background preloader

Jacques Attali

Jacques Attali
Related:  Chiens de garde

Rush Limbaugh In the 1990s, Limbaugh's books The Way Things Ought to Be (1992) and See, I Told You So (1993) made The New York Times Best Seller list. Limbaugh frequently criticizes, in his books and on his show, what he regards as liberal policies and politicians, as well as what he perceives as a pervasive liberal bias in major U.S. media. Limbaugh is among the highest paid people in U.S. media, signing a contract in 2008 for $400 million through 2016.[4] Early life Rush Hudson Limbaugh III was born in Cape Girardeau, Missouri, the son of Mildred Carolyn "Millie" (née Armstrong) and Rush Hudson Limbaugh, Jr. Limbaugh has German ancestry.[6] His family has many lawyers, including his grandfather, father and brother David. Limbaugh's biographer states that a large part of his life has been dedicated to gaining his father's respect and approval.[12] Professional career 1970s After dropping out of college, Limbaugh moved to McKeesport, Pennsylvania. 1980s 1990s 2000s The Rush Limbaugh Show Television show

Rush Limbaugh Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Rush Limbaugh Rush Limbaugh en 2009 Rush Hudson Limbaugh III, né le 12 janvier 1951, est un animateur de radio et éditorialiste politique américain, connu pour ses positions conservatrices. Il anime l'émission « le Salon de Rush Limbaugh » qui est diffusée sur tout le territoire des États-Unis sur « Premiere Radio Networks » et qui est le talk-show radiophonique le plus écouté du pays. Dans les années 1990, le succès de Limbaugh dépassa le milieu de la radio, pour atteindre la presse et la télévision. Il publia consécutivement deux ouvrages qui devinrent rapidement des succès de librairie: The Way Things Ought to Be (1992) Pocket Books (ISBN 067175145X)See, I Told You So (1993) Pocket Books (ISBN 067187120X) En 1992, Limbaugh a publié son premier livre, The Way Things Ought to Be, suivi de See, I Told You So en 1993[1]. De 1992 à 1996, Limbaugh anima un talk-show d'une demi-heure à la télévision. Jeunesse[modifier | modifier le code] Michael J.

The Weekly Standard Ownership change[edit] Although the publication had, as of 2006[update], never been profitable and reputedly lost "more than a million dollars a year", News Corporation head Rupert Murdoch had previously dismissed the idea of selling it.[11] In June, 2009, a report circulated that a sale of the publication to Philip Anschutz was imminent, with Murdoch's position being that, having purchased The Wall Street Journal in 2007, his interest in the smaller publication had been less forceful.[12][13] The Washington Examiner reports that the Examiner's parent company, the Anschutz-owned Clarity Media Group, has since purchased the Standard.[14][15] Since the sale to the Clarity Media Group, the Standard has increased its paid circulation by 39 percent between its June 2009 and June 2010 BPA statements.[16] Masthead[edit] Editorial staff[edit] Contributing editors[edit] Business staff[edit] Terry Eastland, PublisherNicholas H.B. References[edit] External links[edit] Official website

The Washington Times The Washington Times is a daily broadsheet published in Washington, D.C., United States. It was founded in 1982 by the founder of the Unification Church, Sun Myung Moon, and until 2010 was owned by News World Communications, an international media conglomerate associated with the church. History[edit] The Washington Times was founded in 1982 by News World Communications, an international media conglomerate associated with the Unification Church which also owns newspapers in South Korea, Japan, and South America, as well as the news agency United Press International.[1] Bo Hi Pak, the chief aide of church founder and leader Sun Myung Moon, was the founding president and the founding chairman of the board.[2] Moon asked Richard L. At the time of founding of the Times Washington had only one major newspaper, the Washington Post. The Washington Times bag. A former speechwriter for President George W. The American people know the truth. Funding[edit] Political leanings[edit] Times dispenser

The Washington Times Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Un de ses journalistes les plus connus Bill Gertz est renommé pour avoir produit bon nombre de scoops ayant trait aux services secrets américains, dont beaucoup d'ailleurs se sont révélés être faux. La Washington Times Corporation publie aussi le Noticias Del Mundo à New York, et le mensuel The World&I. Le Washington Times a un tirage d'environ 100 000 exemplaires par jour, contre environ 700 000 pour le Washington Post. Relations avec l'Unification Church[modifier | modifier le code] Pour l'Unification Church le révérend Sun Myung Moon est le véritable fondateur du Washington Times. « Il y a quinze ans, alors que le monde était à la dérive, ballotté par l'onde tumultueuse de la Guerre Froide, je fondais le Washington Times pour concrétiser l'ardent désir de Dieu de sauver ce monde. L'Unification Church a maintenu à flot le journal alors qu'il perdait de l'argent uniquement pour faire entendre sa voix dans le paysage américain.

Fox News Channel Fox News Channel (FNC), also known as Fox News, is an American basic cable and satellite news television channel that is owned by the Fox Entertainment Group subsidiary of 21st Century Fox. As of August 2013, approximately 97,186,000 American households (85.1% of cable, satellite & telco customers) receive the Fox News Channel.[1] The channel broadcasts primarily from studios at Rockefeller Center in New York City. The channel was created by Australian-American media mogul Rupert Murdoch, who hired former NBC executive Roger Ailes as its founding CEO.[2] It launched on October 7, 1996,[3] to 17 million cable subscribers.[4] It grew during the late 1990s and 2000s to become the dominant cable news network in the United States.[5] History Early years In February 1996, after former U.S. From the beginning, FNC has placed heavy emphasis on visual presentation. Outlets FNC maintains an archive of most of its programs. Television High-definition Radio Online Personalities Program hosts Demographics

Fox News Channel Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Fox News Channel (FNC), souvent appelée Fox News, est une chaîne de télévision d'information en continu américaine, qui fait partie du groupe Fox Entertainment, possédé en majorité par le groupe 21st Century Fox de Rupert Murdoch. Accessible par 85 millions de ménages américains, elle est la chaîne d'information câblée la plus regardée aux États-Unis devant ses concurrentes CNN et MSNBC. Fox News a été lancée le 7 octobre 1996. Ses studios sont basés à New York. Histoire[modifier | modifier le code] News Corp possédait déjà une chaîne d'information en continu à travers sa filiale British Sky Broadcasting : Sky News, fondée en 1989. La chaîne innove par une présentation très visuelle et colorée pour attirer l'œil et permettre aux téléspectateurs de comprendre les points principaux même sans suivre l'émission. Émissions phares de Fox News Channel[modifier | modifier le code] Audience[modifier | modifier le code]

Rupert Murdoch Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Pour les articles homonymes, voir Murdoch. Rupert Murdoch Rupert Murdoch en 2011. Biographie[modifier | modifier le code] Né le à Cruden Farm, une ferme baptisée d'après Cruden Bay, un village de l'Aberdeenshire dont sont originaires ses grands-parents, et située à 30 milles (48,28032 km) au sud de Melbourne, Keith Rupert Murdoch est le deuxième enfant d'une famille de quatre enfants. En 1985, Rupert Murdoch devient citoyen des États-Unis pour des raisons d’affaires (la législation de l'époque ne permettait qu'aux citoyens américains de posséder une station de télévision). Murdoch possède un véritable empire médiatique d'ampleur globale, qui a crû dans les années 1980 et 1990, comprenant de nombreux sites Internet - IGN Entertainment, AskMen, Rotten Tomatoes - un grand nombre de journaux, dont le New York Post aux États-Unis et The Times au Royaume-Uni. Vie privée[modifier | modifier le code] Murdoch a été marié trois fois. Australie Royaume-Uni

Le Point Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Histoire[modifier | modifier le code] Les membres fondateurs du Point, en 1982 Le Point est fondé en 1972[1] par une équipe de journalistes qui avaient quitté, une année plus tôt, la rédaction en chef de L'Express alors dirigé par Jean-Jacques Servan-Schreiber. Son directeur de la publication est Franz-Olivier Giesbert, ancien directeur de la rédaction du Nouvel Observateur puis du Figaro. Actionnariats successifs[modifier | modifier le code] Après la victoire de la gauche aux élections de 1981, Le Point quitte le groupe Hachette, dont la nationalisation est évoquée ; l'équipe dirigeante craint d'y perdre son autonomie. En 1992, souhaitant se désengager de son investissement dans Le Point, Nicolas Seydoux cède ses parts à la Générale Occidentale [3]. Dates clés[modifier | modifier le code] Diffusion[modifier | modifier le code] Diffusion annuelle du Point Sources : Diffusion Contrôle, 2012, site Office de Justification de la Diffusion 2005.

Related: