where you get to play a character struggling to survive in this recovering world. It is a fantasy game of high heroics, myth and culture, powerful magic, and survival horror. The tides of darkness are overwhelming but this is not meant to be a game of nihilism. It is about hope. Your characters are the mythic heroes who do impossible things that push back the tide. There are multitudes of paths to greatness. • A warrior, imbued with mystic martial arts who fights on The Line. • A storyteller who keeps the peoples’ spirits up and empowers their hearts to fight another day. • A wandering peacekeeper that ferrets out the infiltrators and hatemongers who work to break the nations. • A reality weaving Way-walker who travels the wild places seeking the breaches where the creatures trapped in the Twain have broken through the pale into the world. Culturally, Ehdrigohr is a non-traditional fantasy world. Like this: Like Loading...

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