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The Joseph Cornell Box

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claude leveque Joe Coleman Rosa Verloop - Wie ben Ik. Idris Khan Born in 1978, Birmingham Lives and works in London, England 2010Idris Khan: Last 3 Piano Sonatas . . . after Franz Schubert, I.D.E.A. Space at Colorado College, Colorado Springs Idris Khan, Victoria Miro Gallery, London 2009Elementa, Dubai Lines - Galerie Thomas Schulte, Berlin 2008 Every…, K20, Dusseldorf Fragile, Permanent Public Art Commission, 9 Howick Place, London Kunstsammlung Nordrhein-Westfalen, Dusseldorf, Germany 2007 Yvon Lambert Gallery, New York Thomas Schulte Galerie, Berlin 2006 A Memory After Bach’s Cello Suites, film installation, Yvon Lambert Gallery, Paris Victoria Miro Gallery, London A Memory After Bach’s Cello Suites, film installation, inIVA, London Fraenkel Gallery, San Francisco 2001 Future Focus, The Q Gallery, Derby 2000 Courts, The City Gallery, Leicester 2003Auslander, The Dahl Gallery, Lucerne, Switzerland Essen Arts Festival, Folkwang Museum, Essen, Germany Another Way Is Possible, Royal College of Art, London

Picasso Durée : 38 sec Si la vidéo ne démarre pas, suivez ce lien : Description du MOOC 7 séquences pour explorer les multiples chemins de la création chez Picasso, qui continue d’inspirer nombre d’artistes contemporains. Sur quoi porte ce MOOC ? Dans l’histoire de l’art, il y a un « avant » et un « après » Picasso. Picasso, artiste total, est puissamment connecté aux mouvements et aux artistes qui l’ont précédé et suivi. Au travers de productions vidéos originales et de nombreuses ressources complémentaires en ligne, le MOOC Picasso vous permettra également d’entrer dans le processus créatif de l’artiste : chaque séquence vous proposera une analyse d’œuvres et un exposé montrant le dialogue permanent entre la vie et l’environnement de Picasso d’une part, son activité artistique d’autre part. Quel est le programme ? Le MOOC se déroulera du 12 octobre 2015 au 29 février 2016. Qui peut suivre ce MOOC ? Tout le monde peut suivre ce MOOC, gratuitement.

Gérard Schlosser Shlosser est un peintre français né en 1931. Dès ses premières toiles il fait le choix de la figuration. Il devient très vite le peintre du choix parcellaire. Les personnages n’apparaissent que par des éléments corporels : jambe épaule nuque poitrine main.…Schlosser recrée l’intensité de leur présence dans l’espace de leur plus grande intimité où leur corps parle à la fois d’eux-mêmes et d’instants de vie qui peuvent concerner chacun d’entre nous. Les thèmes sont choisis d’après des photos qu’il prend personnellement. Les titres de ses œuvres viennent confirmer cette idée : ils évoquent l’histoire individuelle de ses personnages. Se reflètent également dans ses tableaux des artistes qu’il affectionne tout particulièrement tels que Fernand Léger ou Gilles Aillaud. Schlosser progresse sans cesse dans sa réinvention de l’image il joue encore et toujours avec la réalité des personnages du lieu et du tableau lui-même.

Arnulf Rainer Austrian painter, printmaker and photographer. He had almost no academic training as an artist. From 1948 to 1951 he produced Surrealistic drawings representing underwater scenes and mystical forms, rendering these fantastic images in pencil as a densely worked surface. Deeply suspicious of rationality, he investigated the potential of dreams, madness and the subconscious; to these ends he co-founded the Hundsgruppe under the influence of French Surrealism in 1950. He began to turn away from fantastic Surrealism. From 1951 to 1954 he worked on a series entitled Blind Drawings (e.g. 1952; see 1988 exh. cat., p. 27), in which he studied optical disintegration and the destruction of form, replacing pictorial composition and illusion with the immediacy of accidentally encountered textures. From 1956 Rainer became concerned with religious theories and practices, particularly in a group of paintings dominated by cruciform shapes. Bibliography O.

Jun Nguyen-Hatsushiba Jun Nguyen-Hatsushiba (Tokyo, 1968) is a Japanese-Vietnamese painter.[1][2] He was born in Tokyo to a Japanese mother and a Vietnamese father in 1968, the year of the Tet Offensive staged by the Vietcong and North Vietnamese troops.[3] He earned an M.F.A. from the Maryland Institute College of Art in 1994 after receiving his B.F.A. from the School of the Art Institute of Chicago in 1992. He has had solo exhibitions at the Mori Art Museum, Tokyo, the Museo d'Arte Contemporanea, Rome, Kunsthalle Wien, Austria, Smithsonian Freer Gallery of Art / Arthur M. Sackler Gallery and a retrospective of his work was shown at the Manchester Art Gallery in England. Nguyen-Hatsushiba's films explore Vietnamese history and national identity, and have referenced issues such as the displacement of Vietnamese "boat people" after the Vietnam War. References[edit] Jump up ^ Jun Nguyen-HatsushibaJump up ^ 2011年3月11日 ... External links[edit]

: : : : Pierre Bastien : installations : paper drums + paper organs + paper rain + paper flutes + paper snakes = paper orchestra [ Vimeo ] from REPHLEX CAT 215 CD MACHINATIONS A long piece of paper is attached to a tangential blower. : SOMEWHERE IN THE DARK (2000-2008) :coll. Fans and tracing paper, drums, blowers, thumb piano and vocal. [ Photo: audioframes 2004 ] 8 drums - Irish bodhran, Moroccan bendirs, Indian dappla, tambourine - have a piece of paper taped onto their membranes. 8 fans make the papers flap, providing a discreet but rich poly-rhythm. Musique des Emanglons is using long pieces of tracing paper hanged on the wall and covering the floor. This installation has six blowers playing chords and clusters while six sheets of tracing paper are waving and clicking in the airflow. [ Youtube video ] This ensemble is based on the same principle as Mecanium. An ensemble of eight transformed record players. : MECANIUM (since 1977) : [ Mecanium, Nagoya 1995 ]

Chéri Samba Günter Brus Tal y como señalaba Manuel Asensi en el catálogo de la exposición Günter Brus. Quietud nerviosa en el horizonte, para entender el trabajo de Brus “es necesario tener en cuenta su obsesión por los límites: entre el arte y el mundo, entre las artes (teatro, poesía, pintura, situación, escritura material, etc.), entre los interiores y los exteriores (lo que hay dentro del cuerpo y lo que hay fuera de él), entre lo animado y lo inanimado, entre la muerte y la vida”. Günter Brus (Ardning, Austria, 1938) fue, junto a Otto Muehl, Hermann Nitsch y Rudolf Schwarzkogler, uno de los máximos representantes del accionismo vienés, un movimiento que a mediados de la década de los sesenta convulsionó la escena cultural austriaca al llevar el arte al terreno de la acción y utilizar el cuerpo humano como principal soporte y material artístico. A finales de los años cincuenta, Brus realizaba una obra pictórica muy próxima al expresionismo abstracto. Actividad relacionada Visita comentada por Günter Brus

Pierre Huyghe Pierre Huyghe (born 11 September 1962) is a French artist who works in a variety of media from film and video to public interventions.[1] He won the Hugo Boss Prize from the Guggenheim Museum in 2002.[2] Biography[edit] Pierre Huyghe was born in Paris in 1962 and trained at the École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs. In 2001, Huyghe represented France at the Venice Biennale, where his pavilion, entitled Le Château de Turing, won a special prize from the international jury. In 2002, Huyghe won the Hugo Boss Prize from the Guggenheim Museum and exhibited several works there the following year. In 2006, Huyghe's film A Journey That Wasn't was exhibited at the Whitney Biennial in New York, and at the re-opening of ARC/MAM and Tate Modern. Artwork[edit] Much of Huyghe's work examines the structural properties of film and its problematic relationship to reality. Third Memory[edit] No Ghost Just A Shell[edit] Exhibitions[edit] Recognition[edit] Notes[edit] References[edit] External links[edit]

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