background preloader

Sou Fujimoto Architects / 藤本壮介建築設計事務所

Sou Fujimoto Architects / 藤本壮介建築設計事務所

Agence Search Architecture 坂茂建築設計 | Shigeru Ban Architects MOUNT FUJI ARCHITECTS STUDIO works: PLUS SAKURA ARTSITE near house TREEHOUSE おおきな家/M3・KG 焼津の陶芸小屋/xxxx-house 海辺のゴシック/gothicontheshore LIGHT-LIGHT SHELTER(とりりん/toririn) 屋上のランドスケープ/secondarylandscape 雨晴れの住処/Rainy/Sunny(Architecture in the Climate) Plana・mesa PLUS Tree house in flakes near house VALLEY sagacho archives/佐賀町アーカイブ YOTSUBAKO/ヨツバコ/よつば Geo metria/ジオメトリア the 3rd Burger/サードバーガー mother's house/母の家 Seto/瀬戸/セト Shore House/海辺の家 SHIFT/House in Kamakura Harmonica Yokocho Mitaka/ハモニカ横丁ミタカ THREE AOYAMA/スリー青山 Salon in Kazo/加須の美容室 Log H/鉄のログハウス address: 東京都港区赤坂-9-5-26 赤坂ハイツ 501 原田真宏 + 原田麻魚 masahiro harada + mao harada マウントフジアーキテクツスタジオ 一級建築士事務所 mountfujiarchitectsstudio / mt.fuji architects studio

Harmony cannot be obvious If Vivaldi’s Summer is the architectural high-season, then the Serpentine Gallery Pavilion is its opening refrain — a measured, majestic transition from the long British winter to the frenetic hyperactivity and crystalline skies of summer proper. Perhaps for this reason the Pavilion always attracts a certain sleepy journalism, as though the whole press hadn’t yet had their morning coffee. One reads endless tales recounted as though written in a half-waking state — soggy with dream-like odes and fanciful metaphors, rambling and extravagant, but almost universally uncritical. On the rare occasion that a pavilion does get bad press, it is invariably childish insults hurled at the architect with a kind of impertinent bad-temperedness: “Nouvel resembles an ageing bouncer,” (Edwin Heathcote, FT) “I smell Jean Nouvel before I see him,” (Tom Dykhoff, The Times) “A one idea building from a once extraordinary architect” (Ellis Woodman, The Telegraph). “I agree. He continues.

ELEV JDS Architects Go Hasegawa and Associates Letras Anónimas – Sou Fujimoto. Arquitectura y espacio También te pueden gustar La historiadora del arte Janet Wolff (2012) ha advertido de que la tendencia de los estudios visuales y, en general, del análisis cultural, a situar en un lugar central de sus inquietudes la noción de “presencia” podría estar desgastando el filo crítico-político de estos estudios. El poder de las imágenes queda desanclado de las determinaciones “Realmente, hay que tomarse muy en serio los sueños.” “Arte público” es una de esas expresiones que quieren decir más de lo que realmente dicen. HORARIOS SALA U DE 8 A 5 PM JORNADA CONTINUA (LUNES A VIERNES) SABADOS ESTÁ CERRADA SALA INDUSTRIAL DE 10 AM A 5 PM JORNADA CONTINUA (LUNES A VIERNES) Y SABADOS DE 10 A 2 PM EXPOSICION DE ARTES VISUALES JOHN CAGE, DOCUMENTO PRIVADO.

ArchDaily | Broadcasting Architecture Worldwide

Related: