background preloader

H. R. Giger

H. R. Giger

Félicien Rops Félicien Rops (7 July 1833 – 23 August 1898) was a Belgian artist, known primarily as a printmaker in etching and aquatint. Early life[edit] In 1857, he married Charlotte Polet de Faveaux, with whom he had two children, Paul and Juliette (the latter died at a young age).[1] He produced a number of etchings as illustrations for books by Charles de Coster. In 1862 he went to Paris where he met the etchers Félix Bracquemond and Jules Ferdinand Jacquemart. Felicien Rops in his Studio by Paul Mathey Relationship with Baudelaire[edit] Rops met Charles Baudelaire towards the end of the poet's life in 1864, and Baudelaire left an impression upon him that lasted until the end of his days.[4] Rops created the frontispiece for Baudelaire's Les Épaves, a selection of poems from Les Fleurs du mal that had been censored in France, and which therefore were published in Belgium. Later life[edit] Félicien Rops was a freemason and a member of the Grand Orient of Belgium.[7] Art[edit] Gallery[edit] Notes[edit]

Mostrarán 89 obras para responder qué debe prevalecer: el color o el dibujo - La Jornada ■ A partir del martes 22, creaciones de grandes maestros en el Museo Nacional de Arte ■ Un trabajo en forma de “drapeado”, de Leonardo Da Vinci, figura en ese importante acervo Merry MacMasters Ampliar la imagen Andrómeda liberada por Perseo, cuadro de gran formato de Paolo Caliari, El Veronés, que por primera vez sale de Francia para formar parte de la exposición que se abrirá en el Museo Nacional de Arte Foto: Cortesía del Munal Un dibujo de Leonardo da Vinci, en forma de un “drapeado”, un monumental cuadro de Paolo Caliari, El Veronés, titulado Andrómeda liberada por Perseo, que nunca había salido de Francia, al igual que un anónimo francés de la Escuela de Fontainebleau, forman parte de las 89 obras de los siglos XVI al XX que integran La carne y el color, exposición organizada por los museos de Bellas Artes de Rennes y el Nacional de Arte (Munal), que el próximo martes 22 será inaugurada en el recinto de Tacuba 8, Centro Histórico. El nacimiento de la pintura Encuentros franco-mexicanos

Presentan libro con gouaches de Toledo - La Jornada Merry MacMasters El trabajo de recreación del relato del conejo y el coyote, hecho por Natalia Toledo, “me hizo pensar en mi niñez desdichada”, porque “no me tocaron las fábulas de las etnias, en este caso la zapoteca del istmo, ni tampoco las del catolicismo, que son también maravillosas a su modo”, expresó el escritor Carlos Monsiváis durante la presentación el miércoles de Cuento del conejo y el coyote, en el salón hispanoamericano de la Secretaría de Educación Pública (SEP). Coeditado por la galería Arvil y el Fondo de Cultura Económica, el libro comprende los 33 gouaches que Toledo realizó para el relato publicado en 1979 en la revista Colibrí, de la SEP, que sólo utilizó 16, así como textos de Monsiváis, Luis Carlos Emerich y Elisa Ramírez. Para Gerardo Estrada, ex director del Instituto Nacional de Bellas Artes, la presente es una obra de “varios conejos que siempre se salen con la suya; Francisco Toledo, por supuesto, es el mayor.

H. R. Giger Life and career[edit] Giger was born in 1940 in Chur, capital city of Graubünden, the largest and easternmost Swiss canton. His father, a chemist, viewed art as a "breadless profession" and strongly encouraged him to enter pharmaceutics, Giger recalls. Yet he moved in 1962 to Zürich, where he studied Architecture and industrial design at the School of Applied Arts until 1970.[5] Giger had a relationship with Swiss actress Li Tobler until she committed suicide in 1975. In 1998 Giger acquired the Château St. Style[edit] Birth Machine sculpture in Gruyères Giger got his start with small ink drawings before progressing to oil paintings. In 2007, Giger and his work were subjects of a 19-minute documentary, H.R. Influences[edit] Other works[edit] Entrance to Giger Bar in Chur. Ibanez H. In the 1960s and 1970s, Giger directed a number of films, including Swiss Made (1968), Tagtraum (1973), Giger's Necronomicon (1975) and Giger's Alien (1979). Movies[edit] Jonathan Davis with his microphone stand

Related: