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Digital Arts

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U.S.O Project on Sound Exploration, Unseen Noises Library U.S.O (Unidentified Sound Object) Project is defined as a continuing evolving organism of sound. Created by Matteo Milani and Federico Placidi, two sound artists working on several fields and exploring sound in many inspiring ways. Perhaps you already know about their fantastic blog, where they share lots of great things, making the site a must for anyone interested on sound experimentation, film sound design, electronic music, sound synthesis, signal processing, etc. In the last year, Unidentified Sound Object started a new series of libraries aimed to sound designers and composers, starting with Hologram Room, a package of a wide variety of sources suitable for all kind of contexts and designed meticulously by the two sound sculptors. Electromagnetic informations are invisible and omnipresent. Available at U.S.O. $30, 40 files, 48kHz/24-Bit. Below is an interview I did with Matteo and Federico, talking a bit about this new library and the ideas behind their project.

Coded Beauty Comment protéger ses oeuvres - Deepsound Blog Comment protéger ses oeuvres et ses créations (textes, paroles, musique...) ? Voici un récapitulatif des moyens à notre disposition... Suite à une discussion sur la liste de discussion des auteurs, compositeurs et éditeurs de musique, à propos de protection d'oeuvres en ligne, par dépot numérique par Internet (voir le point 6 ci-dessous) j'ai remis à jour un petit récapitulatif des moyens existants pour protéger les créations. La loi Française, et le Code de la propriété intellectuelle dit : "L'auteur d'une oeuvre de l'esprit jouit sur cette oeuvre, du seul fait de sa création, d'un droit de propriété incorporelle exclusif et opposable à tous." Autrement dit, dès que l'on créé une oeuvre, elle est protégée ! Pour protéger vos oeuvres et prouver une antériorité, il existe plusieurs moyens. 1/ Dépôt SACEM Vous devez faire une demande à la Sacem pour adhérer en tant qu'auteur et en tant que compositeur. Plus d'infos sur le site de la SACEM : Adhérer à la SACEM 3/ Dépôt Notaire ou Huissier

3D Total - The cg artists home page - 2D and 3D graphics resource site // Stouf et Jean-Ouf NODE10 - Forum for Digital Arts - Welcome alex dragulescu :: dynamic for the people Ryan Andrews illustration blog Saturday, January 4, 2014 A little about the process I went through to get to the final illustration for the repackaging of Avi’s “Who Was That Masked Man, Anyway?”, to be published by Scholastic mid 2014. illustration : Ryan Andrews Tuesday, December 18, 2012Wednesday, August 29, 2012Saturday, January 28, 2012Tuesday, January 3, 2012 Here’s my process for the Kaguya Hime illustration. Near the the end, there were a few things bugging me that I fixed: I realized the moon and stars were taking all the focus of the image, so I shrunk the moon, and got rid of about 80 percent of the stars. I brought the warm colors to the front and the cool colors to the back to bring the foreground forward. I balanced out the hills a bit more to help them frame the focus (Kaguya), rather than just be a bunch of neat hills in the distance with no purpose. Sunday, January 9, 2011 Nothing is Forgotten: My Process I spent a good deal of time sketching out the whole story in my sketchbook. So, my materials! This’ll do.

World's Computer Graphics Community Découvrez le flat design! Aujourd'hui, nous parlons du "Flat Design", un style graphique qui est issu du design d'interfaces utilisateur et qui concerne aussi bien les téléphones portables que les tablettes, les consoles de jeux, les pages web... Un des grands moments dans la montée en puissance du Flat Design a été la sortie cette année d’ iOS7, le nouveau système d'exploitation mobile d’Apple, qui équipe les iPhone, iPad et iPod touch. La palette de couleur et les icônes ont changé, dans le plus pur style flat design. Apple emboitait ainsi le pas à Microsoft, qui, avec Windows 8, faisait figure de porte drapeau de ce mouvement. Les principes du Flat Design Le Flat Design se caractérise par une approche visuelle minimaliste. Et le visual mapping ? Avec le lancement d'XMind 3.4 en novembre dernier on a pu constater que le nouveau logo d'XMind ainsi que les nouveaux marqueurs relevaient également du Flat Design. Page d’une présentation élaborée dans le style flat design. Aller plus loin

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