background preloader

Charles-sandison

Related:  artistes et chercheursAlgorithmes et intelligence artificielle

kom.post | kom.post Safer Internet Day (France) is a database for Casey REAS Casey REAS (a k a Casey Edwin Barker Reas, C. E. B. Reas) Born 1972 in Troy, Ohio. Reas' software, prints, and installations have been featured in numerous solo and group exhibitions at museums and galleries in the United States, Europe, and Asia. Reas is a professor at the University of California, Los Angeles. Reas recently co-wrote and designed the book 10 PRINT CHR$(205.5+RND(1)); : GOTO 10 (MIT Press, 2013). There’s No Distance. bitforms gallery. Tox Screen. Linear Perspective. Yes No. ULTRACONCENTRATED. bitforms gallery. CENTURY. Process. Process Compendium 2004 - 2010. Transfers and Actions: C. CODE and FORM: C. Process / Form. bitforms gallery. The Protean Image. Microstates: C. C. Natural. Process / Drawing. Process / Drawing. bitforms gallery. TI, Telic Arts Exchange, Los Angeles. 15 May 2004. The Art of Code: Casey Reas and Golan Levin. bitforms gallery. The System Only Dreams in Total Darkness, Guilty Party, Carin at the Liquor Store, and Day I Die. KNBC. Fragrant World.

Georges Jeanclos rejoint ses Dormeurs. Le sculpteur est décédé à 63 ans. Dans son atelier à la Bastille, le sculpteur Georges Jeanclos aimait montrer sa façon très modeste de travailler la terre glaise. Il l'étirait jusqu'à former une mince galette, puis frappait celle-ci, d'un geste sec, contre des objets, des plans ou même le sol. Georges Jeanclos, Georges Jeankelowitch pour l'état civil, né en 1933 à Paris, avait reçu une formation académique à l'Ecole des beaux-arts. Ses Dormeurs, par exemple, sorte d'alternative aux gisants d'autrefois. A la galerie Albert Loeb (Paris) où le sculpteur expose (rarement), François Mitterrand aime à se rendre. Elisabeth LEBOVICI

La Fabrique des monstres ou Démesure pour mesure (pièce de théâtre musical) What would Frankenstein be today? When Marie Shelley wrote her modern Prometheus two-hundred years ago, the climate was drastically modified by a volcanic eruption. With a few friends on the edge of Lake Geneva, she played at telling scary stories. In La Fabrique des monstres, Jean-François Peyret directs actors locked up in a theater because of a climactic problem – two actors used to theater and film, Jeanne Balibar and Jacques Bonnaffée, two young artists, Joël Maillard and Victor Lenoble, accompanied by a musical machine imagined by Daniele Ghisi, based on an uncontrollable algorithm. This work will premiere at the Théâtre Vidy-Lausanne before its performance in Bobigny during ManiFeste-2018. Jean-François Peyret conceptionDaniele Ghisi musical composition, commissioned by IRCAM-Centre PompidouRobin Meier IRCAM Computer Music DesignWith Jeanne Balibar, Jacques Bonnaffé, Victor Lenoble, Joël Maillard A Théâtre Vidy-Lausanne, Compagnie TF2 Production.

Mishka Henner EPHA - Université Paris 8 PRCE (qualifications CNU : 18 - Arts, 71 - Sciences de l’information et de la communication (2013) nathalie.gm.desmet(at)gmail.com Champs de recherche Les expositions « vides » et les formes minimales de l’exposition (stratégies sémiotiques, énonciatives et discursives qui accompagnent la production d’expositions dans lesquelles il n’y a rien à voir ou qui ne sont pas visibles ; enjeux artistiques et institutionnels de telles formes ; liens entre ces pratiques curatoriales et l’économie de l’attention). Héritage de l’art conceptuel dans les pratiques curatoriales contemporaines Critique de l’art contemporain et métacritique (formes et formats actuels de la critique d’art (pratiques collaboratives artistes/critiques, nouveaux types d’écritures (critique d’art créative, incidences du numérique), critique de l’art émergent). Publications Direction d’ouvrage : Articles et chapitres d’ouvrage (sélection) - « Take me, drop me » (à propos de l’exposition « Take me (I’m Yours) »), esse, n°86, 2016 Revue

Pierre Barbaud (compositeur) Othoniel Studio

Related: