background preloader

Find the Future at NYPL: The Game

Find the Future at NYPL: The Game
Related:  Chasse au trésorGamification

Chasses au trésor : chasse au trésor adulte, organiser chasse au trésor (1) La rubrique chasses au trésor contient les chasses au trésor en cours et les archives des chasses au trésor anciennes. Lorsqu'un trésor (à base d'énigmes) a été trouvé, les inventeurs du trésor racontent souvent sur leur site web toute leur aventure : la façon dont ils ont décrypté les énigmes, leurs fausses pistes, les expéditions menées pour aller chercher des indices sur le terrain ou dans des bibliothèques. Les solutions aux énigmes sont aussi données sur le sites officiel de l'organisateur de la chasse. Ces solutions sont normalement déposées chez un huissier avant de lancer la chasse au trésor. Superstruct

How NASA Plans to Make Astrophysics Fun With an Ambitious Social Game Imagine if government agencies made social games. Who wouldn't enjoy the Federal Reserve's Asset-Backed SecuritiesVille, or the Census Bureau's World of FormCraft? Maybe not. But what about NASA? NASA's educational efforts have blossomed in the digital age. SEE ALSO: 4 Excellent Indie Games With Real Educational Value That's easier said than done. Private Development and Crowdfunding "NASA could have spent a million dollars [to make a game] a year or two ago, and you may not have seen anything that you wanted to play," Khaled Shariff, the CEO of Project Whitecard, tells Mashable. The project, currently titled Astronaut: Moon, Mars and Beyond, has kicked off an initial round of crowdsourced funding, and thanks to a bit of social media buzz, has exceeded its initial goal of $25,000 in just two weeks. "It's an opportunity for us to experience the solar system [in a way] that, surprisingly, hasn't been done up to this point," says Shariff. The Crucial Balance: Fun vs. Science Gets Social

piquemots - Jeux de lettres This Might Be a Game About Think back to the last time you played a game. What was the game? Why did you choose to play? Games come naturally to human beings. This blog is about games designed to help you get more innovative, creative results in your work. Chris Brogan video review of Gamestorming: “Most organizations would welcome more innovation, a greater ability to change and a more fulfilling and fun culture for their employees. “If you are a business owner or manager who wants to look at things in a new way and sharpen innovation in your company or on your team, Gamestorming is an excellent resource for you.” “If you’re a facilitator, corporate trainer, a team leader or in a creative role within a company, I’d say that this book will be valuable to you and that’s it’s worth checking out. “Gamestorming… teaches you how to fish, so to speak, instead of just giving you a formulaic set of rules and procedures. “This is a really smart book. Rating: 8.3/10 (16 votes cast) About, 8.3 out of 10 based on 16 ratings

* Chasse au trésor * La Classe de Lilli' But : retrouver rapidement un lieu après avoir observé une photo pour finalement trouver un trésor. Démarche : Observer une première photo, reconnaître le lieu et s'y rendre, y trouver une deuxième photo, l'observer, ainsi de suite... jusqu'à la découverte du trésor. Objectifs - Savoir prélever des indices visuels et les utiliser, - Amener les élèves à s'entraider pour aboutir , - Se déplacer et connaître son environnement proche (classe, cour, couloirs .). Compétences (Etre capable de) : - Reconnaître s'orienter dans son environnement familier, - Prendre des indices sur une photo et exprimer ses observations, - Coopérer pour trouver le trésor. Matériel et organisation : Des points facilement identifiables de l'école seront photographiés, glissées dans une enveloppe avec un petit texte encourageant et explicatif pour les plus jeunes (lu par l'enseignant). 1 - La mise en scène - Prendre en photo les lieux où les enfants devront se rendre et trouver les indices successifs.

Jane McGonigal Gamification.nu

Related: