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Quantum mysticism

Quantum mysticism
Quantum mysticism is a set of metaphysical beliefs and associated practices that seek to relate consciousness, intelligence, or mystical world-views to the ideas of quantum mechanics and its interpretations.[1][2][3][4][5][6] Quantum mysticism is considered by many scientists and philosophers to be pseudoscience[7][8][9] and "quackery".[10] Origin of the term[edit] The term originally emerged from the founders of quantum theory in the early twentieth century as they debated the interpretations and implications of their nascent theories, which would later evolve into quantum mechanics, and later after World War II, with publications such as those of Schrödinger, and the 1961 paper of Eugene Wigner.[2][11][12][13] The essential qualities of early quantum theory, and the ontological questions that emerged from it, made it difficult to distinguish between philosophical and scientific discussion as quantum theory developed into a strong scientific theory. History[edit] See also[edit] Notes[edit] Related:  Philosophie et Physique Quantique

#5. A Summary of ‘A Universe from Nothing: Why There Is Something Rather than Nothing’ by Lawrence Krauss ‘A Universe from Nothing: Why There Is Something Rather than Nothing’ by Lawrence Krauss (Free Press; January 10, 2012) Table of Contents i. Introduction/Synopsis 1. From Newton’s Laws of Physics, to Einstein’s Theory of Relativity 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. Our best science tells us that the universe is an ever expanding entity consisting of some 400 billion galaxies that began with a very powerful and very hot explosion from a single point precisely 13.72 billion years ago. However, the picture of the universe that these theories have furnished us with still leaves us with an apparent problem: What existed before the big bang? The apparent contradiction between the universe beginning at a finite time, and the premise that something cannot come from nothing, has often been used as an argument for the existence of an uncaused cause, or creator (most often understood as God). A nebular dust and gas cloud

Bénéfices cachés de la psychanalyse par Jacques Van Rillaer - SPS n° 261, mars 2004 Peut-on parler objectivement de la psychanalyse ? Pas plus que du catholicisme ou du socialisme. On ne peut en parler que de façon relativement objective. Pour approcher d’un degré appréciable d’objectivité, il faut bien s’informer, ne pas dissimuler des faits importants, ne pas se laisser aller à la haine... ni à la vénération (voir encadré ci-cdessous). Une ignorance étonnante J’ai été psychanalyste dévot (de 1967 à 1973), puis psychanalyste sceptique (de 1974 à 1978) et enfin renégat (en 1979). * Pour des informations sur les thérapies comportementales et cognitives, voir le site de l’Association française : www.aftcc-org ou mon petit livre Les thérapies comportementales, éd. J’ai expliqué les raisons d’abandonner le freudisme dans mon livre Les Illusions de la psychanalyse1. En écrivant Les Illusions de la psychanalyse, je savais que la présentation du cas princeps de la psychanalyse, la célèbre Anna O., était mensongère.

La nature de la réalité … … ou comment des travaux de physiciens des liquides français vont peut-être changer notre vision du monde microscopique La mécanique quantique est le domaine de la physique à la fois le plus mystérieux et le plus popularisé auprès du grand public. Lorsqu’elle a été inventée dans les années 20, ses propriétés mathématiques parraissaient si étranges que de nombreux débats philosophiques ont eu lieu pour comprendre l’implication de cette physique sur la notion de réalité même. (source image) Ce qu’il y a d’étonnant dans la mécanique quantique est qu’elle donne une vision fondamentalement incertaine du monde. D’un point de vue purement scientifique, une école de pensée, dite de Copenhague, a fini par s’imposer. Einstein (parmi d’autres) n’accepta jamais cette interpétation. Instabilité de Faraday (tiré de Bush JW, PNAS, 2010) Transportons-nous maintenant au début des années 2000. (pour les non-anglophones, une version sous-titrée de cette vidéo est disponible sur dot sub ) Comment ? Références

Le réchauffement climatique : un défi urgent pour notre planète Vacuité et physique quantique - Bouddhisme dans l'Aude Préparation du discours pour l’intervention du 30 Novembre 2008 Monastère Nalanda (Lavaur - 81) Rencontre « bouddhisme et sciences » Physique quantique&Vacuité Introduction1) Non cours magistral mais envie de partager réflexions sur ce que peut apporter la physique moderne, et particulièrement la physique quantique, dans la compréhension de la vacuité, telle que décrite par la vue bouddhiste, ET ainsi de contribuer à changer notre perception ordinaire du monde, fondée sur des apparences trompeuses ; 2) Afin d’être utile directement dans la pratique méditative, parti pris d’aller de différents aspects liés à la vacuité vers la physique, en citant pour chacun d’eux des exemples précis d’expériences ou de théories physiques illustrant l’aspect évoqué. Les 3 aspects qui seront illustrés sont : la non solidité intrinsèque des phénomènes ; l’impermanence et l’interdépendance ; Avant de rentrer dans le vif du sujet, quelques remarques générales sur la physique : A parte : L’impermanence Conclusion

Robert Charroux Robert Charroux was the best-known pen-name of Robert Joseph Grugeau (April 7, 1909 - June 24, 1978).[1] He was a French author known for his ancient astronaut theories and writings in other fringe subjects. Early career[edit] Robert Charroux worked for the French post office and wrote eight works of fiction between 1942-1946 using the pseudonym Saint-Saviol. He also wrote the scripts for a French comic strip, Atomas, about an atomic-powered superhero, appearing in the weekly magazine Mon Journal in the late 1940s. For the same magazine Charroux wrote a science fiction adventure in serial form, "Prof. Barthelemy's Flying Island." Robert Charroux married Yvette Bernuchot in April 1930. Ancient astronauts[edit] Charroux's theories concerning Ancient Astronauts were criticised by French archaeologist Jean-Pierre Adam in 1975.[2] Celticism[edit] Some see his works as examples of Celticism. Other views[edit] Rennes-le-Château[edit] Charroux[edit] Bibliography[edit] Notes[edit] References[edit]

Philosophy of probability My views on the philosophy of probability are contained in a book "The Search for Certainty. On the Clash of Science and Philosophy of Probability". Free preview: preface, contents and introduction (PDF, 191kb). Visit the book Web site at World Scientific and buy the book. The book is also available at Amazon. The slides of the October 23, 2006, talk at the Department of Statistics, University of Washington, "De Finetti's ultimate failure": PowerPoint, PDF. The slides of the October 13, 2008, talk at the Department of Statistics, University of Washington, "Philosophy of probability and its relationship (?) The slides of the August 25, 2013, talk at the 59-th World Statistics Congress (Hong Kong) titled `Statistics and philosophy of probability - six degrees of sepration': PDF. I find the following "new prisoner's paradox" and its follow-up dealing with some ethical questions entertaining.

Robert Charroux Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Pour les articles homonymes, voir Charroux. Robert Charroux Biographie[modifier | modifier le code] Il refuse la routine et prend part à diverses activités : secondé par son épouse Yvette[9], qui fut une collaboratrice de première importance pour lui[10], il fonde en 1956 le Club International des Chercheurs de Trésors, dont il assure la présidence pendant plus de dix ans. Fort de cette initiative, il publie, en 1962, son premier succès de librairie sur les trésors du monde. Il se présente dans les années soixante et soixante-dix comme champion d'athlétisme (400 m), plongeur sous-marin dès 1930, chercheur de trésors, globe-trotter, journaliste, archéologue, producteur à la RTF du Club de l'Insolite. En 1973, au Pérou, un hasard providentiel lui permet d'éprouver le moment rare ressenti lors d'une découverte archéologique en voyant pour la première fois les Pierres d'Ica[22]. Son œuvre[modifier | modifier le code]

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