background preloader

RACO DE LES PARAULES

RACO DE LES PARAULES
Related:  soPràcticum

Los medios audiovisuales en la educación Radio Desde que en 1901 se produjera la primera emisión entre América y Gran Bretaña por radio, las cosas han cambiado mucho. Nuestro aire está invadido por las ondas y las frecuencias están cada vez más saturadas. Telefonía móvil, radioteléfonos infantiles, emisiones vía satélite, ondas pesqueras, telecomunicaciones intercontinentales, televisión internacional, sistemas de búsqueda personalizados... son ya parte del universo cotidiano. La existencia de las ondas electromagnéticas transmisibles en el espacio fue descubierta en el campo técnico a mediados del siglo pasado por el físico C. Sin embargo, la radio, desgraciadamente, ha permanecido muy ajena al mundo de la educación. Las diferentes materias de un plan formativo, con el uso de los medios de comunicación sonoros, pueden ser interrelacionadas en una globalización metodológica que responda más fielmente, según los principios modernos del aprendizaje, a la manera que los alumnos tienen de percibir el mundo y la realidad. 1. 2.

Acollida Institut Carles Vallbona | El dia a dia a l'aula d'acollida de l'Institut Carles Vallbona, a Granollers Recuperem un article publicat anteriorment per celebrar la Diada de Sant Jordi: Sant Jordi, una de les dates més assenyalades de Catalunya. Per poder aprofundir en la llegenda i poder-la treballar amb tots els nois i noies, us deixem diferents recursos: - Uns apunts sobre la llegenda de Sant Jordi, extrets del llibre Sant Jordi, estendard d’Europa. - Uns dossiers elaborats des de l’INS Carles Vallbona, per al treball amb els alumnes. - Un recull de vídeos, contes, webquest i altres recursos complementaris. - Una presentació feta per alguns alumnes de l’aula d’acollida. Que tingueu un bon Sant Jordi! L’any 1996 , els escriptors Francesc Bofill i Jason Saw van publicar el llibre Sant Jordi, estendard d’Europa (Barcelona: Proa). No hi ha cap prova que permeti afirmar-ho. No existeix un sol document fiable sobre el suposat martiri d’en Jordi (segle IV a.C.). Jordi, Jorge, George; Giorgio… l’origen és grec. Altres sants també ho fan. Per això, el combat no és exclusiu dels homes.

Image-sound editor & synthesizer For all the latest experiments, visit the Photosounder blog The Sound of Fractals & Photographs -> Processing sounds using Photoshop effects John Keston on his blog Audio Cookbook ran a series of experiments involving applying various Photoshop filters to the image produced by Photosounder of a sample of electric piano. Links : Melody Flattening (Inverted Pitch Convolution) New effect in which we isolate the base pitch of a melody, invert it vertically and use vertical convolution. Instrument synthesis by subtractive synthesis, envelope and FM Instrument isolation (Funky Worm) Shows the result of instrument isolation done by hand using Photosounder and Photoshop. The original sound (Ohio Players' Funky Worm) is first analysed in Photosounder, saved as an image, which is then loaded in Photoshop. This video details the process used in the making of the video above. Instrument isolation (Funky Worm) - The fast way In this video the same process is applied to horns. Basic Vocoding in Photoshop

Guia didàctica Webquest: Dins d'un còmic Aquesta webquest està pensada per a alumnes de Cicle Mitjà i Superior, sent a més, una bona eina pels alumnes de l'aula d'acollida que ja s'han iniciat (o s'estan iniciant) en el procés de lectura i escriptura. Tots els documents de suport estan fets ambel porgrama Open Office, si no el teniu el necessitareu per poder treballar, com que és programari lliure aquí us el podeu baixar. Aquestes són finalitats que han portat a elaborar -la. 1- La primera finalitat és aproximar els infants al món de la lectura a partir dels còmics. 2- La segona és familiaritzar-los amb la recerca d'informació, tant a través dels llibres com d'internet. 3- La tercera finalitat és dominar diversos programes informàtics com a eina per a l'aprenentatge. És important que els alumnes aprenguin a treballar en grup i per això es proposa el treball en grup a partir que cada membre tingui un rol diferent i unes responsabiliatts concretes. Per entendre millor què és això de la web2: Recollida de dades.

Ranking de Sonidos misteriosos 1. Sonidos Del Infierno Un grupo de geólogos que perforaron un agujero de unos 14,4 kilómetros de profundidad (cerca de 9 millas) en la corteza de la tierra, están diciendo que oyeron gritos humanos. Los gritos que parecían ser de condenados se escucharon en el agujero más profundo de la tierra. Los científicos creen... Un grupo de geólogos que perforaron un agujero de unos 14,4 kilómetros de profundidad (cerca de 9 millas) en la corteza de la tierra, están diciendo que oyeron gritos humanos. GUIA DIDÀCTICA En aquesta guia didàctica s'exposen els objectius, continguts i criteris d'avaluació de la WebQuest d'EL COMIC, dirigida a alumnes de Cicle Superior de primària (preferentment alumnes de 6è) en les àrees de llengua i educació visual i plàstica. ÀREA DE LLENGUAOBJECTIUS: - Practicar la lectura i la recerca d'informació utilitzant enciclopèdies i diccionaris de la xarxa. - Reconeixer la idea principal d' un text - Identificar elements lingüístics i no lingüístics que intervenen en els còmics. - Redactar textos de tipologia diversa (a partir d'un model o de manera lliure però ordenada) CONTINGUTS Procedimentals - Lectura per la recerca d'informació - Reconeixement de la idea fonamental en un text Conceptuals - Tècniques d'expressió escrita i tipologies textuals utilitzades en el còmic - Relació text - imatge i la seva importància en el còmic - Normes ortogràfiques bàsiques CONTINGUTS Procedimentals - Seqüenciació d'imatges: ordenació temporal - Representació del volum damunt el pla

Los ingenieros de sonido manipulan nuestras emociones con la música de las películas Hitchcock tocando el trautonio en “Los Pájaros” Sabemos que aspectos como el tempo y el volumen de una banda sonora son utilizados por los músicos para crear tensión y provocar emociones durante una película. También sabemos que ciertos acordes pueden provocar ese tipo de inquietud; pero lo que desconocíamos es que estos sonidos, definidos como sonidos no lineales, son un sistema muy utilizado en el reino animal para expresar el miedo y la angustia. Los directores llevan años utilizando este tipo de sonidos para provocar la alarma entre los animales vertebrados que asisten al cine. Pongamos como ejemplo la escena más famosa del cine de suspense, la sangría de Janet Leigh en la ducha de “Psicosis”, cuando deja escapar ese grito escalofriante que se deforma cacafónicamente de forma frenética mientras se enfrenta a un loco con peluca y puñal en ristre. ¿A qué suenan los tiburones? Otro ejemplo es “Los Pájaros” de Alfred Hitchcock (1963). [Vía]

www.xtec.cat/~pribas/projecte/recursos.htm Per donar vida als dibuixos, l'autor d'un còmic no es limita a dibuixar un objecte, un paisatge, o un personatge quiet. De vegades ha de semblar que aquest personatge es mou, que plou, que algun objecte es crema... El còmic utilitza una sèrie de recursos, tant en la imatge com en el text, que faciliten una comprensió ràpida de la historieta i la fan més atractiva al lector/a. A vegades un dibuixant necessita representar un personatge molt enfadat que s'ha quedat sense paraules, o potser no vol escriure les paraulotes que diu... De vegades es dibuixa la traducció "literal" d'una frase feta. Un interrogant representa una frase interrogativa i una exclamació tota una frase exclamativa. Per indicar que hi ha moviment, cops, o xocs, els dibuixants de còmics es valen de ratlletes, núvols o altres elements... En fi, cadascú utilitza el recurs que més li convé... En els dibuixos cal indicar més o menys clarament l'estat d'ànim i el temperament dels personatges. Això, però, és orientatiu.

19 Hz: la frecuencia del miedo En la década de 1980, el ingeniero británico Vic Tandy estaba trabajando en el diseño de un equipo de laboratorio médico en un hospital supuestamente embrujado en Warwick (U.K.). Se empezó a difundir entre el personal que la gente era perseguida por fantasmas, algo que Tandy atribuyó a los estertores silbantes de las máquinas de soporte vital que operaban en el edificio. Una noche que estaba trabajando por su cuenta en el laboratorio, comenzó a sentirse claramente incómodo, rompiendo en un sudor frío mientras los pelos de la nuca se le erizaban. Aterrorizado, se fue directamente a casa. Al día siguiente, Vic Tandy, aficionado a la esgrima, había llevado su espada al laboratorio; no para protegerse de los fantasmas, sólo para ajustar el mango para una competición. Encontró que esas vibraciones causaban una onda de sonido que fue rebotando entre las paredes del laboratorio y alcanzó un pico de intensidad en el centro de la habitación, justo donde él estaba la noche anterior.

plasq.com The uses of Comic Life in education can be divided into two categories: 2) Student use of Comic Life in the Classroom The following section will focus on "Collaborative Digital Graphic Writing" in the Classroom, specific examples of other student use of Comic Life in the Classroom are separated and can be located in the various subject tabs above. Collaborative Digital Graphic Writing Comics have a history dating back thousands of years. If the growing number of graphic novels is any indication, comics are experiencing a greater readership today than ever before. Giving students the opportunity to not just add an illustration, but to use sequential images and text to tell a story or relate their understanding of learned materials in the past has been difficult. Whole Class The process for creating a comic as a whole class can be fun as well as an excellent experience for students to polish their interpersonal communication skills. Tapping Talents Pitching Ideas Friendly Amendments Revision

Little Bird Tales - Home

Related: